Szukaj

Informacje o Jaguar X-Type Kombi 2.2 TD 155KM 114kW od 2005

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.
czytaj więcej
Powagosław
Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią. ~Powagosław
Luzacjusz
Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)
Jaguar X-Type Kombi