Kompaktowy hybrydowy samochód sportowy o nadwoziu typu coupe (segment G) produkowany od 2010 roku. Uważany za następcę modelu CRX. CR-Z bazuje na prototypie CR-Z Hybrid Sports Concept z 2007 roku, nawiązuje też do hybrydowych konceptów: Hondy Remix i Small Hybrid Sports. Skrót CR-Z oznacza „Compact Renaissance Zero”. Projektantem auta jest Norio Tomowe. W 2012 roku CR-Z przeszedł facelifting. Zmiany objęły m.in. przedni zderzak, tylny dyfuzor, grill i wnętrze modelu. Zwiększona została moc napędu samochodu (moc maksymalna do 121 KM; moc jednostki elektrycznej do 20 KM). CR-Z wyposażono w system Plus Sport (S+) zapewniający lepsze przyspieszenie.
czytaj więcej
Cokolwiek by mówić o hybrydach, nie to jest w przypadku tego samochodu najważniejsze. CR-Z wygląda świetnie, lekko i wystarczająco sportowo, by choćby nawiązać do renomy CRX. A skoro o hybrydach mowa… Ekolodzy dostali właśnie mocny argument do ręki.
~Powagosław
Ambiwalentne uczucie, że się tak wyrażę, dobrze obrazuje widok teściowej, która spada w przepaść, ale w twoim nowym samochodzie. Tu też jestem za, a nawet przeciw. Bo przód CR-Z wygląda jak rasowy sportowiec, za to tył jak typowa hybrydowa paskuda. Uśmiecham się warunkowo.
~Luzacjusz