Szukaj

Informacje o Jaguar XJ V 6.0 i V12 311KM 229kW 1994-1997

Lata produkcji: 1994 – 1997
Segment: Auta luksusowe
Jaguar XJ to flagowy model Jaguara, produkowany od roku 1968, należący do luksusowych modeli klasy wyższej (segment F). Nazwa samochodu jest skrótem od „Experimental Jaguar” i powstała jeszcze w fazie tworzenia prototypów auta. Jaguar XJ był następcą serii modeli S-Type, 420 i Mark 2. Do roku 2009 wypuszczono na rynek siedem generacji samochodu, a cechą, która je charakteryzowała, była lekko zmieniająca się z generacji na generację stylistyka, nawiązująca do pierwowzoru modelu. Najnowsza, dostępna na rynku od 2009 roku, ósma generacja Jaguara XJ (X351) zrywa z dotychczasową linią „retro” – zgodnie z nową koncepcją marki.
czytaj więcej
Powagosław
Jaguar nie chce już być konserwatywną marką i swój klasyczny styl zamienia na świeżość i nowoczesność. Nowoczesność kontrowersyjną, ale nawet nobliwi Brytyjczycy muszą iść z duchem czasu. Nikt nie zaprzeczy, że duch nowego XJ, tak na zewnątrz, jak i wewnątrz robi kolosalne wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Czyli XF nie był jednorazowym wybrykiem. Nowy XJ wiele wyjaśnia. Pewnie to piękny i doskonały samochód, ale już niepiękny Jaguar. Mnie żal. Śpieszmy się kochać te stare „Jagi”, bo coraz szybciej odchodzą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1997 roku
Pojemność skokowa 5993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 311 KM (229 kW) przy 5350 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 475 Nm przy 2850 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 12
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Jaguar XJ V 6.0 i V12 311KM 229kW 1994-1997
20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,8
Jaguar XJ V
Sedan 6.0 i V12 311KM 229kW
Zdecydowanie należy unikać korków :). Silnik V12 pali sporo na wolnych obrotach i podczas podjeżdżania do przodu i średnie zużycie staje się duże. Ruszając z miejsca można zobaczyć na komputerze bez problemów chwilowe zużycie nawet powyżej 100 l/100 km! Na szosie auto (jak na oferowany luksus - jest to Daimler Double-Six) jest dość oszczędne - jadąc do 100 km/h i bez ostrych wyprzedzań (auto ma 6,8 do 100 km/h) nie używając trybu sport można zejść nawet poniżej 12 l/100 km. Na szosie jest znacznie lepiej. Przy autostradowych 130 km/h wyjdzie około 14 l/100 km, a na autostradzie w Niemczech przy stabilnej jeździe 220-230 km/h nie przekroczy 20 l/100 km. Jednym słowem - krążownik szos, a nie mistrz miejskiej dżungli (we Wszystkich Świętych udało mi się dojść do średniego 27 l/100 km). WAŻNE: w tym aucie wiele zależy od kierowcy. Jeśli będzie chciał ciągle korzystać z jego pełnej dynamiki lub niepotrzebnie będzie za bardzo naciskał pedał to spali "ile mu się naleje". (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
21,7
Jaguar XJ V
Sedan 6.0 i V12 311KM 229kW
pali w chuj (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
21,6
Jaguar XJ V
Sedan 6.0 i V12 311KM 229kW
Sporo pali - ale mu wolno! (Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów)
Jaguar XJ V