Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 8 381 ocen

4,5
[email protected]
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Honda Accord VII
Wnioski po przejechaniu 455 tys. km. Jestem od nowości pierwszym właścicielem. Uwzględniając okres eksploatacji jest to samochód bardzo ekonomiczny i niezawodny. Regularne przeglądy co 20 tys. km . Głównie trasa 100-200 km dziennie . Stosunek trasa / miasto 75/25. Do tej pory miałem dwie niemiłe przygody z samochodem : 1. zaraz po skończeniu gwarancji przy przebiegu 98 tys. uległ uszkodzeniu moduł VSA - naprawa 5000 zł 2. bardzo groźna sytuacja która nie powinna się wydarzyć, przy przebiegu 320 tys pękł sworzeń w przednim lewym kole i wyskoczyło koło ( zaraz po przeglądzie w ASO Hondy !!! ) Poza tym do chwili obecnej ( 14.04.2019 ) wymieniłem / naprawiłem : 1. wymiana - zawór EGR po 80 tys 2. wymiana - akumulator po 350 tys 3. regeneracja alternatora po 420 tys 4. wymiana - po 320 tys ( patrz wyżej ) elementy zawieszenia - wahacze , sworznie , łączniki i chyba jedno łożysko 5. pierwszy serwis klimatyzacji po 160 tys. potem co 100 tys. 6. tarcze hamulcowe tył co 100 tys i klocki , tarcze hamulcowe przód po 320 tys. ( hamuje silnikiem ) 7. akcja serwisowa wymiany poduszek powietrznych - słynna wada firmy Tanaka ( czy jakoś tak ) 8. po 350 tys. problemy z czytaniem płyt CD a teraz okresowo gaśnie panel CD / radio 9. po 400 tys . niewielki wyciek z przekładni kierowniczej Bez awarii - turbosprężarka, pompowtryskiwacze, koło dwumasowe Do tej pory na jednym sprzęgle ( trochę ślizga przy dużym obciążeniu i jak się trzyma zadługo pedał sprzęgła w podłodze to słabiej odbija ) , na jednych amortyzatorach, jeden układ wydechowy !!!! W kabinie po takim przebiegu ślady zużycia na pedałach i lewarku zmiany biegów. Kierownica i fotel kierowcy prawie jak nowy. Jak każda Honda lubi rudą w nadkolach , okolice klamek i dolne brzegi drzwi i klapy bagażnika. Czytając negatywne opinie - awarie silnika ( produkcja 2006 , przebieg 145 tys , właściciel od 3 mc ) pękam ze śmiechu ;-). Nasuwa mi się jedna myśl : kupił samochód okazję - oryginalnym przebiegiem 600 tys lub większym i przekręconym licznikiem na 140 tys !!!. Jakość wnętrza jest tak dobra że również swój mógłbym wystawić z rasowanym przebiegiem na 120 tys i znalazłbym niejednego .... młodego rekina.
4,5
[email protected]
Sedan 2.2 i-CTDi 140KM 103kW
Honda Accord VII
Wnioski po przejechaniu 455 tys. km. Jestem od nowości pierwszym właścicielem. Uwzględniając okres eksploatacji jest to samochód bardzo ekonomiczny i niezawodny. Regularne przeglądy co 20 tys. km . Głównie trasa 100-200 km dziennie . Stosunek trasa / miasto 75/25. Do tej pory miałem dwie niemiłe przygody z samochodem : 1. zaraz po skończeniu gwarancji przy przebiegu 98 tys. uległ uszkodzeniu moduł VSA - naprawa 5000 zł 2. bardzo groźna sytuacja która nie powinna się wydarzyć, przy przebiegu 320 tys pękł sworzeń w przednim lewym kole i wyskoczyło koło ( zaraz po przeglądzie w ASO Hondy !!! ) Poza tym do chwili obecnej ( 14.04.2019 ) wymieniłem / naprawiłem : 1. wymiana - zawór EGR po 80 tys 2. wymiana - akumulator po 350 tys 3. regeneracja alternatora po 420 tys 4. wymiana - po 320 tys ( patrz wyżej ) elementy zawieszenia - wahacze , sworznie , łączniki i chyba jedno łożysko 5. pierwszy serwis klimatyzacji po 160 tys. potem co 100 tys. 6. tarcze hamulcowe tył co 100 tys i klocki , tarcze hamulcowe przód po 320 tys. ( hamuje silnikiem ) 7. akcja serwisowa wymiany poduszek powietrznych - słynna wada firmy Tanaka ( czy jakoś tak ) 8. po 350 tys. problemy z czytaniem płyt CD a teraz okresowo gaśnie panel CD / radio 9. po 400 tys . niewielki wyciek z przekładni kierowniczej Bez awarii - turbosprężarka, pompowtryskiwacze, koło dwumasowe Do tej pory na jednym sprzęgle ( trochę ślizga przy dużym obciążeniu i jak się trzyma zadługo pedał sprzęgła w podłodze to słabiej odbija ) , na jednych amortyzatorach, jeden układ wydechowy !!!! W kabinie po takim przebiegu ślady zużycia na pedałach i lewarku zmiany biegów. Kierownica i fotel kierowcy prawie jak nowy. Jak każda Honda lubi rudą w nadkolach , okolice klamek i dolne brzegi drzwi i klapy bagażnika. Czytając negatywne opinie - awarie silnika ( produkcja 2006 , przebieg 145 tys , właściciel od 3 mc ) pękam ze śmiechu ;-). Nasuwa mi się jedna myśl : kupił samochód okazję - oryginalnym przebiegiem 600 tys lub większym i przekręconym licznikiem na 140 tys !!!. Jakość wnętrza jest tak dobra że również swój mógłbym wystawić z rasowanym przebiegiem na 120 tys i znalazłbym niejednego .... młodego rekina.
4,7
~Klodex
Hatchback 5d 1.2 78KM 57kW
Honda Jazz II
Samochód ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Jest to auto, które idealnie sprawdza się do poruszania po mieście i jego okolicach. Niesamowita wręcz przestrzeń wewnątrz samochodu w stosunku do jego wymiarów oraz świetna praktyczność czynią z Hondy Jazz bardzo dobrze przemyślany samochód. Auto użytkowane jest już 4 lata, w 90% w mieście i ani razu nie zawiodło. Oprócz wymiany części eksploatacyjnych takich jak np. klocki hamulcowe nic więcej nie było robione bo nie było takiej potrzeby. Niskie koszty utrzymania i pohamowany apetyt na paliwo tylko zwiększają zadowolenie z posiadania tego samochodu. Nie jest to auto na trasy, ze względu na swoją budowę, słaby silnik oraz słabe wyciszenie wnętrza jazda w trasie jak najbardziej jest możliwa w dość komfortowy sposób ale nie jest to naturalne środowisko dla tego samochodu. Bardzo dobry samochód, który jest w stanie sprostać wielu zadaniom.

Testy zderzeniowe Honda

Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena