Szukaj

Informacje o Honda Insight Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Miejski samochód o napędzie hybrydowym, klasyfikowany w segmencie C, produkowany od 1999 roku. Pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie J-VX zaprezentowany w 1997 roku. Choć pierwszym autem z napędem elektrycznym m. in. w Europie i w Azji była Toyota Prius, w USA to Honda Insight debiutowała jako numer jeden (Insight I był sprzedawany wyłącznie w USA, Kanadzie i Japonii). Od 2009 roku dostępna jest większa i odmieniona stylistycznie druga generacja auta (również w Europie), która z oferty marki wyparła model Civic IMA. W 2010 roku Insight przeszedł lekką modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy Insight był awangardowy jak stare Citroeny i stylem chyba do nich nawiązywał. Teraz bezkrytycznie upodobnił się do Toyoty Priusa. Czy wszystkie auta hybrydowe muszą wyglądać jak on? ~Powagosław
Luzacjusz
Ekologów zwykle posądzam o brak piątej klepki, ale każdy kolejny samochód z kablem i wtyczką przekonuje mnie, że dobry ekolog to ekolog bez gustu. To ja już wolę trucie i trucicieli. Sorry, Matko Ziemio. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1339 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 4500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 80 mm
Dodatkowe informacje Typ silnika Hybrid
Maksymalny moment obrotowy przy obr/min - silnik elektryczny Nm - 78/1000
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~fatherG
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
zakupiliśmy Hondę insight "w ciemno" rocznik 2010 . Prawie trzy lata użytkujemy , wykonujemy naprawy niezbędne serwisowe ( oleje, płyny,klocki) przejechaliśmy nią 60000km (min do Turcji , do Chorwacji) bez żadnych problemów. Spalanie w zależności jak szybko jedziesz i czy działa klima, przy prędkości 130-140km plus klima plus cztery osoby (trzy dorosłe i 11 latek) bagaże , spalanie ok 6-6,2 litra. Samochodu używa głównie żona i jest zachwycona . autko jest wygodne (więcej w nim miejsca niż w civic), fajnie przyspiesza , pracę silnika określiłbym jako dynamiczną i elastyczną, skrzynia przekłada łagodnie i płynnie, nic nie szarpie, nic nie stuka nic nie puka . Przejechaliśmy 60000km w niecałe 3lata w tym do Turcji (Istambuł) , na Chorwację (Split) bez żadnych problemów, autko się świetnie spisało. Zdecydowanie polecam. My jesteśmy amatorami zawsze kupujemy sami auta, nasze auto było sprowadzone z Niemiec i było stłuczce. Baliśmy się o baterie, czytaliśmy różne oceny , bateria trzyma bardzo dobrze , ładowanie jest ok. Ludzie piszą różne bzdety nie mając o nich pojęcia . Naprawdę fajne autko.
4,5
~solonka
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
Jako nowy posiadacz tego auta, który przejechał zatem około 20 000 spróbuje zmierzyć się z oceną auta: Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie poszukiwałem akurat Hondy Insight jako kolejnego auta. Poszukiwałem auta z silnikiem benzynowym ale jednocześnie o niewielkim spalaniu. Dodatkowo czegoś, do czego bez problemu zmieści sie wózek dziecięcy oraz rodzina 2+2. Zakup auta w połowie spowodowany był myśleniem racjonalnym a w połowie była to entuzjastyczna reakcja na napotkany egzemplarz. Podczas oglądania kilku aut natrafiłem na tą Hondę, która była w idealnym stanie i w bardzo przystępnej cenie. Jeśli chodzi o wrażenia z użytkowania. Z zewnątrz auto budzi zainteresowanie osób, które trochę bardziej interesują motoryzacją. Dla pozostałych będzie to po prostu kolejna Honda City. Jazda tym autem jest odprężająca. Skrzynia dość dobrze reaguje na poczynania kierowcy. Trochę wyje przy wyprzedzaniu ale można do tego przywyknąć. Skrzynia daje możliwość ręcznej zmiany za pomocą łopatek. Jeśli chodzi o mity związane z hybrydami. Auta nie kupiłem nie kupiłem aby być pro-eko. O całości zadecydowała po prostu suma zalet. Auto nie jest tak oszczędne jak by się to innym wydawało. Spalanie jest na poziomie aut z małym dieslem pod maską. Jednocześnie dłuższe obcowanie z autem pozwala stwierdzić, że jazda dieslem jest mniej komfortowa. Zestaw baterii do tego auta to koszt 2000-5000 (używany z młodego rocznika). Battery Pack jest zamienny z Honda CRZ co zwiększa nieco dostępność tego elementu. Producent zastrzega, że baterie starcza na cały okres życia samochodu. W moim egzemplarzu z 2009 nie zauważyłem zbytnio zużycia. zalety: + spalanie na poziomie 5/100km + cicha praca układu napędowego + fenomenalna skrzynia biegów + super komfort jazdy w mieście i w trasie do 130km/h + nietuzinkowy wygląd + dobre wyposażenie standardowe + niezbyt wymagająca eksploatacja (należy w zasadzie kontrolować/wymieniać olej w silniku i skrzyni) + hamowanie z odzyskiwaniem energii zmniejsza zużycie tarcz i klocków + niska cena auta na rynku wtórnym + brak większych wad + nie wyróżnia się na ulicy (wada lub zaleta - zależy od człowieka) wady: - auto nie jest przesadnie szybkie - ograniczone miejsce z tyłu - dzieci, Azjaci i osoby bez głowy będą miały jednak wygodnie - spadek wartości wyższy niż przy autach z innym napędem - widoczność do tyłu - płytki bagażnik - brak koła zapasowego w posiadanej przeze mnie wersji - nie wyróżnia się na ulicy (wada lub zaleta - zależy od człowieka)
4,9
~R.S.
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
Piszę to jako prywatny użytkownik, który świadomie dokonał wyboru auta i wykorzystuje go do codziennej jazdy. Do jazdy na krótkich dystansach i wyłącznie w miejskich korkach - to żaden pojazd się nie nadaje i nie jest ekonomiczny, bo każdy musi na rozgrzanie silnika zużyć więcej paliwa, a żółwie prędkości zatorów miejskich także nie są dobre dla silnika. Ale już do jazdy po zróżnicowanych trasach (trochę po mieście, trochę poza miastem, a i autostrad nie pomijając) Honda Insight pasuje idealnie - bo wtedy atuty napędy hybrydowego i wszystkich dodatków wspomagających eko-jazdę można w pełni wykorzystać. Dla mnie ten samochód nie ma istotnych wad. Owszem - malkontenci zawsze znajdą jakieś uchybienia. Ale samochód kupuje się przecież po to, by się nim cieszyć, a nie nań narzekać. Zatem mała widoczność do tyłu - to coś co można przezwyciężyć ("wyczuć" auto, nauczyć się korzystać z lusterek, zamontować czujniki parkowania, wykonać manewry parkowania za dnia tak, aby mieć prosty wyjazd w porze nocnej, ewentualnie korzystać z pomocy kogoś na zewnątrz - zawsze znajdzie się jakieś rozwiązanie). Niezbyt obszerny bagażnik - ale to nie ciężarówka, tylko samochód osobowy (zresztą im więcej w środku ludzi lub towarów, tym większe spalanie), przeznaczony do jazdy codziennej. Mało miejsca nad głowami z tyłu - trzeba inaczej siąść, a zresztą ilu wysokich pasażerów przewozić będziemy w czasie całego okresu eksploatacji? Niedoskonałości trybu hybrydowego - to po prostu bolączki związane z rozwojem technologii: od czegoś trzeba zacząć, by w przyszłości móc ulepszać rozwiązania. Poza tym musi być jakiś kompromis pomiędzy wszystkimi elementami. I moim zdaniem jest on w przypadku Hondy Insight właściwy.
Średnie spalanie dla Honda Insight Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW 2009-2012
5,4
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
Dwa silniki, pare koni, nawet maluch to przegoni. Deklarowane spalanie okolo 5 l/100km w miescie to bujda na resorach. W idiotycznym cyklu testowym nie majacym NIC wspolnego z rzeczywista jazda, moze. Faktycznie w miescie to 10l/100km. Nie wiem co by bylo gdyby zrobic 200km po miescie na cieplym silniku, ale w rzeczywistosci jedzie sie kilkanascie km na jeden raz, wiec praktycznie caly czas na zimnym. Na trasie, jadac 90-100km/h dzieki dlugiej skrzyni mozna zejsc pare groszy ponizej 5l/100km. Mowie faktycznie wedlug pompy przy tankowaniu, bo wyswietlacz w aucie to tez jakies optymistyczne bajki pokazuje co najmniej 5% za dobre. Osiagi zenujace, porownywalne z 30 letnim Polonezem, 12.5s do 100km/h. Caly ten ekobadziew, silnik elektryczny, akumulator, podwojne swiece, tylko niepotrzebnie obciaza auto. Toyota Corolla 1.6 z 1994 palilaby tyle samo lub mniej gdyby miala dluzsza skrzynie na 2k rpm przy 100kmh jak Honda, zamiast 3k rpm przy 100kmh. I to przy duzo lepszych osiagach 114KM, 1000kg masy 10s do 100kmh. Corolla jadac 90-100kmh palila 6.2l/100km a Honda na takim samym biegu 6.5l/100km. Nie pomogl "aerodynamiczny" ksztalt Hondy ze slupkami przednimi ktore zaslaniaja kazdy zakret i skrzyzowanie, hybryda, VTEC, dodatkowe swiece. Silnik z motorynki i odkurzacza nie wystarczy do pchania 1300kg auta.
4,8
Liczba komentarzy: 1
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
Przechodzimy do najciekawszej części. R-E-W-E-L-A-C-J-A !!! Zaznaczam, iż podaję efekty mierzone osobiście przy tankowaniu, a nie przez komputer (bo ten zaniża wyniki o ok. 0,2 l). Po nauczeniu się ekologicznej jazdy (zdobycie kompletu przyznawanych przez komputer pokładowy punktów wraz z pucharem zajęło mi niecałe 7200 km) średnie spalanie na poziomie 4,4 l/100 km to moim zdaniem marzenie nieosiągalne dla wielu innych pojazdów. Przy czym moja najczęstsza trasa to 30 km (trochę po górkach, trochę po płaskim) na linii dom-praca (w jedną stronę), a więc auto ma czas się rozgrzać i osiągnąć odpowiednią temperaturę. W miniony weekend jadąc po w miarę płaskim terenie na odległość ponad 200 km spalanie zeszło nawet do 3,8 l/100 km. W zimie przy ponad 20-stopniowych mrozach średnie spalanie wynosiło 5,3 l/100 km. Zaś na autostradzie (przejazd A-4 przez całą Polskę aż pod samą granicę niemiecką - i z powrotem) z prędkością ok. 130-140 km/h przy 4 dorosłych osobach w środku i załadowanym bagażniku) - spalanie wyniosło 6,1 l/100 km. Uważam więc, że to wyniki (szczególnie przy obecnych cenach paliw) bardzo dobre. Owszem - nie jeżdżę jak szalony, nie wyprzedzam wszystkiego i wszystkich (by zaraz potem hamować z piskiem). Nauczyłem się jazdy płynnej: zamiast niepotrzebnie przyspieszać do maksimum, lepiej jechać trochę wolniej ale ze stała prędkością i nie hamować niepotrzebnie; trzeba trzymać większą odległość od poprzedzającego pojazdu, bo wtedy lepiej widać drogę, można zaplanować następny ruch i wykonać go z wyczuciem (a ewentualnych rajdowców zawsze można puścić bokiem zjeżdżając im nieco na prawe pobocze myśląc przy tym z satysfakcją, jak owe szaleństwa dotkliwie odczuwa ich portfel podczas tankowania na stacji paliw). Nie przeszkadza mi, że pojadę 5 minut dłużej - ale za to mogę cieszyć się jazdą, a nie stresuję za kierownicą, że inni wolno jadą, że światła, że muszę być pierwszy. A jakby mi trzeba było rzeczywiście gdzieś pędzić w nagłej sprawie - to Insight też na to pozwoli (oczywiście nie odpłaci się wtedy tak niskim spalaniem - ot, będzie wtedy jak inne samochody). Niektórzy powiedzą - można kupić inne auto benzynowe, założyć LPG (lub jak kogoś stać CNG) i też jeździć tanio. Tak, ale traci się przez to czasami gwarancję fabryczną, powstaje konieczność corocznych przeglądów rejestracyjnych (które dla nowych aut bez gazu są najpierw po 3 latach od pierwszej rejestracji, a potem po kolejnych 2) co pociąga za sobą dodatkowe koszty, i w końcu - napędy hybrydowe spalając mniej paliwa emitują mniej substancji szkodliwych do atmosfery.
6,3
Liczba komentarzy: 2
Honda Insight
Hatchback 1.3 IMA Hybrid 88KM 65kW
witajcie bylem zaiteresowany tym samochodem tyle co sie naczytałem ze mało pali ale niestety zawiodłem sie pojechałem na przejazdzke po miescie zima 0 stopni wiec nie ma mrozu jechałem z 10 kilometrow nie bylo kokow spalanie srednio 6,9 - 7,0 litrow poprostu zawiodłem sie :( przetestujcie zanim kupice !!!!!!!! pozdrawiam a nie patrzcie co napisalem o spalaniach srednich Pan z Hondy bardzo uprzejmy niestety nic nie poradzil powiedzial ze tak jest i to prawda uwaga jechalem bardzo ekonomicznie !!!!
Honda Insight Hatchback