Szukaj

Informacje o Honda Civic

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C), będący następcą serii N360/N600 i Z360/Z600, najpierw, do szóstej generacji, jako subkompakt, a od roku 200 jako pełnoprawny kompakt. Honda Civic jest największym sukcesem rynkowym japońskiej marki – wyprodukowano go w liczbie 24 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się aut w historii motoryzacji. Do dnia dzisiejszego wypuszczono dziesięć generacji modelu, z czego ostatnia pojawiła się w roku 2017 (wersja hatchback; odmiany sedan i coupe pojawiły się na rynku w 2016 roku). Samochód na całym świecie był laureatem dziesiątek nagród (m.in. Samochód Roku na pięciu kontynentach).
czytaj więcej
Powagosław

Najbardziej ekspresjonistyczny kompakt na rynku. Styliści Hondy postawili na środki wyrazu, obok których trudno przejść obojętnie. Również, a może przede wszystkim dlatego: wielki plus.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Pomieszanie Poloneza z Godzillą i jeszcze jakąś postacią z japońskiego komiksu, której nazwy nie potrafimy nawet wymówić. Sam nie wiem, co to dokładnie jest, ale z jakiegoś perwersyjnego powodu mi się podoba.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Honda Civic

Liczba ocen: 4 176
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Bartek
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Zawiodłem się. Jedyne dobre elementy tego samochodu to silnik i hamulce. Zawieszenie to temat rzeka. Wali jak pudło. Po wymianie amortyzatorów ( a próbowałem kilka marek i reklamowałem ) niemiłosiernie głośne i stukające. Wszystkie luzy zlikwidowane. Układ kierowniczy to niekończąca się walka z lekkim znoszeniem na prawo ( temat znany użytkownikom tego pudła ). Wyposażenie jak na klasę niższą średnią pozostawia wiele do życzenia. Elektryczne szyby jeżdżą jak winda w kopalni - nie do uregulowania, układ wentylacji ma chyba tylko 4 opcje nawiewu i domyślnie zawsze włącza klimatyzację. Wycieraczki nie mają regulacji przerwań, nie zatrzymują się po zatrzymaniu auta na światłach. Brak wskaźnika przepalonej żarówki!!! W Punto II był!!! Na dodatek w silniku trzeba ustawiać luz zaworowy. Niby koncepcja dobra bo kwestia szybkoobrotowego silnika. Ale daj w Polsce przeciętnemu mechanikowi to do zrobienia a wyjedziesz z zaworem na fotelu pasażera. Czyli dochodzi konieczność szukania super speców od Hondy, żeby to jako tako zrobili i bujanie się po zakorkowanym mieście w celu zawiezienia i odbioru samochodu. Wszystko to przykrywa całkowicie przyzwoite zachowanie się silnika i ładne hamowanie. Wolę Seata Altea, który silnik miał, jak to niemce - do bani ale jakoś przyspieszał. Za to zawieszenie i kierownica szły jak po sznurku. Dziury brał z lekkim tylko charakterystycznym dla Audi pykaniem. Hamulce rewelka, wyposażenie bez rewelacji ale lepsze niż w Hondzie. Auto ponad 2x tańsze. Zmieniam Civica na Exeo! Przynajmniej mechanika od szmelcwagenów mam blisko! Aaa. Przypomniałem sobie, że biegi wszystkie chyba haczą! Dwójkę muszę młotkiem wrzucać. Tu się nie czepiam bo może wyjeżdżoną kupiłem chociaż przebieg z gwarancją był niby 98000 :o
4,0
~mikolaj64
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
Honda Civic VII
Samochód kupiony z przebiegiem 216 tyś. Bezwypadkowa z Niemiec (tam miało 2 właścicieli). Użytkowany prawie 3 lata i użytkowany nadal. Auto poza korozją karoserii w okolicach rantów tylnych nadkoli bez większych usterek. Trochę miałem przygód z układem chłodniczym i tlumikiem ale to już są kwestie eksploatacyjne. Z wad to jeszcze brak 6-ego biegu, marne wygłuszenie i skrzynia biegów. Plusy za dużą ilość miejsca z przodu i z tyłu, duża szyba daje nam dobrą widoczność, jak na 1.6 110KM dość ekonomiczne. W trasie idzie zejść do 5l / 100 km. Silnik kapitalny. Jak na pierwsze auto super trafiłem i jak najbardziej mogę polecić.
4,6
~Paweł
Hatchback 5d 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Honda Civic VIII
Posiadam ten model od grudnia 2013 i poza rzeczami do eksploatacji wrzuciłem w niego mniej niż 1000zł na nieprzewidziane naprawy. Nigdy mnie Civic nie zawiódł, nie rozkraczył się itp. Kupiłem go przy 40k km, teraz ma niecałe 130k km i wszystko chodzi jak w zegarku. Bardzo duży i pakowany bagaznik, jeszcze więcej miejsca po złożeniu tylnych siedzeni na płasko, sporo miejsca. Wady? Beznadziejna widoczność z tyłu, w zimie czasem trzeszczą plastiki w środku, powyżej 120km/h trzeba głośno mówić do pasażerów z tyłu i... to tyle :)

Raporty spalania Honda Civic

Liczba raportów: 4 484
Średnie spalanie dla Honda Civic
5,5 – 10,6
l/100 km
4,5 – 6,2
l/100 km
6,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Przesiadka z Fiata Bravo na Civic. Tragedia. Fakt disel a wolnossaca benzyna to roznica. Wracam do fiata, o wiele wygodniej i komfortowo mi się fiatem jeździło. Tu wszystko skrzypi i trzeszczy. Tandetny plastik w środku. Spalanie dużo wieksze a dynamika dużo gorsza. Fiat plynie a to dziadostwo mam wrazenie ze za chwile sie rozleci na najmniejszej dziurze. Czesci duzo droższe. Ogólnie mówią że wloskie auta to gowno. Ja jednak wole wloskie auto. Wyglad, dynamika, komfort na plus. Honda jedynie dobrze trzyma sie drogi.
7,2
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Ciężko dokładnie określić ile to auto spali, zalezy to od wielu czynników- temperatury powietrza, ciśnienia w oponach, nastroju kierowcy, jakości paliwa etc. etc. Bajki producenta o spalaniu w mieście rzędu 7 l można sobie podarować. Przy pojemności 1.8 litra i wolnossącej jednostce, która budzi się powyżej 4 k obr/ minutę realne spalanie w mieście to 9-10 litrów. Na długich trasach potrafi być bardzo ekonomiczny. Jadąc z Polski do Chorwacji osiągnąłem wynik rzędu 6.5 litra/ 100 km przy prędkościach do 140 km/h na autostradzie oraz 100-110 km/h na drogach dojazdowych. Jeśli chce się poszaleć i deptać nie ma mowy o ekonomicznej jeździe i 8 l będzie absolutną normą. Silnik ma trochę mocy, ale niestety brakuje przyspieszenia powyżej 3 biegu więc trzeba mocno redukować. Owszem, nowoczesne turbokosiarki z momentem rzędu 200-250 nm przy niecałych 2k/ obr min będą bardziej elastyczne, ale na ciasnych zakrętach i przy dobrze zgranym kierowcy z samochodem mogą tylko wąhać spaliny z civika. Reasumując, auto nie dla każdego i na pewno nie dla osób, które nie akceptują kręcenia wysoko silnika.
8,4
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Auto służy mi głównie do jazdy po mieście. Auto mam od 2 lat i po mieście jest powtarzalne 9.5 przy dystrybutorze. Komputer oszukuje o 0.7 wskazując 8.8. Na trasie jadąc jak zawalidroga da się zejść poniżej 7 ale to katorga. Na autostradzie na tempomacie przy 146 licznikowych czyli 140 wg. Gpsu średnia z wyjazdu nad morze wyszła mi 7.9

Usterki Honda Civic

Liczba wpisów: 217
KOROZJA
  • Honda Civic VII Hatchback 2.0 i 16V Type S 160KM 118kW 2004-2005
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Rdza, podwozie i błotniki tylne, reszta zdrowiuteńka bo nie ruszana. Sprowadzony z NIEMIEC 15-latek z przebiegiem 70oookm, zero konserwy, rdzy sporo na podwoziu, szczotka, szlifiera i jazda, zabezpieczenie, konserwacja, podwozie, profile, progi, drzwi maska, klapa. Tylne błotniki robione ale raczej z obtarć. Pomalowane i zabezpieczone na maxa. Będzie spokój parę lat. reszta bez zastrzeżeń, magiel po poprawce wady fabrycznej, stukanie. Wymiana custom ślizg, regulacja docisku listwy. Teraz igła. Jazda niczym nówką.
Tlucze w kierownicę i dzwoni
  • Honda Civic VII Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 159 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Witam. Po kupnie auta z 158tys zauwazylem po przejechaniu 1000km w pare dni jak mi tlucze na wybojach i dziurach przy wolnej jezdzie w drazek kierowczniczy. Nie przyjemny odgłos jakby mialo cos sie stac. Na dwuch diadnostykach niczego nie zauwazyli. Twierdze po jezdzie ze drazeki kierownicze z koncowkami drazkow mam do wymiany lub maglownica poluzowana ale niby jest sztywna. Pol os jakby pekla to ujechalbym eogule gdzies czy tez moze byc przyczyna? Nie moge znalesc usterki a musze jak najszybciej wymienic. Tak samo przy wdepnieciu gazu lekko dzwoni jakby swierszcz siedzial gdzies wokol maski, czy to zawory do regulacji czy lozyska w skrzyni do wymiany? Pozdrawiam.
1 komentarz
Tłucze
  • Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 159 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Witam. Po kupnie auta z 158tys zauwazylem po przejechaniu 1000km w pare dni jak mi tlucze na wybojach i dziurach przy wolnej jezdzie w drazek kierowczniczy. Nie przyjemny odgłos jakby mialo cos sie stac. Na dwuch diadnostykach niczego nie zauwazyli. Twierdze po jezdzie ze drazeki kierownicze z koncowkami drazkow mam do wymiany lub maglownica poluzowana ale niby jest sztywna. Pol os jakby pekla to ujechalbym eogule gdzies czy tez moze byc przyczyna? Nie moge znalesc usterki a musze jak najszybciej wymienic.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 139
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 3 tys. km
użytkowana przez: 230 tys. km
Instalacja zamontowana przy przebiegu 3,5 tys km. Po przejechaniu ponad 230 tysięcy km żadnych większych problemów, zero usterek. Utrata mocy niezauważalna. Średnie zużycie gazu 11 litrów. Styl jazdy dynamiczny bez zbędnych szaleństw, zaś jazda mieszana około 40% miasto, 40% ruch pozamiejski (70-110 km/h), 20% autostrady (150-160 km/h). Zaznaczyć należy iż auto posiada...
5,0
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 124 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja założona z lubryfikacją, jak się z czasem okazało delikatnie mówiąc- zupełnie niepotrzebną. Średnie spalenie to tak 9-10l lpg, rekord to 7,5 (5.2 wskazanie komputera pokładowego) na trasie bez szaleństw tak 8-9l to norma. Zbiornik mały - 33l, realnie wchodzi 26l.. co zapewnia zasięg ok 250km max 300 na zbiorniku. Bywa irytujace. Za to bagażnik nie stracił wiele...
5,0
Sedan 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
homologacja: AUTO GAZ-SLĄSK
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 134 tys. km
użytkowana przez: 7 tys. km
Spalanie tym wyższe, im większe są prędkości. Przy miejskich korkach i niskich prędkościach, spalanie porównywalne z benzyną (około 9l/100), przy prędkościach pozamiejskich (90-110 km/h bez korków) okolice 8l/100 (benzyna 6l), Przy dużych prędkościach autostradowych (140km/h +) około 12l/100, (benzyna poniżej 10). Lekka utrata mocy, poza tym bez jakichkolwiek problemów - jak...
Honda Civic