Szukaj

Informacje o Honda Civic V

Lata produkcji: 1991 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w 1991 roku, piąta generacja Hondy Civic miała tym razem sylwetkę o kształcie lekko zaokrąglonego klina. Auto zachowało wygląd kompakta, mimo mniejszych okien i większego rozstawu kół. Honda Civic podbiła rynek w USA, choć na Starym Kontynencie był krytykowany za twarde zawieszenie i mały bagażnik. Ofertę modelu w roku 1993 poszerzono o wersję coupe, a dwa lata później produkcję Civica zakończono.
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Civic V

Liczba ocen: 759
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Lukasz
Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW
Honda Civic V
Dzien dobry. Moja kochana honda jezdze od 5 lat i uwazam, ze byl to najlepszy wybor. Samochod swietny od kazdym wzgledem. Cenie go za bezaawaryjnosc, jakosc wykonania, ponadczasowy design, swietna sylwetke, precyzyjna skrzynie biegow, za szeroki rozstaw osi bo masz wrazenie, ze jedziesz gokartem ponadto niskie zuzycie paliwa, niskie koszty eksploatacji duzo by tego wymieniac.. polecam to auto wszystkim a japonczykom dziekuje za to, ze tworza tak wspaniale samochody a ta honda jest tego przykladem☺
4,3
~Michał
Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW
Honda Civic V
Autko idealne na pierwsze. Niskie koszta utrzymania, mało pali, koszta eksploatacyjne minimalne. Jedynym minusem jest gaźnik i częste wypryski rdzy pojawiające się na karoserii(chyba, ze ktoś dba to nie ma z tym większych problemów). Wadą jest także dostępność części - nowe warte 1/3 wartości auta, jeśli się je w ogóle dostanie. Ogólnie polecam autko, sam miałem problem jedynie z ustawieniem gaźnika i delikatną rdzą na drzwiach, poza tym gaz chodzi w autku idealnie(jeśli ktoś kumaty umie wyregulować gaz w silniku z gaźnikiem). Ocena ogólna w skali 1-10 daje mocne 7,5, gdyż po jakimś czasie jednak brakuje kilku koni więcej pod nogą.
3,6
~Przemek6
Sedan 1.5i 16V 90KM 66kW
Honda Civic V
Przejechane dopiero 3000 km i niestety spotkało mnie parę nieprzyjemnych przygód. Raz samochód stanął na trasie przez wykończony alternator. Z nim rozładował się akumulator, więc do auta o wartości 3000zł trzeba było doliczyć od razu ok. 600zł. (alternator używany + nowy akumulator). Niedawno coś zaczęło hałasować spod maski. Do wymiany jedno koło pasowe - 260 zł. Ponadto mały problem z lewą lampą, do wymiany była kostka, żarówka i parę bezpieczników. Ostatnia usterka akurat nie dotyczy bezpośrednio samochodu Hondy i jego osprzętu tylko instalacji gazowej ale warto napisać. Samochód gasł na lpg, zleciłem diagnozę i naprawę w jednym warsztacie zajmującym się LPG. Za w sumie 3h roboty skasowali mnie za...460 zł z czego wymienili jakiś zaworek wart 30 zł. Tłumaczyli się diagnozą elektryki i w ogóle, ale coś czuję że mnie wy****li. Więcej tam po prostu nie zajrzę. No i jeszcze ubytek oleju. Silnik tak jak przy kupnie był suchy tak po paru miesiącach intensywnego użytkowania jest cały mokry. Czasem mi się wydaje że jest dym z rury ale nie jestem w stanie stwierdzić koloru, a na dodatek raz ten dym jest a raz nie ma. Jest ten dym chyba dopiero jak używam wyższych obrotów, dlatego staram się jeździć do 3 tys obr/min a na trasie nie przekraczać w stałej jeździe 2500 obr/min . Wtedy też olej jakby wolniej ucieka, a tak to potrafi i 1l/1000 połknąć. Na plus takie elementy jak: prowadzenie, wszystko chodzi głądko, kierownica, biegi reakcja na dodanie gazu, dynamika (na LPG jednak zauważanie słabsza niż na benzynie) , pozycja za kierownicą, przestrzeń dla kierowcy i pasażerów z tyłu, wystarczający bagażnik, jakość blachy zaskakująco dobra bez widocznej rdzy (zaznaczam widocznej, może kiedyś coś wyjdzje;), raczej niskie ceny części, używek jest pełno na internecie, nowe zamienniki też w porządku. Podsumowując spodziewałem się absolutnie niezawodnej podstawowej mechaniki tj. silnik i niestety trochę się przeliczyłem, jednak mając na uwadze wiek auta (22 lata! prawie jak ja:) powinienem trochę spasować oczekiwania. In plus karoseria, spodziewałem się problemów a jest super. Jednak nie wiem czy kupiłbym drugi raz ten samochód. Jednak szczególnie awaria alternatora odbiła mi się w pamięci Ponadto wyposażenie sprowadzało się do wspomagania, radia... i tyle. Klima to marzenie, elektryka szyb również, ale najbardziej przeszkadz brak centralnego przez co otwierania i zamykanie auta po pasażerach to niezła gimnastyka;)

Raporty spalania Honda Civic V

Liczba raportów: 841
Średnie spalanie dla Honda Civic V
6,9 – 9,0
l/100 km
7,0 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 1.5 Vtec-E 90KM 66kW
Honda Civic V
Nie jestem ani fanatykiem, ani nawet miłośnikiem tego auta. Traktuję je jak każde inne. Ale muszę przyznać że spalanie nie jest żadną legendą. Mam ciężką nogę i dość agresywnie jeżdżę a mimo to przeskoczyć 7 l jest naprawdę trudno, Za to zejść poniżej 6 .. żaden problem Do tego auta jest głupotą zakładać gaz bo to żadna oszczędność. Gaz też trzeba serwisować żeby poprawnie chodził a przy takich kosztach na paliwo to serwis gazu wychodzi drożej Z częściami nie ma absolutnie żadnego problemu a cenowo nie odbiegają od innych aut a nawet zdarzają się niespodzianki że są tańsze niż części do uwielbianych ( nie wiedzieć czemu) przez wszystkich pasatów i mondeo.
7,7
Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW
Honda Civic V
Samochód jest niestety na gaźniku. W zimę na krótkich odcinkach 3km-5km potrafi spalić nawet 12 litrów. Natomiast w trasie do 90km/h z łatwością można zejść do 6 litrów. Ostatnio w trasie nad morze przy dużych korkach oraz częstym wyprzedzaniu i prędkościach od 110 do 145 spaliła 7,5 litra na 100km. Ogólnie biorąc pod uwagę że jeżdżę na dość krótkich odcinkach. Trasa i miasto 50/50 praktycznie przy butowaniu spala 7/8 litrów. Silnik nie bierze oleju. Użytkuje ten samochód już rok czasu i praktycznie się nie psuje! a wcale hani nie oszczędzam. A większość napraw można wykonać samemu. Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a szczególnie na zakrętach. Po mimo tylu lat samochód nadal wygląda atrakcyjnie i przyciąga uwagę. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z użytkowania. Jedyne co mi w nim brakuje to klimatyzacji.
8,7
Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW
Honda Civic V
Hondę kupiłem z półrocznym gazem. Miała założony stożkowy filtr powietrza i sportowy tłumik co było nie do wytrzymania, ale za to spalanie w trasie na Węgry wyszło 6.7l/100km a jeżdżąc do pracy 8-8.5l/100km. Największe spalanie jakie wtedy miałem wyniosło 9l. Przed zimą wymieniłem tłumik na cichszy(nie oryginalny bo od renault twingo), zmieniłem filtr powietrza na zwykły i pojechałem do gazownika bo auto nie chciało jechać. Po ustawieniu przez niego gazu spalanie wzrosło dość dużo bo teraz jeżdżąc do pracy spali nawet 10l a największe spalanie jakie miałem ostatniej zimy gdzie wiele grzebałem wyniosło 11.3l/100km. Gość od gazu powiedział, że miałem za słabą mieszankę. Owszem teraz auto jedzie lepiej, ale nie ma dużej różnicy w mocy a w spalaniu jednak jest.

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26
Duże spalanie, rada jak tego uniknąć.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
D13b2 to silnik z gaźnikiem, nie umiejętne operowanie biegami i gazem przyczynia się do spalania nawet 10l/100km. musimy przestrzegać kilku zasad: Pierwsza najważniejsza!! nigdy nie jedziemy poniżej 2krpm. nawet jeśli nie mamy zamiaru przyspieszać i normalnie by się chciało wbić wyższy bieg to nie róbmy tego! wyjątkiem że już jedziemy na dwójce, wtedy nie zbijamy na 1 Druga. od razu po ruszeniu na drugi bieg! Trzecia. rozpędzamy się na 3 albo 4 biegu. na 5 nie warto! Czwarta. Bieg wyższy wrzucamy przy 3500rpm. przyspieszamy z gazem wciśnietym na 3/4 (doskonale czuć większy opór na pedale ponad 3/4 kiedy jest wciśnięty, pedał gazu zachowuje się jakby był dwustopniowy. Piąta. od razu ruszamy! to nie stary diesel, że się go rozgrzewa. Ja dzięki tym zasadom przy na prawde dynamicznej jeździe tankowałem 6,5 litra na sto w cyklu mieszanym.
6 komentarzy
Ubywa plyn chłodzący.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • silnik
Witam mam kłopot z ubywaniem płynu chłodzącego,samochód odpala normalnie i płyn napewno nie dostaje się do oleju.A to już się działo gdy ją kupiłem tylko bardzo powoli a teraz ostatnio już więcej ubywa, na 1000 km gdzieś 1 litr,a i samochód się nie przegrzewa,jak się nagrzeje to trzyma normalną temperature.Prosze o pomoc .
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Światła stopu nie działają.
  • Honda Civic V Hatchback 1.3 16V 75KM 55kW 1991-1995
  • instalacja elektryczna
posiadam honde civic 5 gen z 1994 r działają wszystkie światła oprócz świateł stopu. po naciśnięciu na pedał hamulca nie ma żadnej reakcji świateł stopu. jak można naprawic ten problem? dodam że bezpieczniki są wporządku. proszę o szybką pomoc. po naciśnięciu na pedał hamulca nie reagują światła stopu,nie wiem co jest grane gdyż mam ten samochód od niedawna.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Honda Civic V