Szukaj

Informacje o Honda Legend II

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1985 roku. Flagowa limuzyna Hondy. Pierwsza generacja auta była oparta na modelu Accord i powstała w ramach współpracy japońskiej marki z brytyjskim Roverem (Project XX). Bliźniaczym modelem Legend I był Rover 800. Od 2004 roku na rynku (od 2006 roku w Europie) dostępna jest czwarta generacja Legend, która w roku 2008 przeszła face-lifting. Na rynku amerykańskim model sprzedawany jest pod szyldem Acury, luksusowej marki Hondy i od 1996 roku nosi nazwę Acura RL. Wcześniej funkcjonował jako Acura Legend.
czytaj więcej
Powagosław
Stylistycznie blisko ideału, jaki powinien cechować limuzynę tej klasy. Niemieccy konkurenci Legend mają problem. Honda wygląda równie efektownie jak Audi A6 czy Mercedes klasy E, a jest od nich dużo tańsza. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrząc na ten samochód wyobraźcie sobie modelkę. Adrianę Limę na przykład. Na pewno wiele kosztuje, nie napoisz jej byle czym i nie zabierzesz byle gdzie. Ale ten, który by nie chciał, niech pierwszy rzuci kamieniem. ~Luzacjusz

Honda Legend II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Honda Legend II

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~arkadio82@interia.pl
Sedan 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
jak tylko zobaczyłem to auto to nie zastanawiałem sie nawet minuty i odrazu powiedziałem biore dopiero później pytając o motor itp. to był mój najlepszy zakup do tej pory... auto jest poprostu rewelacyjne, w życiu nie zamieniłbym go na młodsze audi, bmw czy jakieś merce. mój legend ma ładne 16calowe grafitowe felgi czarny lakier i ciemne szyby, gdzie sie nie pojawie auto wzbudza niesamowite zainteresowanie. ja sie w tym aucie zakochałem i nigdy nie zamienie na inny a nawet jakbym miał troche kasy to kupiłbym sobie ten model jao drugie auto tyle że w coupe...
4,2
~japonczyk1@op.pl
Sedan 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
Samochód to amerykańska wersja-ACURA,jest to typowe auto do spokojnej i komfortowej jazdy,chociaż osiągów nie można uznać za słabe,przyśpieszenie od o-100km/h trwa niecałe 9 sekund,V-max ponad 220km/h i rewelacyjna elastyczność i samo działanie sterowanej komputerem skrzyni biegów-automat.Auto jest niezawodne jak większość japończyków.W ciągu dwóch lat przejechałem tym samochodem 80 tyś.km i jedyne co musiałem przy nim zrobić to typowe czynności serwisowe typu wymiana oleju,świec czy paska rozrządu i tarcz chamulcowych.Jedyny mankament to ceny części zamiennych które są bardzo wysokie w ASO,na szczęście jest wiele zamienników bardzo dobrej jakości.Samochód godny polecenia osobom które lubią spokój i komfort a nie za bardzo chcą się rzucać w oczy.Pod wieloma względami wiele lepszy niż tak uznane u nas niemieckie samochody.Główne cechy to niezawodność,komfort i radość z posiadania czegoś innego niż Mercedes czy BMW.Gorąco polecam!!!
5,0
~matti5d
Sedan 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
Rewelacyjny samochód, prawdziwy japończyk, jeden z tych, których praktycznie już nie ma. Posiadam model Type II z silnikiem 3.2 V6 240 koni. Jest to genialne połączenie japońskiej wiertarki z aksamitnym V6. Daje niesamowite osiągi i wrażenia z jazdy. 6.9s do 100 zmierzone G-techem w 18 letnim aucie - to robi wrażenie! Silniki tego typoszeregu (c32a) były również montowane w modelu NSX. Zero awarii jak do tej pory.
Średnie spalanie dla Honda Legend II
10,9 – 11,3
l/100 km
12,6 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Sedan 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
zaraz po kupnie jak wracalem do domu na trasie ok 300km z predkoscia 80-90km/h 9,7l gazu i niemam sekwencji. tak zdazylo sie tylko raz. Dzis jak jade na trasie 90km/h czy 140km/h to spala mi tyle samo 13,2l gazu. Niestety jezdze tylko po miescie, czesto na nierozgrzanym jeszcze silniku dojerzdzam juz do celu i spala do 17l gazu (100% miasta) co aktualnie (1l gazu 1,7zl) wychodzi 29zł na 100km, czyli tyle samo co 8l diesla... :D mam 21lat i jezdze ile fabryka dala, co zakret pedal w podloge wiec mozna sie pokusic o stwierdzenie ze mam ekonomiczne auto porownojac parametry nawet za audi a4 1.9tdi.....
11,7
Coupe 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
W długiej trasie 8 litrów benzyny pozwala na spokojną jazdę prędkością 100 - 110 km/h. Po mieście, jeśli wie się jak jeździć automatem, hamować silnikiem i nie pali się gumy spod świateł - dyszka jest do osiągnięcia. Natomiast jeżeli chce się zaszaleć, to wir w baku non stop - polecam ten samochód każdemu zdecydowanemu.
15,2
Sedan 3.2 i 24V 205KM 151kW
Honda Legend II
W trasie auto jest bardzo ekonomiczne - 11.8l/100km to bardzo dobry wynik. W mieście nie jest już tak różowo, bo trudno zejść poniżej 17l mimo tego, że mało jeżdżę w korkach. Gaz tankuję wyłącznie na stacjach z górnej półki, tzn. BP, Shell i Statoil. Łudzę się, że jest on dużo lepszy niż na stacjach prywaciarskich czy na Orlenie/Lukoilu/Lotosie. Mam instalację sekwencyjną I generacji - nie wiem, być może na nowszej instalacji spalanie byłoby niższe.
Honda Legend II