Szukaj

Informacje o Ford Sierra II Hatchback 2.0 i 125KM 92kW 1989-1993

Lata produkcji: 1989 – 1993
Segment: Klasa średnia
Produkcja drugiej i ostatniej generacji modelu ruszyła w 1987 roku. Sierra II nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki – trochę zmienił się przód auta oraz wystrój wnętrza. Model był również dostępny w wersji sedan. W 1990, a potem w 1992 roku Sierra II przechodziła drobne modernizacje. Już wtedy nie wytrzymywała jednak konkurencji z nowocześniejszymi i lepiej wyposażonymi samochodami japońskich marek. W 1993 roku Sierra została wycofana z produkcji i zastąpiona przez model Mondeo.
czytaj więcej
Produkowany od 1989 do 1993 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Daniel
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
Sierra to nie typowe auto. To nie jest przeciętniak jak golf czy astra. Największym plusem i powodem dlaczego kupiłem to auto jest oczywiście napęd na tył, daje nie złą frajdę i dodaje Sierrce klasy. Plusem jest też silnik, polecam zdecydowanie jednostkę 2.0i DOHC efi. Słabsze jednostki nie radzą sobie z ciężką budą, z kolei 2.0 radzi sobie świetnie a spalanie jest nie wiele większe. Sierra jest bardzo wygodna i pakowna. Mimo że latka lecą to samochód i tak nie źle wygląda. Minusem są plastiki we wnętrzu które są niskiej jakości i niestety czasem trzeszczą, ale to mi nie przeszkadza. Dla młodego kierowcy potrzeba dużo czasu żeby się oswoić z tym autem i je wyczuć w stu procentach. Ja jeżdżę tym samochodem ponad pół roku prawie codziennie i do końca jeszcze się z nią nie oswoiłem i jej nie rozgryzłem. Dla porównania: wcześniej jeździłem CC 700 przez 5 miesięcy z którym się oswoiłem po około 3 tyg. To i tak długo jak na takie coś jak Fiat ale w \"siedem setce\" jest ssanie i bawienie się w wyłączanie tego dziadostwa w odpowiednim momencie żeby Cienias nie zgasł na środku drogi trochę mi zajęło. Jeszcze wcześniej jeździłem Skodą Felicją Combi przez jakieś 3 miesiące(rozmiarowo prawie to samo co moja Sierra HB), przyzwyczaiłem się do niej w tydzień, dlaczego? bo to zwykłe \"pudełko\" z silniczkiem dla przeciętnego Kowalskiego. Sierra taka nie jest więc dlatego ją naprawdę polecam młodszym i starszym kierowcą. Młodzi mogą się wiele nauczyć na tym samochodzie, na pewno więcej niż na przeciętnych \"taczkach\" typu golf. Szkoda że Ford zastąpił takie auto czymś takim jak Mondeo. To już nie to samo co Sierra.
3,9
~m.r.77@interia.eu
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
samochod tani w kupnie i w utrzymaniu,dobra trakcja i osiagi.goscie w nowych autach czasem az zacieraja silniki zeby scierke dogonic.Mialem juz pare takich aut i jestem zadowolony,nigdy mnie nie zawiodly i zawsze docieralem do celu.Polecam silniki dohc niezle pracuja i sa trwale.tak na marginesie to jeden taki napisal ze woli poloneza, moze dlatego ze brak mu j..j zeby sierra jezdzic.
4,0
~reth__
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
To autko jako calosc oceniam na 5 ! - ciekawa stylizacja auta ( po dodaniu kilku drobiazgow wyglada jak rajdowka:) ) - samochodem tym mozna poszalec -przestronne wnetrze -niedrogie zamiennik -łatwy dostep do podstawowych elementow silnika -jedyny mankament: to nie jest samochod dla oszczednych, troszke paliwa to smazy, ale patrzac na mozliwosci mozna to wybaczyc:)
Średnie spalanie dla Ford Sierra II Hatchback 2.0 i 125KM 92kW 1989-1993
9,6
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
Jeśli chodzi o spalanie to na LPG przy mieszanej codziennej jeździe po mieście wychodzi mi około 50 zł na tydzień. Jak dla mnie jest ok. Na benzynie trudno mi powiedzieć ponieważ jeżdżę prawie cały czas tylko na gazie, ale tak na oko to pewnie wychodziło by mi 80-100 zł na tydzień. Ceny napraw nie są raczej wysokie. Na pewno wychodzi taniej niż przy naprawach np. Alfy Romeo 75 lub starszej BMW "trójki" z podobnych roczników jak Sierra. Części nie są drogie, jest wiele zamienników, wiele używek. Konstrukcja auta jest prosta, łatwa do naprawy. Najgorsze są opłaty za ubezpieczenie, najgorzej oczywiście mają młodzi kierowcy tacy jak ja, ponieważ jest zwyżka za młody wiek + zero zniżek. Mnie ratuje jedynie to że moja Sierra jest zapisana na mojego ojca który ma wszystkie zniżki, ja jestem jako współwłaściciel i wychodzi nie cały 1000 zł na rok. Więc jak dla mnie jest to do zniesienia.
9,3
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
Jeżeli ktoś pisze że sierra 2.0 DOHC pali dużo to proponuje pojeżdzić OMEGĄ 2,0 16V ECOTEC ale to ECO to tylko fikcja. jeżdże normalnie i wg. mnie 8,0 w mieście to rewelacja. Poważnie pisze za 20 pln przejeżdzam 70 km
8,8
Hatchback 2.0 i 125KM 92kW
Ford Sierra II
jak na ta wage imoc to i tak mniej jak nasz polonez.
Ford Sierra II Hatchback