Szukaj

Informacje o Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.
czytaj więcej
Powagosław
Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią. ~Powagosław
Luzacjusz
Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Jay Ray
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
jaguar x-type sczegolnie w czarnym kolorze (taki mam) wyglada przepieknie..nie mozna do niczego sie przyczepic jest poprostu piekny i zadne passaty merce i audi nie moga mu pod tym wzgledem podskoczyc..mimo uwag ze to ford kooperacja z mondeo sie oplacila bo auto przejelo to co w mondeo najlepsze czyli zawieszenie i znakomity silnik z common rail,pomimo paru niedociagniec typu fordowska stacyjka czy podsufitka, silnik idealny do tego auta sprawia wraznie mocniejszego niz jest w rzeczywisotsci..auto prowadzi sie jak po torach, super zawieszenie i tanie czesci bo to od forda..generalnie znakomte auto o zjawiskowym wygladzie..
3,8
~frog
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
W tym miejscu chciałbym skonfrontować X-Type z Fordem Mondeo na którego płycie podłogowej jest skonstruowany. Jeździłem "Mondziakiem" przez trzy lata, zrobiłem nim 140 tys km i byłem z niego bardzo zadowolony. jednak X-Type to zupełnie inna bajka. jest znaczie bardziej komfortowo i ciszej. W srodku nie ma zadnej części z Forda - chyba poza stacyjką i mechanizmem regulacji pasów. Jakość materiałów w Jaguarze jest o niebo lepsza. W porównaniu z Mondeo, Jaguar jest wyraźnie ciaśniejszy (szczególnie z tyłu) i więcej pali, za to kultura pracy silnika ( w Mondeo miałem ten sam) jest znaczie lepsza w Jaguarze. W Jaguarze przegląd jest droższy o ok. 600zł (przy tym samym silniku) za to dostajemy 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ta wrsja silnikowa nie zapewni skoków adrenaliny ale jest wystarczająco dynamiczna. Moim zdaniem, ten samochód jest udanym kompromisem pomiędzy ceną, prestiżem, komfortem i kosztami eksploatacji. Aha! Ma naprawdę niezłe radio!
3,7
~7aca
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Generalnie mówiąc auto bardzo przyzwoite, ale brońcie się przed zakupem wadliwej jednostki 2.0 TDCI. Prędzej czy później czeka Was remont silnika, a do tego masa upierdliwych awarii, jak pękająca rura od turbo czy psujący się termostat chłodnicy oleju. Żałuję, że nie miałem więcej czasu aby znaleźć fajną benzynę, bo być może nie zastanawiałbym się co 3 miesiące czy nie sprzedać w cholerę tego auta.
Średnie spalanie dla Jaguar X-Type Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW 2003-2009
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego niesamowitego pojazdu. Spalanie przy oszczędnej jeździe na autostradzie -180km/h to jakieś 7 litrów ,zaś przy 130km/h to 6 a czasem 5.5.Miasto 6.5 ,przy włączonej klimie i dość dynamicznej jeździe 7.5l/100. Samochodem się świetnie jeździ,wygodny jednakże mały. Z przodu jest mnóstwo miejsca, za to z tyłu go brak. Beżowa skóra ,wymaga częstego mycia i dbania o nią - co wiąże się z kosztami zakupu różnego typu preparatów. Części są śmiesznie tanie -blacharskie z anglików, mechaniczne z forda :) Pozdrawiam
6,7
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego niesamowitego pojazdu. Spalanie przy oszczędnej jeździe na autostradzie -180km/h to jakieś 7 litrów ,zaś przy 130km/h to 6 a czasem 5.5.Miasto 6.5 ,przy włączonej klimie i dość dynamicznej jeździe 7.5l/100. Samochodem się świetnie jeździ,wygodny jednakże mały. Z przodu jest mnóstwo miejsca, za to z tyłu go brak. Beżowa skóra ,wymaga częstego mycia i dbania o nią - co wiąże się z kosztami zakupu różnego typu preparatów. Części są śmiesznie tanie -blacharskie z anglików, mechaniczne z forda :) Pozdrawiam
5,9
Jaguar X-Type
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Zużycie paliwa uważam za bardzo niskie.Koszty przeglądów,nawet w ASO nie zabijają.Ceny części różnie,niektóre identyczne z fordowskimi,chyba tylko że maja logo jaguara kosztują dziwnie wysoko np odboje amortyzatorów z osłonami-fordowskie 80zł,a jaguar życzy sobie....550!!! są jednak problemy z dostaniem niektórych części-np elementy tylnego zawieszenia.
Jaguar X-Type Sedan