Szukaj

Informacje o Jaguar X-Type Sedan

Lata produkcji: 2001 – 2009
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, grupa premium) produkowany w latach 2001-2009. Był to pierwszy samochód Jaguara w tym segmencie i drugi w historii marki dostępny również w wersji kombi (Estate): co prawda w latach 80. powstał XJS kombi, ale oferowano go pod nazwą Lynx Eventer. Konstrukcyjnie X-Type był oparty na rozwiązaniach Forda Mondeo III, z którym dzielił płytę podłogową i wiele komponentów. Model okazał się również niezłym komercyjnym sukcesem, od debiutu był najlepiej sprzedającym się Jaguarem. W 2015 roku jego następcą został model XE.
czytaj więcej
Powagosław
Gdy wchodził na rynek reklamowano go hasłem: „Pierwszy Jaguar, który kosztuje jak samochód”. Właśnie na takie kompromisy musi chodzić dziś słynna brytyjska marka po przejęciu przez Forda. Gdyby nie on, po Jaguarze zostałoby tylko wspomnienie. A X-Type wcale nie jest taki zły, jak o nim mówią. ~Powagosław
Luzacjusz
Baby-Jag albo, jak kto woli - Forduar. X-Type w wersji kombi? Brr… Zmieńmy temat. Co byście powiedzieli, gdyby na przykład Rolling Stonesi przyjechali do Polski na koncert z okazji otwarcia Tesco w Łomży? Nieprawdopodobne, co? Spokojnie, w dzisiejszych czasach wszystko możliwe. ~Luzacjusz

Jaguar X-Type Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4672 mm
Szerokość 1789 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2002 mm
Wysokość 1392 mm
Rozstaw osi 2710 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1537 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1076 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 947 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1384 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1363 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 452 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 452 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Jaguar X-Type
Ogólnie samochód spełnia moje wszystkie kryteria. Wygląd i elegancja z zewnątrz. W środku to samo drewno, skóra - to co lubię - bajecznie piękny. Zastosowane materiały są naprawdę z bardzo wysokiej półki. Żeby nie było tak pięknie to teraz trochę ponarzekam (jak każdy Polak :-) Przy takim wyposażeniu wskazane by było zastosować również naturalną skórę na mieszku gałki zmiany biegów. Oryginalna eco-skóra była przy 72 tysiącach km popękana i wymieniłem ją na skórę naturalną. Myślę że ta mała oszczędność dla marki jaką niewątpliwie jest Jaguar nie przyniosła kokosów a niesmak pozostał. Do mankamentów można by też zaliczyć nie do końca przemyślane dojścia do niektórych elementów np. do żarówek. Jak na tak dużą maskę to można było chyba wygospodarować troszeczkę więcej miejsca - ale to drobny szczegół. W końcu nie codziennie się je wymienia - da się z tym żyć. Ogólnie DUŻA czwórka z plusem.
4,5
~bobibmw
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Jaguar X-Type
Auto godne polecenia , dość rzadko można trafić faktycznie bezwypadkowe(nie mówię nie malowane) , auto w klasycznej linii,niecodzienne , z ładnym wnętrzem , dobrze zrobione , koszta jak wszędzie to już auto używane , miałem wcześniej s-type ,potem x-typa w 2.2d ,teraz x-type 3.0 , każdy silnik dobry w zależności od potrzeb , 3.0 to mały wariat.Podstawowym konkurentem w początkowej fazie produkcji jest 330i e46 poliftowa , przydało by się obszerniejsze wnętrze w nim , ale jest jak jest , trzeba lubić te auta chodz jeszcze dziś nie wygląda jak staruszek i dobrze się prezentuje.
4,9
~Robert
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Jaguar X-Type
Od dawna chciałem mieć to auto. Jako że ostatnio jeździem bmw to kolejne miało też być tyle że e60 w benzynie. X Type zawsze mi się podobały i kiedyś sobie powiedziałem, że go kupię. Trafiłem taki egzemplarz, który spełniał moje oczekiwania w 100%: czarny w jasnych skórach, z navi, 3.0 benzyna, 4x4, automat. Auto krajowe, bezwypadkowe w znakomitym stanie technicznym. Do tego za bardzo rozsądne pieniądze, te auta mają dość niską cenę w PL. Mam dużo przyjemności z jazdy moim jagiem. Wygodny, szybki, nietuzinkowy.
Średnie spalanie dla Jaguar X-Type Sedan
10,3 – 13,5
l/100 km
6,8 – 8,8
l/100 km
12,2 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.5 i V6 24V 197KM 145kW
Jaguar X-Type
Bez gazu to fantazja. Z gazem to problemy. Jednak Ideologię trzeba włożyć pomiędzy książki i poskromić LPG. Trasa spokojna jazda ok 10,5L - Bydgoszcz - Berlin Trasa szybka do 160km/h - 13,5 Mieszany - ok 16l Miasto - do 20L Tak jak w BMW z silnikiem TDS wcześniej czy później nie zapala na zimnym bo siada pompa tak te silniki zawsze mają problemy z gazem. Są czujniki ciśnienia na listwie i żadne emulatory rady nie dadzą nawet te robione na zamówienie przez BRC. Wcześniej czy później jest problem z pracą na benzynie i rosnącym spalaniem. Stosowanie reseterów to tylko działanie szkodzące w dłuższej perspektywie bo Ecu rozkalibruje się. Rada? Reset kompa i pełen cykl na benzynie ok 500-600km aby nauczyć pompę paliwa wydatku i ECU. Rada Istotna: Po 3 latach jazdy okazuje się że rozwiązaniem problemów lpg jest mechaniczny powrót paliwa by komputer benzynowy nie zgłupiał gdy ciągle dostaje info z listwy że ciśnienie rośnie więc powoli powoli z biegiem setek km zwalnia obroty pompy oraz skład mieszanki benzyny.
6,7
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Jaguar X-Type
Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego niesamowitego pojazdu. Spalanie przy oszczędnej jeździe na autostradzie -180km/h to jakieś 7 litrów ,zaś przy 130km/h to 6 a czasem 5.5.Miasto 6.5 ,przy włączonej klimie i dość dynamicznej jeździe 7.5l/100. Samochodem się świetnie jeździ,wygodny jednakże mały. Z przodu jest mnóstwo miejsca, za to z tyłu go brak. Beżowa skóra ,wymaga częstego mycia i dbania o nią - co wiąże się z kosztami zakupu różnego typu preparatów. Części są śmiesznie tanie -blacharskie z anglików, mechaniczne z forda :) Pozdrawiam
6,7
Sedan 2.0 TDi 130KM 96kW
Jaguar X-Type
Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tego niesamowitego pojazdu. Spalanie przy oszczędnej jeździe na autostradzie -180km/h to jakieś 7 litrów ,zaś przy 130km/h to 6 a czasem 5.5.Miasto 6.5 ,przy włączonej klimie i dość dynamicznej jeździe 7.5l/100. Samochodem się świetnie jeździ,wygodny jednakże mały. Z przodu jest mnóstwo miejsca, za to z tyłu go brak. Beżowa skóra ,wymaga częstego mycia i dbania o nią - co wiąże się z kosztami zakupu różnego typu preparatów. Części są śmiesznie tanie -blacharskie z anglików, mechaniczne z forda :) Pozdrawiam

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
3,5
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Jaguar X-Type
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Nie wiem czy to jakiś przypadek, że jest tyle pozytywnych ocen LPG w Jaguarze, ale rzeczywistość jest całkiem inna. Wystarczy poczytać potyczki i przeboje użytkowników X-Type z instalacjami gazowymi na forum. Szczególnie ciężko jest trafić na zadowolonego właściciela nie mającego problemów wsród aut z rynku amerykańskiego. Nie dotyczy to tylko instalacji budżetowych lecz...
5,0
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Jaguar X-Type
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja założona w Warszawie w EGP słyszałem wiele krytyki na ten temat i wysokich cen jednak dla mnie są spoko ! Instalacja działa i to jest najważniejsze , bardzo dokładnie omówili co jest zaletą w każdej z instalacji oraz co ważne cena .
5,0
Sedan 3.0 i V6 24V 234KM 172kW
Jaguar X-Type
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Jaguar to Marka sama w sobie bardzo wygodne auto jednak silnik 3.0 bardzo lubił dużo wypić dlatego też powód instalacji , od początku założenia instalacji do dnia dzisiejszego nic poważnego się nie działo poza wymianą gwarancyjną zaworu w butli , który nie pozwalał na dotankowywanie gazu. Poza tym wszystko jest Ok
Jaguar X-Type Sedan