Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 8 885 ocen

4,5
~Patryk
Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Honda Civic VIII
Daję 5 gwiazdek, lubię ten samochód, jednak realnie zdecydowanie bliżej tutaj do oceny 4,5. Auto jak na swoje niewielkie gabaryty jest bardzo przestronne, z bardzo rozsądnej wielkości bagażnikiem. Bardzo przyjemnie się prowadzi, mega pewnie na zakrętach, trochę za sztywne na nierównościach. Raczej auto jest z tych co się nie psuję, a jeżeli coś trzeba zrobić, to auto to sygnalizuję, także na spokojnie można dojechać do mechanika. Poza tym silnik świetnie sprawuję się z inst. LPG, więc koszty jazdy są stosunkowo niskie. Z minusów jest słabo wyciszony, jazda z prędkościami powyżej 120km/h na dłuższych trasach jest męczące. Do tego plastiki są kiepskiej jakości, lubią trzeszczeć na nierównościach. Kolejnym minusem jest stosunkowo duży promień skrętu, czasami znajomi aż byli zaskoczeniu, że tak małe, tak dobrze trzymające się drogi auto, tak dużo miejsca potrzebuję do zawrócenia. Zdecydowanie polecam.
3,7
~Johnybravo111
Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Honda Civic VII
Auto zakupione przeze mnie na pierwszy samochód w marcu 2021 roku z zaprzyjaźnionego komisu. Jest to wersja 3d przed liftingiem . Zostałem poinformowany ,że w aucie od razu trzeba zregenerować zaciski hamulcowe ,bo przegrzewały się i dymiły i wymienić klocki do tego zrobiłem podstawowy serwis olejowy. Samochód jest użytkowany głównie w trasy 200 km plus od czasu do czasu 500 km plus i (odpukać) nigdy mnie nie zawiódł zawsze odpalał. Z poważniejszych awarii ,które mi się przytrafiły w całym okresie eksploatacji to naprawa ogrzewania koszt 500 złotych ,wspomniane zaciski no i niestety rozszczelnienie chłodnicy w układzie klimatyzacji. Poza tym reszta to elementy eksploatacyjne oleje płyny opony itd. Z minusów to to ,że auto zostało ofiarą złodziei ,którzy wycieli katalizator. Ogólnie jestem zadowolony z samochodu.
4,6
~Artur
Hatchback BEV 154KM 113kW
Honda e
Auto WOW! Czasem jadąc nim przez miasto czuję się jakbym siedział w jakimś 'egzotyku', ludzi stają, obracjaą się żeby zobaczyć co to jest. A to 'Mydelniczka' :) Ogólnie, pierwszy mój elektryk, kupując wiedziałem, że zasięg jest mały, auto z tyłu ciasne a bagażnika brak! Ale i tak jest super. Do miasta nie ma nic lepszego + darmowe parkowanie w strefach płatnych miasta. Wersja 154km daje bardziej niż radę, przy spokojniej jeździe rzędu 70-80 km/h można spokojnie przejechać koło 190km. Używając 'jednego pedała'. Rekuperacja robi robotę... Niestety wycieszka po autostradcie i 130 km/h to zasięg ok 90-100 km przy pełnej baterii. Technologia jest, wszędzie! Kamery, systemy wspomaganie itp.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena