Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Courier

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 2013 roku, należący do segmentu kombivanów Ford Tourneo Courier jest najmniejszym i najmłodszym bratem w rodzinie Forda Tourneo (obok Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Łączy cechy rodzinnego minivana segmentu B i małego samochodu dostawczego, chociaż jest, tak jak pozostałe wersje Tourneo, osobową odmianą bliźniaczego modelu Transit Courier. Spokrewniony stylistycznie z Fordem Fiesta dzieli z nim (jak również Fordem B-Max) platformę podłogową Ford Global B-car platform. Samochód nawiązuje do licznych użytkowych aut marki noszących nazwę Courier.
czytaj więcej
Powagosław
Stwierdzenie, że to najładniejszy członek gamy Tourneo nie będzie pozbawione przesady. Dobrze skrojony, z przyzwoitymi proporcjami. Jeszcze jedna rodzinna alternatywa, może nieco mniejsza od pozostałych „made in Ford”. ~Powagosław
Luzacjusz
Co to jest – blaszane pudełko na kułkach obudowane wokół grilla z Aston Martina? Ano właśnie. To jest Courier. Ale złośliwości na bok, a raczej na tył, bo z przodu to auto robi naprawdę sympatyczne wrażenie. A zresztą, czego się spodziewaliście? To jest Tourneo, a nie Gran Turismo. ~Luzacjusz

Ford Tourneo Courier – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Damian
Mikrovan 1.5 TDCi 95KM 70kW
Ford Tourneo Courier
Dobrze zaprojektowane auto ,które mieści się na ciasne parkingi bez problemy ,a jednak w środku daje poczucie obszerności co oczywiście jest złudzeniem przy jego wymiarach. Spalanie rewelacja poniżej 6 l zawsze ,ale to bardziej miejski typ niż autostradowy pożeracz kilometrów. Zdecydowanie głośny przy prędkościach powyżej 120 km/h co powoduje jego kształt. Ja mam go od nowości zrobione aktualnie 115tysi i nic słownie nic zero wkładu własnego. Suwane drzwi rewelacja jak ma się dzieci. Czasami wyskakuje wsteczny bieg. Ogólnie polecam bo naprawdę autko do miasta i do dzieci idealne! A i Chorwację ze mną zwiedziło i też było ok :)
3,4
~Sebastian
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Tourneo Courier
Samochód posiadam od nowości, czyli za chwilę stuknie nam 6 lat. Coś już mogę o nim po tym czasie powiedzieć. W sumie przejechałem 100 tys. km. Największa wada mojego egzemplarza to skrzynia biegów. W tej chwili wjedzie do niego trzecia skrzynia. Ogólnie biegi źle się wrzuca, wsteczny lubi wyskakiwać lub zgrzytnąć. Druga słaba strona to plastiki , łatwo się rysują. Kolejne moje zastrzeżenie do tego samochodu to bardzo skręcające się nadwozie. Wystarczy, że stanie się jednym kołem na wyższym krawężniku i już są otarcia przy otwieraniu drzwi. Niedawno zauważyłem przy odsunięciu tylnych drzwi zdarty lakier na karoserii. Jest to widoczne na słupku B przy odsuniętych drzwiach. Tylne odchylane okna nie trzymają dobrze, czasem pocieknie woda. Odstające, słabo spasowane plastiki przednich słupków od wewnątrz. Poza tym, średnie wyciszenie, bardzo podatny na wiatr. Tyle narzekania. Auto ładne, przestronne, wygodne. bardzo dobra pozycja za kierownicą, duża szyba, widoczność wzorowa we wszystkich kierunkach. Możliwość złożenia i wyjęcia tylnej kanapy. Auto większe w środku niż wygląda na zewnątrz. Duże zewnętrzne lusterka. Świetne prowadzenie, zawieszenie. Hamulce przeciętne. Największy plus to silnik 1.0 ecoboost. Żwawy, mało pali, bezawaryjny póki co. Olej zmieniam co 10 tys. W zimie szybko się nagrzewa wnętrze (grzałka elektryczna). Ze względu na kubaturę wnętrza w gorące dni potrzeba trochę czasu ,żeby klima je schłodziła. Średnio daje sobie radę. Niestety ,ale drugi raz bym tego samochodu już nie kupił. Nie jest wart 60 tys.
3,9
~mariusz_szkudlarek
Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW
Ford Tourneo Courier
przy 18tkm akcja serwisowa przedostawanie się ON do oleju.I tu zaczęło się pod górkę.Nawet po przebyciu 600 km bez przystanku pojawił się komunikat DPF zapchany i kontrolka silnika .Po wizycie w serwisie stwierdzono że na akcji serwisowej być może źle wgrano nowe oprogramowanie .Teraz będzie Pan zadowolony .Tylko zapomnieli powiedzieć ,że jeden dzień.Walczę z nimi i cały czas .Serwis mówi że przy następnym takim komunikacie wzywać assistance ford a oni mówią że mogą podesłać mechanika i jeżeli usuną usterkę na miejscu to wystawią rachunek.SAMOCHÓD NA GWARANCJI PRODUCENTA.Więc pytam komu i na co ta gwarancja.Jest duże prawdopodobieństwo iż kompetencje pracowników serwisu Ford są bardzo mierne.
Średnie spalanie dla Ford Tourneo Courier
6,6 – 6,8
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Tourneo Courier
Silnik 1.0 Ecoboost, dokładnie model Transit Courier (nie mogłem dodać wyników spalania dla tamtego modelu). Mały w miarę ekonomiczny. Średnie spalanie przy jeździe po aglomeracji Katowickiej to 6,2l/100km. W trasie spalanie przy prędkościach autostradowych na podobnym poziomie ok. 5,8l/100. Osiągnięcie wyniku katalogowego jest możliwe ale trzeba mieć wybitnie delikatną nogę. 4,8l/100 uzyskałem jadąc z Krakowa przez Olkusz za tirem :D czyli względnie stała prędkość i brak przyspieszeń :D. Przy obciążonym samochodzie miło zaskakuje że spalanie wzrasta nieznacznie czego nie spodziewałem się po tak małym silniku benzynowym. W ogóle dynamika tego silnika zwłaszcza w dolnych zakresach przypomina nieco diesla :P
5,3
Mikrovan 1.5 TDCi 75KM 55kW
Ford Tourneo Courier
Kupiłem 3tyg temu, testuje... średnie spalane w aglomeracji śląskiej 5 do 5,5 litra (jazda średnio dynamiczna), jeżeli się chce trochę dynamiczniej max 6.5l/100, trasa 110km/h 4,3l, 130km/h 5,3. Na tempomacie więc na pewno można by zejść ze spalaniem jeżeli jeździlibyśmy zgodnie z zasadami ecodrivingu. Testy na oponach zimowych i na dotarciu :-) (o ile takie istnieje). Zmieniam po 2 tyś olej i opony na letnie. zamieszczę pełniejszy opis ponieważ na dzień dzisiejszy ze względu na mały przebieg 500km od nowości nie jest on miarodajny. Pozdrawiam.
6,3
Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Tourneo Courier
Przy prędkościach do 110 km/h średnie spalanie z tankowania to 6,2-6,3l pod warunkiem nie wciskania pedału gazu do samej podłogi przy każdym ruszaniu ale z normalna dynamiką, tak żeby nie być zawalidrogą. W korzystnych warunkach może z dwa razu udało mi się zejść do wyniku 5,9l/100. Uwaga: komputer przekłamuje średnio 0,5l/100km
Problem z filtrem DPF
  • Ford Tourneo Courier Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW od 2018
  • układ wydechowy
  • 43 tys. km
Mam problem od czasu do czasu z kontrolką "jakości oleju silnikowego", problem opisany jest głębiej na forum forda : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305201 Z tego co się dowiedziałem to ten model akurat, posiada procedurę wypalania filtra DPF, więc podczas jazdy czasem ona się włącza , ale ford zapomniał włączyć kontrolkę że ta procedura działa (nie można wyłączać silnika). W rezultacie kierowca jak wyłączy silnik podczas tej niedokończonej procedury paliwo które nie jest wypalone trafia do oleju i rozrzedza olej silnikowy co po pewnym czasie zgłaszane jest przez czujnik jakości oleju silnikowego. od nowości samochód po przejechaniu 5000 km trafił na serwis na wymianę oleju(na gwarancji) i wymianę firtra DPF, później jak miał 10000 km znowu wymieniali olej na gwarancji.. przy następnym przebiegu 15000 km serwis forda w Krakowie (NH Motors ) chciał mnie obciążyć za wymianę oleju, więc pojechałem do innego serwisu w Tarnowie. Tam po diagnostyce wymienili wtryskiwacz i skasowali błąd, oraz zrobili odpłaty przegląd okresowy. po przejechaniu 20000 km znowu serwis i kasowanie błędu , później po 30000 przegląd okresowy , i 35000 znowu kasowanie błędu. ... brak słów..
Oczekuje na rozwiązanie
Nagły zanik mocy, szarpanie pojazdem, brak reakcji na dodawanie gazu
  • Ford Tourneo Courier Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW od 2018
  • silnik
  • 28 tys. km
Podczas jazdy nagły zanik mocy i brak reakcji na pedał gazu, szarpanie całym pojazdem oraz jazda z prędkością 3 km/h. Dla porównania ponowne odpalenie to nierówna praca na wolnych obrotach z charakterystycznym dźwiękiem "przyduszonego" silnika. Jazda do warsztatu może i możliwa ale trwała by wieki. W moim przypadku laweta i serwis Forda bo auto jeszcze na gwarancji do końca roku (prod. 2019) Diagnoza: padła przepustnica - powód nieznany :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Felek wycieraczek
  • Ford Tourneo Courier Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW od 2018
  • inne
  • 100 tys. km
Wycieraczki bez względu na bieg z tą samą szybkością, ledwo poruszają się po szybie, czasem zatrzymują się w połowie i dopiero po jakimś czasie ruszają dalej.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Tourneo Courier