Szukaj

Informacje o Honda Legend

Lata produkcji: 1986 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E) produkowany od 1985 roku. Flagowa limuzyna Hondy. Pierwsza generacja auta była oparta na modelu Accord i powstała w ramach współpracy japońskiej marki z brytyjskim Roverem (Project XX). Bliźniaczym modelem Legend I był Rover 800. Od 2004 roku na rynku (od 2006 roku w Europie) dostępna jest czwarta generacja Legend, która w roku 2008 przeszła face-lifting. Na rynku amerykańskim model sprzedawany jest pod szyldem Acury, luksusowej marki Hondy i od 1996 roku nosi nazwę Acura RL. Wcześniej funkcjonował jako Acura Legend.
czytaj więcej
Powagosław
Stylistycznie blisko ideału, jaki powinien cechować limuzynę tej klasy. Niemieccy konkurenci Legend mają problem. Honda wygląda równie efektownie jak Audi A6 czy Mercedes klasy E, a jest od nich dużo tańsza. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrząc na ten samochód wyobraźcie sobie modelkę. Adrianę Limę na przykład. Na pewno wiele kosztuje, nie napoisz jej byle czym i nie zabierzesz byle gdzie. Ale ten, który by nie chciał, niech pierwszy rzuci kamieniem. ~Luzacjusz

Honda Legend – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Honda Legend

Liczba ocen: 97
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,1
~Papuga
Sedan 3.5 V6 VTEC 295KM 217kW
Honda Legend IV
Honda Legend piękna Japońska limuzyna z najwyższej półki Auta nie da się tak po prostu opisać ani do niczego porównać, na polskich drogach prawdziwy rarytas Audi A8 Bmw 7 to tak popularne auta że na nikim już chyba nie robią wrażenia a Honda no cóż Japońska precyzja kontra Niemieckie rzemiosło Jeśli zastanawiasz się nad zakupem takiego auta to szczerze polecam auto bezawaryjne Układ jezdny silnik i wyposażenie po prostu super bardzo komfortowe auto Nad zakupem Hondy długo się zastanawiałem do momentu kiedy się tym autem przejechałem Od momentu zakupu Nigdy Mnie nie zawiodła
4,7
~Mirek
Sedan 3.5 V6 VTEC 295KM 217kW
Honda Legend IV
Szyty na miarę, wydaje się w środku trochę mały ale niczego nie brakuje. Jakość na najwyższym poziomie. Po wielu niemieckich autach (Mercedesy Audi ) świetna odmiana. Nic poza serwisem się nie dzieje (egzemplarz z PL,ASO ) doskonale właściwości jezdne. Narzekanjącym: dużo pali, wolna skrzynia itp chcę przypomnieć to jest limuzyna o wadze S klasy świetnych właściwościach jezdnych SHAWD - rewelacja. Jak chcę popływać po drodze to przesiadam się w W 140. Legendom można przekechać tysiąc km , wypić kawę i jechać dalej. Zero problemów, parę drobiazgów wkurza ale do wszystkiego można się przyczepić np. parowanie telefonu, ciemny wyświetlacz i kilkai innych...
4,6
~Piotr
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Honda Legend III
mam taką Hondę, kolor jak na pierwszym zdjęciu. Miałem wiele aut, mam teraz również V70 i 124. Honda bije na głowę wszystko... Kupiłem serwisowaną w ASO od poczatku, ma przejechane 250k teraz. Auto dosłownie połyka kilometry, jakość wykonania powala. nic nie skrzypi, silnik - wolnoobrotowy o łagodnym usposobieniu. aboslutnie nie nadaje się doi ściganki, odstepostwo od klasycznych prelude czy crx\'ów. auto mega wygodne, okular czy a6 klęka. minusy - części bardzo drogie - rozrzad z pompą (obowiązkowo do wymiany!) - około 2k PLN. trudno dostać niektóre części - np. amortyzatory w Polsce tylko ASO - 3kpln za przód. poza tym jest wszystko git. co do prestiżu. nie wiem jaki to prestiż jeździć 15 letnim audi tdi a6 z 700kkm skręconymi na 180k. może przy oryginalnym przebiegu 180k to jest prestiż, bo nic nie skrzypi, trzeszczy itd. ale generalnie w Polsce takie auta mozna na palcach jednej ręki policzyć. wracając. auto moje jak umyte - zwraca uwagę jak diabli. jest stonowane, klasyczna sylwetka nie nachalne. takie mają być auta klasy premium. dla innych oczekiwań - polecam prelude czy golfa ze sportowym wydechem. wiele razy ludzie mnie zagadywali co do auta, itd. raz stał mój już były w zjawiskowym stanie w140 cl 500 i obok honda. podjechał znajomy i zagadywał na temat hondy. nie na temat cl, z 19 calowymi felgami, z przebiegiem 85k km, oryginalnym wydechem brabusa i 330km pod maską. zagadywał o honde. auto ma klasę, dostrzeże ten, kto zrobi 100 km i wróci do swojego tdi. PS. założyłem gaz. wiem, wiem... ale teraz pali w przeliczeniu 6,5 litra benzyny. nie ma z tym problemu

Raporty spalania Honda Legend

Liczba raportów: 107
Średnie spalanie dla Honda Legend
10,9 – 14,0
l/100 km
12,6 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Honda Legend III
No cóż, silnik 3,5 L swoje wypić musi, więc nie można mieć pretensji, że potrzebuje więcej paliwa. Podczas jazdy na LPG auto spala 14,5-16 l. gazu latem, 13,5-15 l. zimą (zaleta lepszego paliwa LPG zimą). Koszty części, jak wspomniałem wcześniej, generalnie tragedii nie ma, ale też i do najtańszych nie należą. Zaletą jest to, że auto jest raczej bezawaryjne, a większość części eksploatacyjnych (klocki ham., tarcze, oleje) są w przedziale średniocenowym. Pozostałe części mogą już wymagać większej wypłacalności właściciela z uwagi na ubogą liczebność tych aut w PL.
13,3
Sedan 3.5 i 24V 208KM 153kW
Honda Legend III
Samochodem przejechałem sporo kilometrów w różnych warunkach. Latem spalanie oscyluje w granicach 13l/100km w cyklu mieszanym 80%miasto 20% po za miastem. Zimą 15/100. Trasa 11/100. Komfort auta? cicho, płynnie i bezstresowo. W samochodzie jest wszystko co chciałoby się w nim mieć + moc, która pozwala na bezstresowe wyprzedzanie. Dla mnie auto IDEALNE!!! Szczerze polecam! Jedna uwaga - bardzo mała dostępność części a amorki dostępne tylko w serwisie 700zł za szt! Poza tym "wypasiona" limuzynka :)
12,5
Sedan 3.5 V6 VTEC 295KM 217kW
Honda Legend IV
Pali sporo ale to nie jest auto stworzone do oszczędzania tylko dla przyjemności kierowcy . Ceny części tylko serwis wysokie ale nic się nie psuje więc w dłuższej perspektywie ( duża trwałość oryginałów) jest to ekonomiczny samochód- bo ekonomia to nie tylko benzyna o czym najczęściej pasjonaci zużycia paliwa zapominają.
Honda Legend