Szukaj

Informacje o Honda

Honda to jedna z najpopularniejszych japońskich marek motoryzacyjnych, która swoje samochody sprzedaje na wszystkich kontynentach. Jednak japońska firma to nie tylko producent samochodów. W swoim portfolio Honda ma także motocykle, skutery, odrzutowce, urządzenia ogrodowe, a także różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane. Honda jest także największym producentem silników do różnych pojazdów oraz maszyn, w tym m.in. także do łodzi motorowych. 

Historia Hondy

Twórcą marki Honda jest Soichiro Honda, który od najmłodszych lat zafascynowany był różnego rodzajami maszynami i pojazdami. Już w wieku 15 lat opuścił do rodzinny i udał się do Tokio, gdzie podjął praktywki w warsztacie samochodowym, pracując m.in. przy budowie sportowego samochodu Art Daimler. W 1927 r. otworzył własną filię warsztatu samochodowego, w 1929 r. opatentował szprychy metalowe, a rok później założył fabrykę pierścieni tłokowych do małych silników.

Po wojnie, w czasie której jego zakłady zostały doszczętnie zniszczone, powrócił do konstruowania pojazdów. W 1947 r. stworzył pierwszy pojazd marki Honda, którym był motorower z silnikiem elektrycznym o pojemności 50 cm3. W 1948 r. założył firmę Honda Motor Company, która musiała sprostać rosnącemu popytowi na motorowery. Już rok później do oferty dołącza pierwszy motocykl Dream D-Type z silnikiem o pojemności 98 cm3 i mocy 3 KM. Już w latach 50. Honda zadebiutowała na rynku amerykańskim, a dzięki pojawieniu się w sprzedaży motocykli C100 Super Cub Honda czy, już w 1971 r., Hondy Gold Wing została światowym liderem w produkcji motocyklów.

Pierwsze samochody marki Honda

Saichiro Honda ciągle jednak marzył o produkcji własnych samochodów i w końcu sztuka ta mu się udała. Pierwszym samochodem marki Honda była półciężarówka T360, która pojawiła się na rynku w 1963 r. W kolejnym roku pojawiają się sportowe modele S360, S500 oraz S600, które napędzane są silnikami pochodzącymi od motocykli Hondy. W 1965 r. zadebiutowała Honda S800, a dwa lata później Honda N360 z napędem na przednią oś. W 1971 r. Honda konstruuje silnik CVCC, który przystosowany jest do spalania ubogich mieszanek, co przyczyniało się do zmniejszenia spalania. Silnik ten odniósł na tyle duży sukces, że kupiły go od Hondy m.in. Ford, Toyota czy Chrysler.

Najpopularniejsze modele Hondy

Największy przełom w samochodowej części działalności Hondy miał miejsce w 1972 r. wraz z pojawieniem się na rynku modelu Honda Civic. Był to pierwszy kompaktowy model tej japońskiej marki, który od początku sprzedawany był także na rynku amerykańskim, gdzie przewyższał rywali dużo niższym spalaniem. W 1976 r. do oferty dołączyła Honda Accord, która początkowo sprzedawana była jako model z segmentu kompaktów, a później urosła i rywalizowała z innymi modelami klasy średniej. Na bazie Civica drugiej generacji w 1978 r. powstało sportowe coupe Honda Prelude, które dostępne było także w wersji odsuwanym dachem.

W 1982 r. Honda nabyła brytyjską markę Rover, przy współpracy z którą powstała m.in. Honda Legend, luksusowy model japońskiej marki. W 1986 r. Honda stworzyła luksusową markę Acura, która miała rywalizować z amerykańskimi markami. W 1994 r. japoński koncern rozstał się z marką Rover, która trafiła pod skrzydła BMW.

Ważnym modelem w historii Hondy był także produkowany od 1990 r. sportowy model NSX z centralnie umieszczonym silnikiem.

Współczesne modele Hondy

W latach 90. minionego wieku rozpoczęła się większa ekspansja Hondy na europejskim rynku. Obok najważniejszych modeli, czyli Civica oraz Accorda, w ofercie dostępne były także m.in. sportowa Honda S2000, SUV-y Honda CR-V i HR-V, a także sportowe coupe CR-Z.

Ekologiczne samochody Hondy

Honda jest też jednym z pionierów wprowadzania modeli z ekologicznymi napędami. Już w latach 90. pojawiają się pierwsze ekologiczne samochody Hondy, m.in. prototypowy model z napędem słonecznym, auto elektryczne Honda EV Plus czy model z napędem na sprężony gaz ziemny. W 2008 r. pojawia się Honda FCX Clarity, która jest jednym z pierwszych na świecie aut z napędem na paliwo wodorowe. Wspomniany wcześniej sportowy model CR-Z również oferowany był z napędem hybrydowym, podobnie jak produkowana od 2000 r. Honda Insight.

 

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Honda

Sprawdź co kierowcy
myślą o Honda

Oceny Aut 8 839 ocen

4,7
~Kolm
Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW
Honda Accord VIII
Prawo jazdy posiadam 25 lat i nigdy nie miałem auta które przez 4 lata by się nigdy nie zepsuło! We wcześniejszych autach to jak się rok udało przejeździć bez usterki to sukses. A honda to nie ma znaczenia czy krótkie dystanse czy 300 km po niemieckiej autostradzie z v/max i nic się nie dzieje! Który z turbo by tak dał radę. Czasami koledzy z audi i bmw się pytają ile części kosztują a ja oprócz filtrów i akumulatora to nic nie wiem. Super auto trochę jak najlepszy, wierny przyjaciel. Komfort, spalanie, układ kierowniczy, hamulce, skrzynia biegów dla mnie również super. Wady to wsiadanie na tylną kanapę, średni bagażnik i słaby lakier szybko rysujący się. Chciałbym żeby wszystkie auta miały takie wady.
3,0
~Kamilkolo
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
3 lata użytkowania i brak poważniejszych problemów jeśli chodzi o silnik i to chyba największy plus Hondy, poza pewnym poborem oleju nic się z nim nie dzieje dodatkowo łańcuch rozrządu nawet po przebiegu 260tys nie daje o sobie znać. Najbardziej niestety rozczarowała mnie karoseria co zdemotywowalo mnie do dalszego użytkowania samochodu. Rdza dosłownie zjada tylne nadkola (ranty) poza tym podwozie też nie jest przed nią dobrze zabezpieczone. Dodatkowo gniją dolne ranty drzwi w zasadzie wszystkich czterech. Minusem wielkim jest także grubość blachy karoserię można wgniatac wręcz palcem przy większym gradzie zostają małe wgniotki. Kolejna rzeczą którą uprzykrza użytkownie Hondy są niby drobne usterki ale kosztowne np padł mi silniczek od podnoszenia szyby kierowcy jak się okazało później na forum częsty przypadek i uwaga brak zamienników a oryginał kosztuje bite tysiąc złotych. Kolejna wada to słynne już pół osie drgania wibracje a nawet zdarzają się nie rzadko że pękają i tutaj też brak konkretnych zamienników a jedynie oryginały za milion monet.Nalezy też uważać na gumę łączącą przepustnicę i filtr powietrza po prostu lubią pękać i tutaj również brak zamienników a oryginał 500zl. Podsumowując jeśli ktoś akceptuje minusy które wymieniłem to auto polecam głównie ze względu na silnik do którego nie mam zastrzeżeń, jednak myślę że w tej cenie można kupić coś mniej kosztownego w naprawach i z lepszym wyposażeniem szczególnie że ceny Accordow są dość wygórowane. Pozdrawiam
3,0
~Kamilkolo
Sedan 2.0 i-VTEC 16V 155KM 114kW
Honda Accord VII
3 lata użytkowania i brak poważniejszych problemów jeśli chodzi o silnik i to chyba największy plus Hondy, poza pewnym poborem oleju nic się z nim nie dzieje dodatkowo łańcuch rozrządu nawet po przebiegu 260tys nie daje o sobie znać. Najbardziej niestety rozczarowała mnie karoseria co zdemotywowalo mnie do dalszego użytkowania samochodu. Rdza dosłownie zjada tylne nadkola (ranty) poza tym podwozie też nie jest przed nią dobrze zabezpieczone. Dodatkowo gniją dolne ranty drzwi w zasadzie wszystkich czterech. Minusem wielkim jest także grubość blachy karoserię można wgniatac wręcz palcem przy większym gradzie zostają małe wgniotki. Kolejna rzeczą którą uprzykrza użytkownie Hondy są niby drobne usterki ale kosztowne np padł mi silniczek od podnoszenia szyby kierowcy jak się okazało później na forum częsty przypadek i uwaga brak zamienników a oryginał kosztuje bite tysiąc złotych. Kolejna wada to słynne już pół osie drgania wibracje a nawet zdarzają się nie rzadko że pękają i tutaj też brak konkretnych zamienników a jedynie oryginały za milion monet.Nalezy też uważać na gumę łączącą przepustnicę i filtr powietrza po prostu lubią pękać i tutaj również brak zamienników a oryginał 500zl. Podsumowując jeśli ktoś akceptuje minusy które wymieniłem to auto polecam głównie ze względu na silnik do którego nie mam zastrzeżeń, jednak myślę że w tej cenie można kupić coś mniej kosztownego w naprawach i z lepszym wyposażeniem szczególnie że ceny Accordow są dość wygórowane. Pozdrawiam
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena