Szukaj

Informacje o Jaguar XJ V 4.0 i 24V 241KM 177kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
czytaj więcej
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 3980 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 241 KM (177 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 375 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Jaguar XJ V 4.0 i 24V 241KM 177kW 1994-1997
12,9
l/100 km
18,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Jaguar XJ V
Sedan 4.0 i 24V 241KM 177kW
Pisanie, że jakakolwiek limuzyna jest ekonomiczna zakrawa na ponury żart. Stąd taka a nie inna ocena. A mimo to są i jaśniejsze punkty: zużycie paliwa w mieście przyjemnie zaskakuje (jadąc ok. 90km/h da się zejść nawet poniżej 9 l/100km.). Części zamienne nie są tak drogie jak można przypuszczać, chociaż do tanich z pewnością nie należą. Dopiero długa jazda w wielkomiejskich korkach lub zero-jedynkowe używanie pedału gazu mogą wydrenować portfel kierowcy, nie wychodzą jednak poza normę dla tego typu pojazdów. Za magię przychodzi niekiedy płacić. Zapewniam jednak - jest tego warta.
18,0
Jaguar XJ V
Sedan 4.0 i 24V 241KM 177kW
To jest spalanie gazu, do którego należy doliczyc ok. 3 litrów benzyny na 100 km. W zimę spali mniej gazu (18-19l/100km), za to trzeba doliczyc ok 6 benzyny. Ponieważ jest to sekwencyjny gaz to trwa zanim się przełączy- ok 5km trzeba pojechac na benzynie, im większy mróz tym więcej czasu potrzebuje na przełączenie na gaz. Im dynamiczniej jade tym mniej pali... przynajmniej mam pretekst, żeby wykorzystywac jego możliwości :) Przy normalnej jeździe po mieście spali ok. 20 litrów gazu +3 litry benzyny. Wynik 24l/100km to był test ile by spalił przy anemicznej, "oszczędnej" jeździe po mieści Natomiast po trasie ok 14-15 l. Podsumowując pali nie mało ale warto, nie ma osoby, która nie obejrzałaby się za moim Jagusiem :)
13,2
Jaguar XJ V
Sedan 4.0 i 24V 241KM 177kW
Jaguar XJ V