Szukaj

Informacje o Hyundai Sonata

Lata produkcji: 1988 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1988 roku. Następca Hyundaia Stellara, początkowo stworzony z myślą o rynku amerykańskim. Projektantem Sonaty I był Giorgetto Giugiaro. W Europie debiutował od drugiej generacji zaprezentowanej w 1993 roku. W Polsce pojawił się dopiero razem z wprowadzeniem czwartej, najnowszej ewolucji w 2005 roku. Od 2008 roku Sonata dostępna jest w wersji po faceliftingu. Na innych rynkach model znany jest również jako Hyundai NF (Rosja), Embera (Indie) i Sonica (Włochy).
czytaj więcej
Powagosław
W porównaniu z poprzednim modelem jest przełom. W porównaniu z pędzącą do przodu konkurencją – przełomu nie ma. O ile stylistycznie Sonata jest poprawna, to jakość detali razi i odstrasza. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziwię się, że w Hyundaiu nie poszli na całość i nie nazwali tego auta Mozartem albo Beethovenem. Z Sonatą ma on tyle wspólnego, co Mandaryna ze śpiewaniem. Bardzo średnia ta Sonata. Choć Mandaryna i tak fałszuje bardziej. ~Luzacjusz

Hyundai Sonata – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Hyundai Sonata

Liczba ocen: 226
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,7
~Looted
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Kupiłem wersję Executive CRDI 2.0 z 2006 (skrzynia automatyczna) i był to najgorszy zakup w moim życiu. W ciągu dwóch lat na naprawy poszło paręnaście tysięcy. Awarie były tak różnorakie, że praktycznie nie do przewidzenia przy zakupie auta: oba mechanizmy szyby, klimatyzacja, trzy razy wymieniana uszczelka pod głowicą, dwa razy pompa paliwa, bak (łuszczyła się farba), czujnik temperatury spalin, czujnik stopu, wtryski i płytki popychaczy w silniku, intercooler - nie wliczam tutaj napraw związanych z eksploatacją, czyli zawieszenie, hamulce itp. Oczywiście model w Polsce mało popularny, więc mechanicy rozkładają ręce w kwestii części - wiele rzadszych trzeba szukać samego, sprowadzać z zagranicy, szukać na allegro czy olx. Auto gasło w trakcie jazdy, zaliczało już lawety, z trudem wytrzymywało kwartał bez jakiejś poważniejszej awarii. Do tego ekonomia (wbrew recenzjom) marna - w trasie 7l/100km, w mieście 12l/100km. Dla porównania mój Mustang (5.0 v8) pali 8l w trasie i 13l w mieście. Nigdy więcej diesla, nigdy więcej Hyundaia.
4,9
~Arek
Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Hyundai Sonata IV
Tyle lat zmarnowałem w Audi A4 a tu za takie pieniądze trafił się Hyundai Sonata, którego mi wszyscy odradzali i polecali Passata. Nigdy więcej nie wróce do niemieckiej motoryzacji, która jest przereklamowana. Hyundai przez 5 lat zaoferował mi niezawodną eksploatacje, rzadko cokolwiek w nim się robi. Do tego bogate wyposażenie, miejsca sporo, idealne auto na długie trasy. Zjeździłem tym autem prawie całą Europe od Litwy po Portugalie i Hiszpanie. Te auto jeździ i nie chce się psuć pomimo, że robię mnóstwo kilometrów. Polecam każdemu zainteresować się tym autem bo oferuje o wiele więcej jak Audi czy Volkswagen. No chyba, że komuś nie pasuje znaczek to niech dalej się męczy z niemiecką technologią.
4,6
~Robi
Sedan 2.0 CRDI 140KM 103kW
Hyundai Sonata IV
Samochód bardzo tani w zakupie. Mega wygodny i obszerny jak na swoją klasę. Bagażnik bardzo pojemny, choć otwór załadunkowy, jak to w sedanie dość mały. Zużycie paliwa wg komputera od 4.9 do nawet 12 litrów, w zależności od nogi kierowcy. Jeżeli jedzie się spokojnie, to w mieście można zejść bez większego problemu do ok. 6 litrów na 100 km. Przez 2 lata użytkowania nic się nie zepsuło. Co do wad, denerwują trochę takie pierdoły jak wyłamana osłona przeciwsłoneczna kierowcy (nagminne w tych samochodach) i dość słabej jakości plastiki. Reszta ok. Pod maską też jest spokój. Dostęp do żarówek wystarczający aby samemu zmienić. Ceny części zamiennych raczej spoko, ale kupowałem tylko rozrząd i klocki. Posiadam jeszcze Mazdę i ceny w tym przypadku (nawet zamienników) są o wiele większe. Ogólnie polecam, bo auto jest przestronne, wygodne, ciche w środku, tanie w zakupie i w eksploatacji. Ze względu na brak prestiżu (znaczek na masce), sąsiad z passatem czy audi A6 na podjeździe będzie się śmiał. Ale kij mu w... . Autem zainteresowałem się przypadkowo, jadąc taksówką. Mój znajomy taksówkarz zmienił W211 na Sonatę IV i już piąty rok śmiga. O Mercedesie nie chce rozmawiać... . Ogólnie polecam

Raporty spalania Hyundai Sonata

Liczba raportów: 228
Średnie spalanie dla Hyundai Sonata
8,4 – 14,7
l/100 km
7,2 – 7,6
l/100 km
8,0 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Przy płynnej ale dynamicznej jeździe autko pali w granicach 9,0-9,5 litra lpg na 100km. Przy dynamicznej jeździe w mieście i na trasie spalanie wynosi 11,5-12,5 litra LPG. Przy spokojnej oszczędnej jeździe można uzyskań nawet poniżej 8 litrów LPG na 100. Trzeba przyjąć ze średnie spalanie tego autka to 10 litrów LPG na100. Na trasie przy wysokich prędkościach 180-200 km/h autko spali nawet 13,0-14,0 litrów LPG na 100km także bardzo brakuje 6 biegu, który by zmniejszył prędkość obrotową silnika przy dużych prędkościach. przy 180km/h na obrotomierzu jest prawie 5 tys. obr/ min dlatego też spalanie autka jest takie wysokie przy autostradowych prędkościach.
8,9
Sedan 2.4 i 16V 161KM 118kW
Hyundai Sonata IV
Cześć jestem mikołaj kupiłem sonate w maju z przebiegiem 187000 teraz ma przebieg 201000. Byłem nią w chrowacji cała trasa tempomat, klima prędkość 140 czasem 150 ale nie więcej, załadowany cały bagażnik 4 osoby tak +/- każdy po 80kg łącząc masę+bagaż około 50kg. Spalanie wyszło nam 8l według komputera ale wiadomo mógł trochę kłamać lecz nie wydaje mi się ;) jak jadę sam na trasie lub z narzeczoną to przy 160km/h spalanie około 8l wiadomo z tempomatem i klima w mieście spalanie w granicach 10.5l biegi zmieniam pod 3 tyś obrotów. Jak na 2.4l benzyna wydaje mi się że tragedi nie ma i serio polecam to auto jest mało popularne co je wyróżnia w środku wydaje się biedne ale dla mnie jest idealne nie ma nawalonych 50 przycisków że muszę patrzeć żeby nie wcisnąć czegoś innego... Prosty klimatronik i radio. części tanie jest ich sporo auto na serio godne polecenia
9,7
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Hyundai Sonata IV
Brakuje 6-tego biegu. Spalanie jak na ten silnik nie jest wielkie lecz na trasie mógłby palić mniej. Średnio spalanie wynosi 9,5-10,5 litra LPG na 100km w zależności od przewagi jazdy pozamiejskiej. Jeśli ktoś jeździ tylko w mieście to średnie spalanie będzie się wahało od 11 do 13 litrów LPG w zależności od dynamiki jazdy i zakorkowania miasta. Jazda autostradowa z prędkością 120km/h - 9 litrów LPG. 140km/h - 10 litrów LPG. 160 km/h - 11,5 l LPG. Powyżej 160 km/h spalanie drastycznie wzrasta. Przy 180 km/h spalanie będzie wynosiło około 14 litrów LPG na 100km.

Usterki Hyundai Sonata

Liczba wpisów: 9
Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
  • Hyundai Sonata III 2.0 i 139KM 102kW 2001-2004
  • silnik
Silni zapalał "od ręki". Na poszczególnych biegach miał zadowalające osiągi, ale jak zgasł np. przy ruszaniu spod świateł, czy podczas manewru parkowania, nie można go było ponownie uruchomić, mimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem. Po kilku godzinach odpalił jak by nigdy nic się nie stało. Aż do następnego zgaśnięcia silnika. Czas początkowego "odczekiwania" wyniósł ~0,5 h, Następnym razem 2h, za kolejnym - na drugi dzień. Nie wiadomo. Mechanik w warsztacie naprawczym bazując na danych z komputera, wskazał na niesprawny czujnik położenia wału korbowego. Zamówił zamiennik, który nie zadziałał, kazał mi więc zamówić oryginalny czujnik, który jest kilkakrotnie droższy od zamiennika. Ponieważ zwrotów na części elektroniczne nie ma, waham się z podjęciem decyzji o zakupie. Bo jak się okaże, że oryginalny czujnik też nie pomoże usunąć usterki, to stracę kilka stówek.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie automatycznej skrzyni biegów
  • Hyundai Sonata III 2.4 146KM 107kW 1998-2002
  • silnik
Samochód szarpie na pierwszym biegu tzn przy wtedy gdy powinien z 1 przełączyć na 2 bieg i po tym szarpnięciu włącza się tryb awaryjny czyli jeden długi bieg oraz kontrolka check engine, może to wystąpić też przy zmianie z 3 na 4 bieg, i tak jest praktycznie po każdym ponownym uruchomieniu silnika, jeszcze jedna ważna sprawa z początku może być widoczne wieszanie się prędkościomierza lub chwilowe jego nie działanie. Komputer dostaję błędny odczyt z czujnika prędkości w skrzyni biegów ( nie wie ile auto tak naprawdę jedzie). wymiana czujnika prędkości (czujnik wyjścia są 2 wejścia i wyjścia) część dostępna tylko w serwisie koszt czujnika 450-500 zł.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa obrotomierz
  • Hyundai Sonata III 2.0 136KM 100kW 1998-2004
  • silnik
Po odpaleniu silnika obrotomierz wskazuje ciągle 0. Początkowo myślałem, że to wina alternatora - jednak po wymianie problem pozostał. Komputer nie wykazał żadnych błędów, można w nim sprawdzić jakie aktualnie są obroty na włączonym silniku. Czy to wina samego wskaźnika, czy może kabli prowadzących do alternatora? Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hyundai Sonata