Szukaj

Informacje o Honda Civic

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Honda Civic - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Honda Civic

Liczba ocen: 4 043
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Paweł
Coupe 1.7 i 120KM 88kW
Honda Civic VII
Auto bardzo dynamiczne, genialny 2 bieg, który przy wyższych obrotach wgniata w fotel. Silnik bardzo elastyczny, przy niskich obrotach i wysokim biegu nie dusi się, nie szarpie. Eksploatacyjnie tylko olej, klocki, filtry. Brakuje trochę 6 biegu bo przy jeździe 100-120 km/h auto ma już wysokie obroty i jest dość głośny. Z minusów "miękka" blacha - każde dotknięcie drzwiami przez pojazd stojący obok = wgniotka. Każdy żołądź który spadnie na samochód = wgniotka. Antykorozja jak na Hondę - ok 4/5. Jazda na lpg - bajka. Można deptać, jechać 160 km/h na autostradzie, a spalanie wyjdzie max. 11 l /100 lpg.
4,2
~były hondziarz
Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Honda Civic VI
To było moje pierwsze auto, którym jeździłem 13 lat. Gdyby nie rdza, jeździłbym nim pewnie dalej. Kupiłem z przebiegiem 100 tys km (pewne 100 tys - auto krajowe i serwisowane w ASO), sprzedałem po 13 latach z przebiegiem 245 tys. Przez ten czas dzielnie i bezawaryjnie służyło. Przez pierwsze 100 tys km (czyli do 200 tys) można było mówić: lać paliwo i olej zmieniać. Po tym czasie powoli trzeba było dokładać, ale zaznaczam, że trzeba było wymienić cześci które były w tym aucie od nowości. Zawieszenie tył (wszystkie tuleje, amortyzatory) wytrzymało 230 tys, zawieszenie przód 240 tys (amory były jeszcze dobre). Jedną gwiazdkę daję za blacharkę - tylne nadkola przez ten czas musiałem robić dwa razy, w podłodze mimo konserwacji podwozia pojawiały się dziury. Zawiodło mnie raz (poza paroma incydentami z akumulatorami) - gdy klęknął dolny sworzeń i koło mi odpadło. Najgorsze że słyszałem te stuki i jeździłem po stacjach diagnostycznych żeby powiedzieli co to tak stuka - wszyscy mówili że nic nie widzą. Potem sworznie wymieniałem już profilaktycznie co dwa lata.
4,6
~gruberto
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Generalnie po sześciu latach użytkowania auta jestem pozytywnie nastawiony do marki. Auto urzekło mnie przestronnością miejsca dynamiką jazdy. 142 KM wystarczą do płynnej jazdy po mieście. Jedyny mankament to duży promień skrętu. Auto wręcz "zachodzi" przy skręcie. Spalanie na poziomie 75 l /100km w mieście uważam za bardzo przyzwoity wynik. Bez problemu można by zejść niżej, jednak straciło by się przyjemność z jazdy jaką gwarantuje to auto a stało by się swoistą amebą snującą się po ulicy . Do tego całego miodku muszę jednak dodać łyżkę dziegciu: mowa tutaj o spalaniu oleju. Pół litra na 2000 - 3000 km. Takiej dolewki potrzebuje mój samochód, a to wszystko za sprawą tłoków R3A montowanych tylko w tym roczniku. Normalne tłoki R1A nie biorą oleju. Ten model tak ma - można wymienić koszt ok 2500 z robocizną i wszystkimi częściami. Tutaj też dochodzimy do kolejnego plusa auta - części nie kosztują majątku. Komplet tarcz i klocków ATE (takie jak w org) kosztuje 888 zł.

Raporty spalania Honda Civic

Liczba raportów: 4 295
Średnie spalanie dla Honda Civic
5,5 – 10,6
l/100 km
4,6 – 6,2
l/100 km
5,7 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VII
Spalanie wychodzi mi 7.3l LPG na 100km jazda w terenie zabudowanym, obwodnicami, małym miastem, i poza terenem zabudowanym typowy dojazd do pracy z małej miejscowości, nie przekraczając 100km/h. Koszt przejechania 100km 13-14 zł więc śmiech na sali. Dla porównania silnik tej samej mocy VW 1.8 spalanie 12l lpg a wydaje mi się dużo słabszy. Jednostka prosta bez awaryjna rozrząd prosty tani niezawodny. Na autostradzie prowadzi się pewnie pomimo że to malutkie auto. Jechałem nim 190 km/h na autostradzie. Polecam każdemu ten samochód jako tanie i bezawaryjne auto.
6,4
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Samochód użytkowany głównie do dojazdu do pracy. 30% miasto 70% autostrada. Prędkości na autostradzie max 110km/h Przyspieszenia umiarkowanie dynamicznie tj zmiana biegów w okolicy 3 tys. Zastosowany olej to 0w20. Miałem okazję przetestować auto w mocno górskim terenie wtedy spalanie podskoczyło do 6,7l. Miałem też okazje przetestować samochód załadowany 150kg bagażu + 4 os wtedy również 6,7l. Ogólnie uważam, że to dobre wyniki jak na taką pojemność. Myślę, że może uda mi się jeszcze zejść poniżej, gdy zastosuje bardzie ergonomiczne opony, ale to czas pokaże. Póki co opony seryjne.
8,5
Hatchback 5d 1.0 VTEC TURBO 126KM 93kW
Honda Civic X
Ja nie wiem, skąd te wyniki poniżej 8L / 100km w miejskiej jeździe! Chyba ci kierowcy ruszają spod świateł pchając... Silnik niestety zawiódł mnie mocno paliwożernością. Jeżdżę spokojnie i łagodnie długie odcinki (15 km), ok 2/3 po mieście, 1/3 po obwodnicy i 8,5 l/km zawsze schodzi. Do tego komputer kłamie zaniżając zużycie o ok. 0,6 L.

Usterki Honda Civic

Liczba wpisów: 199
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Szuranie, chrupanie,
  • Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005
  • silnik
witam mam taki problem przy obrotach 1,5-2 tys/obr. slychac szuranie, chrupanie dość głośno nie zawsze, szczegolnie mocno przy puszczaniu gazu na biegu jałowym i po przejechaniu 1km na zimnym silniku i w zimie, jak jest cieplo to objawy sa znacznie mniejsze, potem hałas jest mniej wiecej stały, w silniku zostało prawie wszystko wymienione: rozrząd, pompa wody, rolki, alternator, turbosprezarka, dzwieki nadal są bez zmian, prosze o porade osób które mialy te same objawy w tym silniku. 1.7 CTDI civic 2004 nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 133
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
Honda Civic