Szukaj

Informacje o Jaguar XJ

Lata produkcji: 1968 – teraz
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz

Nowy Jaguar XJ

Cena od: 419 900 PLN

Oceny Jaguar XJ

Liczba ocen: 68
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Widoczność - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Bartek R.
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Jaguar XJ8 to bardzo specyficzne auto. Jest bardzo duże z zewnątrz, ale niewielkie w środku; a do tego jest bardzo płaskie, przez co rujnuje fryzury wyższym osobom siedzącym z tyłu. Ale każdą jego wadę niweluje jego wygląd i sposób w jaki się w nim czujemy. To auto mówi o Tobie, że bardziej interesuje Cię styl i dobry smak, niż niezawodność i oszczędzanie... Za żonę nie bierzesz sobie szczupłej żony w nadziei, że zaoszczędzisz na jedzeniu. Absolutnie uwielbiam to auto, czego aż się odrobinę wstydzę.
4,4
~JACEK
Sedan 4.0 i V8 32V 290KM 213kW
Jaguar XJ VI X308
Kupując go spełniłem swoje marzenia oczywiście wszyscy mi odradzali argumentując : wysoki koszty eksploatacji ,drogie części,brak serwisu itd samochód wbrew zapewnieniom sprzedawcy wymagał iwestycji zepsuta była automatyczna skrzynia produkcji niemieckiej ZF (dziadowska niemiecka myśl techniczna) to podobno typowa usterka za 1200 zl kupiłem używaną po regeneracji,wymieniłem sprężarkę klimy, wymieniłem moduł elektroniczny w tylnych drzwiach ,założyłem gaz ,samochód ma 300 000 km a trzeba b.uważać aby koła nie zapiszczały przy ruszaniu a spojrzenia osób oglądających się za Jagem bezcenne
4,1
~Hekat
Sedan 4.0 i 24V 241KM 177kW
Jaguar XJ V
Ten samochód jest fenomentalny!!! Tuż po kupnie przez kilka dni budziłem się z kacem moralnym. Znikał jak ręką odjął, gdy tylko siadałem za kierownicą. To auto ma wady, nawet sporo, jeśli porównać je ze współczesnymi limuzynami (ekonomia, miejsce z tyłu, rozmiar bagażnika) ale zalety - komfort, moc, klasa i świadomość obcowania z kultowym już autem - rekompensują je w zupełności, zaś pełne uznania spojrzenia innych użytkowników ruchu utwierdzają mnie w przekonaniu, iż nie jestem sam i podjąłem dobrą decyzję.

Raporty spalania Jaguar XJ

Liczba raportów: 86
Średnie spalanie dla Jaguar XJ
8,7 – 22,2
l/100 km
6,2 – 9,4
l/100 km
12,0 – 19,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Sedan 3.2 i 24V 211KM 155kW
Jaguar XJ V
To jest moje drugie auto, na ten moment przy wymiare oszczędnej jeździe więcej trasy+ miasto (mam butle 65l, czyli wchodzi jakieś 52l) jestem w stanie zrobić 380 km na samym LPG, czyli 26 zł za 100km. To jest fakt bo jeżdzę dziennie około 70km, jedyny minus to częste tankowanie. Jeżeli chodzi o usterki to od roku miałem jeden problem, przetarł sie kabelek od czujnika położenia wału, naprawiłem to sam w 1h, czujnik jest dostępny i wyciąga sie go po wykręceniu jedej śruby. Ceny za części wmiare tanie, dużo tańsze niż w starszych mercedesach ( miałem wcześniej mercedesa w126) myślę, że auto godne polecenia, nie bać sie marki, to zwykły silnik r6! A prezentuje sie pięknie
15,0
Sedan 3.2 i V8 32V 240KM 177kW
Jaguar XJ VI X308
Jak na tą klasę auta, ceny części są zaskakująco przeciętne. No chyba, że z jakiegoś dziwnego powodu uważamy, że firmy Bilstein czy Lemforder robią tandetę i chcemy montować tylko oryginalne części Jaguara... wtedy będzie drogo. Popyt na części używane jest niewielki, dlatego na allegro dostaniemy niemalże wszystko w śmiesznych cenach. Spalanie we Wrocławiu przy jeździe (a raczej staniu) wynosi 22l/100km zimą. Lato w korkach cały czas z klimą - 20l/100km. Jeżeli mieszkasz w "normalnym" mieście, będzie palił koło 16. Na trasie pali duuużo mniej, niezależnie od stylu jazdy.
13,7
Sedan 3.0 i V6 24V 240KM 177kW
Jaguar XJ VII X350
Na autostradzie, przy rozsądnej prędkości jak an ten samochód, czyli około 160-170 km/h pali 11 l/100 km. Schodząc do 140 km/h spala około 9 litrów. Bardzo istotna jest dynamika jazdy, unikanie hamowania i gwałtownego przyspieszania. Najlepiej jechać bez przerwy na tempomacie o ile warunki na to pozwalają. W mieście nie ma litości. Przy staniu we Wrocławskich korkach potrafi spalić do 18 litrów na 100 km. Jeżdżąc nocą w mieście da się zejść do 13 litrów. Jeszcze jako ciekawostka. Przy prędkości 240-250 km/h, czyli jego maksymalnych osiągach spala 25 l/100km
Jaguar XJ