Szukaj

Informacje o Honda HR-V III 1.5 i-MMD 131KM 96kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Honda HR-V to produkowany w latach 1998-2005 (na Starym Kontynencie oferowany od roku 1999) oraz ponownie od roku 2015 kompaktowy crossover SUV (segment I). Model I generacji zapisał się w historii jak jedna z pierwszych prób w popularnym dziś segmencie miejskich crossoverów. Honda HR-V w ofercie marki znalazł miejsce obok większego brata – Hondy CR-V. Druga generacja modelu, choć była reaktywacją nazwy HR-V, mocno różni się od poprzednika – nawiązuje nadwoziem do hybryd coupe i SUV-ów. HR-V jest skrótem od słów Hybrid Recreation Vehicle (Wielozadaniowy Samochód Turystyczny).
czytaj więcej
Powagosław
HR-V nie jest już tak eksperymentalny jak był kiedyś. Stał się kolejnym typowym crossoverem z przyzwoitą aparycją (choć niektórzy przebąkują, że dziwnie podobny do SsangYonga). Dla koneserów tego gatunku to może być atut. ~Powagosław
Luzacjusz
Niby atrakcyjnie i ładnie się błyszczy, ale finalnie wybudzony ze śpiączki HR-V jednak rozczarowuje. Ale jest na to sposób – jedź do Chin. Rok przed Europą (!) Honda rzuciła tam ładniejszą wersję tego modelu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 253 Nm przy 4500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 89,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~sergios
Honda HR-V III
SUV 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Kolejna opinia po 2 latach użytkowania. Ogólnie autem jeździ się fajnie, dość ekonomicznie, świetna widoczność. Jeśli nie zabiera się dużych bagaży to też nadaje się na wypady wakacyjne za granicę. Jednak jest jeden element, który de facto przekreśla to auto - akumulator rozruchowy. Honda spartoliła to koncertowo. Jeśli zostawi się auto kilka dni na parkingu/w garażu to prawdopodobnie nie uda się już go uruchomić. Raz kompletnie rozładował się po 3 nocach w garażu. Musiałem wezwać assistance Hondy. To samo może zdarzyć się gdy siedzi się w zaparkowanym, wyłączonym aucie przez 1-2 godziny, np. czekając. Lepiej wtedy zostawić auto włączone, silnik spalinowy będzie co jakiś czas uruchamiał się aby doładować akumulator. Nieekologiczne :-) i obarczone ryzykiem otrzymania mandatu, jeśli trafi się jakiś zabłąkany, nadgorliwy policjant (nie spotkałem jeszcze nienadgorliwych:-)). Klapa bagażnika była jedną z podejrzanych o drenowanie akumulatora, dlatego Honda wypuściła poprawkę oprogramowania. Jednak inne systemy, także niefabryczne, mogą powodować rozładowanie akumulatora. Miałem zamiar zainstalować kamerkę z monitoringiem parkingowym, ale niestety, nie w tym aucie. Wystarczy, że mam zainstalowaną Omegę antykradzieżową, która zjada minimalne ilości prądu, ale w tej Hondzie to jest dużo. Kolejna kwestia, elektryczna klapa bagażnika podnoszona machnięciem nogi przestała działać po 1,5 roku. Okazało się, że akumulator był już zbyt słaby i auto zaczęło odcinać niektóry systemy elektroniczne. Akumulator został wymieniony w ramach gwarancji, ale bagażnik nadal nie działa poprawnie. Powyższe problemy z akumulatorem powodują, że pozbędę się go po upływie gwarancji, czyli mniej więcej za rok. Do tego czasu muszę zaopatrzyć się w jakiś booster rozruchowy, gdyż nie zawsze mam czas oczekiwać na assistance Hondy.
4,4
~RafałM
Honda HR-V III
SUV 1.5 i-MMD 131KM 96kW
To mój trzeci komentarz nt. tego auta, ale po ponad 1,5 roku użytkowania można pokusić się o bardziej kompletną opinię. Krótko: Samochód bardzo ekonomiczny ( w mieście w trybie NORMAL spalanie między 3,6-5,2). Ekonomia zaczyna się kończyć w momencie jazdy autostradowej 120 km/h (już przy 120 jest powyżej 6 litrów), a zbiornik ma tylko 40 litrów. Przy jeździe krajówkami do max. 110 spalanie poniżej 6 litrów, używany jest też tryb EV. Powiem tak: zalety tego auta przeważają nad wadami. Wady jednak są, i po 1,5 roku wyszło parę "kwiatków" (szczegóły w opiniach poniżej). Na pytanie "czy kupiłby ponownie" odpowiedziałbym "tak, jeśli poprawią elektrykę i wyciszenie".
2,6
~sergios
Honda HR-V III
SUV 1.5 i-MMD 131KM 96kW
Wracam z opinią po przejechaniu 10 tys. km i jeździe w warunkach zimowych. Podtrzymuję większość wcześniejszych uwag. Auto bardzo nierówne. Zalety mieszają się z żenującymi wadami. Samochód przestronny, wnętrze dobrze wykończone i przemyślane pod względem ergonomii. Świetnie działa bezprzewodowy Apple CarPlay. Minusem wysokie (jak na hybrydę) spalanie, słaby lakier, nie działająca aplikacja MyHonda+, tylne siedzenia stukające na nierównościach i nie zawsze rozkładające się lusterko kierowcy. Drugi raz raczej nie kupiłbym.
Honda HR-V III