Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 8 990 ocen

4,3
~indianad
Honda Jazz III
Mikrovan 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Samochód jako całość uważam za bardzo udany model. W tym segmencie ciężko znaleźć coś co miałoby więcej miejsca w bagażniku, dla pasażerów i kierowcy. Pakowność to jego główna cecha. Przez te 6 lat użytkowania nie miałem ani jednej awarii. Prowadzi się bardzo dobrze, dobrze trzyma się w zakrętach. Na minus na pewno trochę twarde fotele i zawieszenie wyregulowane raczej na twardość nie komfort. Spalanie w mieście to duży plus. W trasy do 250km lub 3 godzin się nada. Powyżej to już niestety trochę masochizm. Chociaż sam zrobiłem kilka tras w stylu Warszawa - Pogorzelica.
3,1
~Ozajasz Goldberg
Honda Jazz III
Mikrovan 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Ostatnio miałem Suzuki s cross 120km, ale miałem wypadek i musiałem kupić jakieś oszczędne auto do firmy, wybór padł na Jazz. Porównując do innych samochodów tej klasy Jazz wypada średnio ze względu na trzeszczące i ruszajce się plastiki. Wszystko trzeszczy i jest bardzo źle spasowane. Gdyby nie to dałbym 5 gwiazdek. Na początku byłem bardzo zawiedziony spalaniem, które wynosiło 7,7l bez względu na trasę, czy miasto .Po wymianie płynu chłodniczego, regulacji luzów zaworowych i zmianie opon spalanie wychodzi tak - miasto 6, trasa 5,5 więc dobrze. Rdza nie bierze aż tak bardzo.
4,2
~Borczin
Honda Civic X
Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Ogólna ocena na plus, adekwatna do ceny samochodu, ja póki co bez problemów chociaż co nieco mogę od siebie dodać po ponad roku użytkowania. Samochód w białym kolorze z przyciemnionymi szybami prezentuje się nienagannie. Zwraca na siebie uwagę, bagażnik spory, można uznać ze wystarczający jednakże kosztem bagażnika i miejsca na nogi tracimy na wielkości baku paliwa, samochód posiada jedynie 40l, co uważam za niezbyt uciążliwa sytuacja ale komuś mogłoby to przeszkadzać. Bardzo słabe wykonanie klapy bagażnika od wewnątrz, wręcz mizerne na poziomie fiata jak i podczas większej prędkości na autostradzie ja zauważam trzęsąca się maskę przednia. Prymitywne oświetlenie w wnętrzu samochodu. Z reszty jestem bardzo zadowolony, wiec musze uznać ze na czymś musieli ugrać żeby coś innego nie zawodziło. Użytkuje Hanię nadal i uważam ze jeśli ktoś nie chce wydawać aż tyle kasy na niemieckie samochody i popiera japońska motoryzacje to zdecydowanie warty temat to rozważenia
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena