Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata II 2.0 i 16V 125KM 92kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,7
~lessi
Sedan 2.0 i 16V 125KM 92kW
Hyundai Sonata II
kupiłem uzywaną sonatę -założyłem gaz.Spoala mi 11l gazu na setkę-rewelacja.Ale musze się przyznac ,że popełniłem kardynalny błąd(chociaż znam sie dobrze na mechanice)-dałem się nabrać na fakt ,że miała robiony pasek rozrzadu w serwisie-właściciel pokazał mi fakture.Efekt -pasek trafił szlag i silnik się rozsypał-koszt naprawy 2000złna same części. Bardzo długo szukałem instrukcji obsługi i znalazłem strone internetowa gdzie sa dokładne manuale dla wszystkich hyundai.Podaję link http://www.hmaservice.com/webtech/default.asp warto tam zaglądnąć.Swoja droga sama wymiana paska rozrządu(robiłem to sam) jest prosta ,ale przypilnujcie mechaników aby zwrócili uwage na pneumatyczny napinacz paska,oraz na napinacze-moje szumia i musze je jeszce raz wymienic.Żle napięty napinacz pneumatyczny może spowodować fakt,że pasek przeskoczy a wtedy -lepiej nie mówić-sam się o tym przekonałem.Silnik jest kolizyjny tak więc niestety wszystkie zawory i tłoki ida w drobny mak
4,2
~mar_przem@poczta.onet.pl
Sedan 2.0 i 16V 125KM 92kW
Hyundai Sonata II
Ogólnie niezłe auto. Jeśli ktoś świadomie wybiera to będzie zadowolony. Następnym autem będzie też Sonata, ale Diesel i max 3 letnia. Za tym autem przemawia cena zakupu w przypadku używanego, ale odstrasza duża utrata wartości i trudności z odsprzedażą. Ja jestem zadowolony na zasadzie \"widziały gały co brały\" i nie zawiodłem się.
4,4
~ADASZELAZNY@HOTMAIL.COM
Sedan 2.0 i 16V 125KM 92kW
Hyundai Sonata II
SAMOCHÓD BARDZO DOBY W STOSUNKU JAKOŚĆ/CENA, OFERTY DEALERÓW KOMPROMITUJĄCE JEŚLI CHODZI O ROCZNIKI 2001 I 2000 CENY KOSMICZNE, GDYBYM KUPOWAŁ SONATĘ W POLSCE TO ...... NIE KUPIŁ BYM. NASTĘPNĄ SONATĘ SPROWADZĘ Z KOREI- (KOCHAM JĄ) ALBO Z USA GDZIE NAJNOWSZY MODEL PIĄTKI Z V6 KOSZTUJE 18 TYS DOLARÓW MA GWARANCJĘ 5 LAT (BUMPER TO BUMPER) ALE NAS POLAKÓW TO KAŻDY ............KOPIE
Hyundai Sonata II