Szukaj

Informacje o Honda Civic

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz

Nowy Honda Civic

Cena od: 72 900 PLN

Oceny Honda Civic

Liczba ocen: 3 969
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Silnik + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~adamma
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Samochód użytkuję od roku, przebieg 19 tys. Auto oceniam bardzo pozytywnie. W wersji Elegance mam prawie wszystko co jest potrzebne w codziennej eksploatacji. Plusy tego samochodu to silnik, układ jezdny, bogate wyposażenie, prezentacja, przestrzeń. Minusy jak dla mnie to brak uchwytów/zaczepów w bagażniku oraz brak regulacji wysokości fotela pasażera. Samochód prowadzi się bardzo dobrze jest dynamiczny i oszczędny. Mam nadzieję, że będzie również trwały, ale jest za wcześnie na taką ocenę. Po roku eksploatacji nie żałuję wyboru kupna tego samochodu.
4,6
~Adames
Hatchback 5d 1.0 VTEC TURBO 126KM 93kW
Honda Civic X
Jestem zadowolony. Przeszedłem się z mondeo mk3 2.0 tdci 130 km liftback. Dynamika podobna, generalnie jeździ się podobnie. Miejsca z tyłu i w bagażniku znacząco mniej, dla mnie nie ma to jednak tak dużego znaczenia. Pozycja za kierownicą doskonałą, siedzi się wygodniej niż w mondeo, nawet mimo tego, iż prawa strona jest mocniej zabudowana. Na pochwałę z mojej strony zasługuje tempomat z systemem LKAS (asystent pasa ruchu), bardzo ułatwia mi długie trasy, rzadko wspominają inni o tym w recenzjach. To jakby ktoś delikatnie kierownicą informował cię jak jechać
4,2
~Paweł
Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Honda Civic X
Samochód użytkuje od miesiąca. Ogólna ocena dobra z plusem. Wcześniej jeździłem Skodą Fabią (automat) oraz Mercedesem C (również automat). Honda zastąpiła Fabię, Mercedes został. Szukałem auta dużego, pojemnego, koniecznie z automatem, ekonomicznego. I taki samochodem jest Civic. Zastanawiałem się nad Mitsubishi Outlander (bardzo mi przypadł do gustu ale nie mogłem się dogadać ze sprzedawcą co do opon zimowych), Kia Sportage (wszystko super, błyszczy, świeci ale miałem wrażenie, iż Kia udaje auto poziom wyżej niż jest w rzeczywistości), Suzuki SX4 Cross (mimo, że najmniejsze podobało mi się ale nie zdecydowałem się ze względu na wyciszenie, raczej jego brak, dla mnie mega głośne). No i jeszcze Talisman i Optima. Przez przypadek trafiłem do Hondy i Civic zrobił dobre wrażenie. Samochód użytkuję głównie sam, jazda raz w tygodniu do pracy około 350 km. kilka razy w roku wyjazd urlopowy. Civic spokojnie wystarczy dla rodziny 2+2 z dziećmi bez wózków. Auto wyposażone w masę fajnych "asystentów" kierowcy. Super sprawa z tempomatem adaptacyjnym, z którego bardzo często korzystam. Choć np. automatyczne światła kiepsko się sprawuję i nie wyłączają się odpowiednio szybko co przy nerwowych kierowcach powoduje trąbienie czy specjalne oślepianie.

Raporty spalania Honda Civic

Liczba raportów: 4 176
Średnie spalanie dla Honda Civic
5,4 – 11,2
l/100 km
4,3 – 6,2
l/100 km
5,7 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hatchback 5d 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Honda Civic X
Przejechałem już nowym Civicem X generacji 1.6 diesel ponad 8000 km. Mogę wreszcie napisać coś o spalaniu tego samochodu. Podane dane są z aplikacji, licznik samochodu minimalnie zawyża spalanie. Tj, średnie spalanie tego samochodu to 5,39 l/100km przy mieszanej standardowej jeździe, ani nie emeryckiej ani też nie sportowej, podczas, gdy komputer samochodu wskazuje pomiędzy 5,4-5,5 l na 100/km. Być może to efekt hamowania silnikiem i stosowania systemu start - stop. Ciężko powiedzieć czy to dobry wynik, chyba liczyłem na lepsze spalanie, wcześniej jeździłem Volvo s80 2.4 D, gdzie średnie spalanie było wyższe - 6,12 l na 100/km, ale nie porównujmy silnika 1.6 do 2.4. gdzie moc to 120 do 163 KM, gdzie Honda waży 235 kg mniej, gdzie Honda ma 6 bieg na autostrady i gdzie zmieniła się technologia - oba samochody dzieli 15 lat !!! Oczywiście mam nadzieję, że zmienię zdanie, bo przecież silnik Hondy jest na dotarciu, mamy zimę, więc i spalanie na pewno spadnie do lepszych wartości, ale nie oszukujmy się dane podane przez producenta tj. 3,6 trasa, 3,7 mieszany i 4 l w mieście są w mojej ocenie nieosiągalne. Jeżeli chodzi o problemy z Hondą, to na ten moment jedyna rzecz, która denerwuje to wyskakujące błędy na desce rozdzielczej, gdy jest mokro, dużo śniegu to czujniki potrafią "wariować", potem jak jest sucho wszystko wraca do normy. Samochód świetnie się prowadzi, perfekcyjnie trzyma się drogi, do tego ma największy bagażnik w swojej klasie. To propozycja godna polecenia. Nie obawiajcie się, że silnik 1,6 i 120 Km jest za słaby, spokojnie jest czym wyprzedzać na trasie.
9,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Witam Stag 4 bez lubryfikacji. Średnie spalanie z 20tys km to 8.7 LPG oczywiście przeliczane osobiście. Na gazie komp zaniża spalanie od litry nawet do 1.8 Spalanie w trasie autostrada tankowanie przed wjazdem i w trakcie podróży na autostradzie, 170 km/h przez około 180 kilometrów później prze jakieś 5-10 km 110 -130km/h spalanie po zatankowaniu 11.48 LPG pełny bagażnik + dwoje dorosłych i dwoje dzieci. Delikatna trasa (bieszczady) też dwoje dzieci i dorosłych + lekki bagaż spalanie 7.65. Nie są to bajki tak wygląda u mnie realne spalanie tego samochodu. Przeliczane po każdym tankowaniu. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę:)
9,1
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Bezawaryjność to duża zaleta hondy, ale jeśli chodzi o spalanie to jest gorzej niż dramat.. tak wysokiego nie spodziewałem się nawet w najgorszych scenariuszach. Jazda po mieście (Wrocław) jak jest ruch to w lato 10,5l w zimę 11,5-11,8l. W trasie troche lepiej, to auto lubi prędkości 70-90km/h, wtedy spalanie może sięgnąć 6,3l moze 6,2l. Natomiast powyżej 100 można dojść do 7 - 7,5l zarówno w lato jak i zimę. W dodatku silnik, który nie lubi gazu. Takiego zużycia paliwa spodziewałbym się raczej po DUŻO mocniejszych silnikach, nie po takim maluchu. Także ogólnie auto ok, ale chyba mam dziure w baku

Usterki Honda Civic

Liczba wpisów: 194
Spadek obrotów
  • Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001
  • silnik
Witam Od jakichś 2-tyg mam problem z moim samochodem. Problem polega na tym, że np. wciskam pedał gazu obroty dochodzą do +/- 3000 i nagle wskazówka nie idzie dalej, a wręcz trochę spada, czuję jakbym nie miał "mocy". Próbowałem też ruszać na wysokich obrotach ok. 4000( czego zwykle nie robię). Auto prawie w ogóle nie rusza. Oddałem samochód do mechanika. Ja podejrzewałem, że to coś z dopływem paliwa, ale mechanik to wykluczył. Wymienili też świece. Podłączyli do komputera i nic. Nie wiedzą co mu jest. Dodam, że nie mam instalacji gazowej i tankuje tylko na sprawdzoną benzynę. Pozdrawiam i liczę na pomoc
Problem rozwiązany
3 komentarze
Przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz : pękają.
  • Honda Civic VI Hatchback 2.0 86KM 63kW 1997-2000
  • silnik
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły osiem razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów: - Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu. - Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło. - Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło. - Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą. Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po 20 km pękła [ta sama]. Ktoś miał do czynienia z tym problemem lub wie o co chodzi?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Szuranie, chrupanie,
  • Honda Civic VII Hatchback 1.7 CTDI 100KM 74kW 2001-2005
  • silnik
witam mam taki problem przy obrotach 1,5-2 tys/obr. slychac szuranie, chrupanie dość głośno nie zawsze, szczegolnie mocno przy puszczaniu gazu na biegu jałowym i po przejechaniu 1km na zimnym silniku i w zimie, jak jest cieplo to objawy sa znacznie mniejsze, potem hałas jest mniej wiecej stały, w silniku zostało prawie wszystko wymienione: rozrząd, pompa wody, rolki, alternator, turbosprezarka, dzwieki nadal są bez zmian, prosze o porade osób które mialy te same objawy w tym silniku. 1.7 CTDI civic 2004 nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 125
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
4,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Z racji przejechanego dystansu mogę już coś powiedzieć o użytkowaniu lpg w tym aucie (z lubryfikacją). Ogólnie jestem bardzo zadowolony, chociaż niestety w moim przypadku występuje niewielki problem tzw. falujących obrotów, tj. czasami przy hamowaniu do zakrętu/skrzyżowania obroty spadają do 500 potem rosną na 1100 aby ustabilizować się na 700. Instalatorzy mówili, że to...
4,5
Hatchback 2.0 16V Type R 200KM 147kW
Honda Civic VII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Jestem wieloletnim użytkownikiem samochodów marki HONDA z instalacją LPG. Pierwszy samochód tej marki kupiłem od p. Krzysztofa i od razu założyłem instalacje gazową. Obecnie użytkuję już trzecie auto tej marki z LPG i szczerze polecam usługi firmy CARMAX. Fachowość i szeroka wiedza właściciela zakładu gwarantuje zadowolenie z jakości usługi. Wszyscy pracownicy zakładu są...
Honda Civic