Szukaj
Honda
Honda
4,3 (9 050 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Honda w pigułce

Test euroncap Honda Insight Hybrid, 1.3SE, RHD

Honda Insight Hybrid, 1.3SE, RHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1240 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
74%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 90 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na dobrą dla wszystkich obszarów oprócz dolnej części nóg, gdzie określono ją jako 'wystarczającą'. Pomiary obciążenia wykazały niskie ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy. Honda zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa pasażerom o różnych rozmiarach i w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego była wystarczająca, ale 'słaba' w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Zabezpieczenie przed uszkodzeniem szyjnego odcinka kręgosłupa - dobre.

Uderzenie przodem
15,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,9pkt
Zderzenie ze słupem
6,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 74 %

Przednie przesunięcie głowy manekina 3-latka, siedzącego w foteliku przodem do kierunku jazdy, w trakcie zderzenia czołowego nie było nadmierne. Foteliki dobrze chronią dzieci podczas zderzenia bocznego. Nie zanotowano również nadmiernego obciążenia w czasie testów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Przed potencjalnym niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem bez dezaktywacji poduszki ostrzega trwale przymocowana etykieta na osłonie przeciwsłonecznej.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
10,4pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer BabySafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
9,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax-Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27 pkt | 76 %

Insight uzyskało bardzo dobry wynik za ochronę pieszego. Przednia krawędź maski zapewni dobre zabezpieczenie nóg pieszego. Zderzak zdobył maksimum punktów. Pojawiły się również słabe obszary, w przyszłości Euro NCAP poszerzy obszar testów, za które ocenia auto również o nie. Maska także oferowała dobrą ochronę w większości pól krytycznych dla głowy dziecka.

Głowa
15,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

System stabilizacji pojazdu (ESC) jest standardowym wyposażeniem aut w krajach z ruchem prawostronnym. W niektórych z ruchem lewostronnym jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe. Honda ma nadzieje wprowadzić ESC jako standard we wszystkich krajach UE. Auto posiada również system przypominający o zapięciu wszystkich pasów.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę