Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 8 707 ocen

4,4
~Siemensol
Hatchback 5d 1.4 83KM 61kW
Honda Jazz II
Kupiłem to auto głównie dla żony żeby uczyła się jeździć. Szukaliśmy auta w automacie i honda się trafiła lokalnie w dobrej cenie. Mieszkamy w Szkocji. Auto jest małe, łatwe w parkowaniu, łatwe w obsłudze. Większość serwisowania jestem w stanie zrobić sam. Np ustawienie zaworów które jest wymagane. Skrzynia automat więc auto pali trochę więcej. Latem kręci się w okolicach 7/8 w jeździe mieszanej a zima jeśli robię bardzo krótkie przejazdy i jest to głównie na ssaniu to może i 10 połknąć. Skrzynia "zmienia" biegi gładko. Jeśli można nazwać to zmianą bo w sumie jest bezstopniowa podobno. Za to można sobie pomoc podczas hamowania przełączając na taki ala Manual. Największy minus w automacie jest lekkie szarpanie podczas ruszania jak się rozgrzeje. Spowodowane jest to podobno fabrycznie złym jakościowo sprzęgłem które jeśli nie wymieniasz regularnie oleju w skrzyni, pokrywa się szkliwem i zaczyna lekko się uslizgiwac. Nie chcę mi się tego naprawiać bo tutaj koszt przekracza wartość mojego auta. Autko jest mega pojemne jak na rozmiar. Bardzo funkcjonalne ustawianie foteli tylnych. Szybko się nagrzewa, jest ciche i fajnie się tym autkiem jeździ. Usterka która powoduje dostawanie się wody do bagażnika jest prosta w usunięciu. Największy mankament moim zdaniem to słaba blacha. Ja swoją trochę zabezpieczałem tak jak mogłem hameraitem. Nadkola trzeba koniecznie od wewnątrz zabezpieczać albo będą zgnite na wylot w krótkim tempie. Drzwi pod uszczelkami również dobrze jest zabezpieczyć. A tak poza tym jak narazie bezawaryjnie od 2 lat.
4,6
~folex
SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW
Honda HR-V II
Użytkuje wersje Elegance od 2019. Generalnie ok. Fajny design. Mógłby być ciut tańszy, ale jest bardzo dobrze wyposażony. Multimedia mogły by być nowsze, ale w codziennym użytku i tak nie ma to większego znaczenia. Słuchanie muzyki czy korzystanie z zestawu telefonicznego jest intuicyjne i nie nastręcza trudności. Silnik ciut słaby na niższych obrotach, ładnie się wkręca i przyśpiesza gdy zredukujemy i silnik VTEC otworzy dodatkowy zawór (powyżej 3500obr/min). Robi się wtedy głośny ale nie jakoś bardzo uciążliwie. Zależy kto co lubi. Jak chcę się "poszaleć" na drodze to raczej wersja SPORT. Bardzo przestronny wewnątrz. Szukałem samochodu pod kątem możliwości przewozu roweru wewnątrz gdy inni członkowie rodziny złapią "kapcia" i trzeba przetransportować. Po zdjęciu przedniego koła (26") rower wchodzi w pionie bez problemu.
4,4
~Henryk
Terenowy 3.5 i V6 24V 258KM 190kW
Honda Pilot I
Auto w rodzinie od nowości, spełnione marzenie dziadka. Jeden z ostatnich SUVów z faktycznymi zdolnościami terenowymi, a jednocześnie przyjemne auto dla całej rodziny na wakacje. Samochód bardzo wytrzymały, nie chce się poddać - 460 tysięcy kilometrów od nowości wciąż dzielnie służy. Pakowny i wygodny nawet w 7 osób, choć przy tych wymiarach to nic dziwnego. Wolnossące V6 całkiem miło go rozpędza, skrzynia automatyczna zmienia biegi płynnie, Pilot pożera kilometry. Wymiary są jednak jego piętą achillesową - widoczność do tyłu bardzo mała, przy cofaniu przydałaby się kamera. Przy prawidłowym ustawieniu lusterek auto ma martwą strefę wielkości VW Golfa (wiem, bo jednego prawie nie zauważyłem). Wysokie zawieszenie sprawia też, że auto jest trochę podatniejsze na wiatry boczne. Jest natomiast szalenie solidnie wykonane i trwałe - po 16 latach i niemal pół mln km wnętrze wciąż wygląda dobrze, a plastiki nie są zużyte. Honda odwiedza serwis tylko na naprawy eksploatacyjne. Bardzo dobry samochód w swojej klasie.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena