Szukaj

Informacje o Jeep Compass II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Druga, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2017 roku. Oprócz ewolucji samego modelu Compass, jest on również następcą Jeepa Patriot, który przy okazji poprzedniej generacji był oferowany równolegle. Jeśli chodzi o kwestie stylistyczne, w samochodzie wykorzystano elementy designu zastosowane wcześniej w modelach Grand Cherokee (IV generacji) oraz nowym Cherokee. Compass został zbudowany na nowej, zmodyfikowanej płycie podłogowej GM Fiat Small Platform, którą dzieli m.in. z Fiatem 500X oraz Jeepem Renegade.

Nowy Jeep Compass toruje drogę kolejnym wersjom, które będą dostępne w nadchodzących miesiącach tego roku. Samochód zapewnia wiele możliwości, oferując ponad 70 systemów bezpieczeństwa, bogaty wybór silników i łatwy dostęp do najnowszych technologii. Szeroka paleta kolorów i możliwość wyboru wnętrza pozwala kierowcy na dopasowanie samochodu do jego potrzeb.

czytaj więcej
Powagosław

Compass daje nadzieje na ciekawą rywalizację w tej klasie. Prezentuje się bardzo atrakcyjnie i co najważniejsze, już na pierwszy rzut oka widać, że hasło „crossover” nie musi znaczyć „bezbronny w terenie”.

~Powagosław
Luzacjusz

Tzw. „Jeep z nieprawego łoża”, niczym w „Grze o tron”, został najwyraźniej uznany za pełnoprawnego członka rodziny. Po jego dziwacznym kostiumie z pierwszej generacji nie ma już śladu. Nie jest to może epokowa stylizacja (Grand Cherokee się kłania), ale w końcu godna Jeepa.

~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Jeep Compass II

Liczba ocen: 79
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,0
~MX
Jeep Compass II
SUV 1.4 Multiair 170KM 125kW
Jeep Compass to przyzwoity KOMPAKTOWY SUV. Pomimo swojego wyglądu, nie zajmuje na parkingu więcej miejsca niż większość samochodów (poza kompaktami czy samochodami miejskimi). Samochód użytkuję od roku, od nowości. Jest całkiem komfortowy, przestronny wewnątrz i dobrze wygląda. Całkiem dobrze sprawuje się podczas jazdy w mieście lub w niedaleką trasę. Nie mniej jednak, samochód nie jest idealny do jazdy po autostradzie lub do jazdy w dalsze trasy. Spalanie na autostradzie jest bardzo złe (około 12 litrów przy prędkości 140-150km/h), optymalnie jest jechać 130km/h (spalanie 8-9l/100km). Spalanie w mieście (średnie, z niewielkimi korkami, liczone z okresu około pół roku) około 11 litrów, natomiast spalanie w trasie (70-90km/h, stała prędkość i spokojna jazda) to około 5l/100km. Jak na SUVa, nie jest świetnie, ale nie jest też źle. Posiadam wersję z silnikiem 1.4 i 9-cio stopniową skrzynią biegów. Ten układ sprawdzi się dla osób, które wolą podróżować spokojnie, bez konieczności wyprzedzania wszystkich i wszystkiego. Skrzynia biegów pracuje trochę powoli, najgorzej jest gdy potrzebne jest gwałtowne przyśpieszenie. Od wciśnięcia gazu do dechy do jakiejkolwiek reakcji silnika mija dobre 0.5-1s. Samochodu trzeba się trochę nauczyć żeby pewnie nim kierować. Na pewno brakuje mu trochę mocy, ale jeśli jeździmy w granicach prawa i nie traktujemy ulicy jako toru wyścigowego, dla większości kierowców powinno to wystarczyć. Samochód nie jest przeznaczony do szybkiej i dynamicznej jazdy. Z pewnością sprawdzi się dla osób z niewielką rodziną (2+2) lub dla par z psami / dla par lub singla. Mimo mojego zadowolenia z samochodu, nie polecam go do kupna przez większość osób. Ten samochód mimo wszystko jest chyba skierowany do węższej grupy odbiorców, natomiast można znaleźć lepszych kandydatów za te same pieniądze.
2,3
~wojciech
Jeep Compass II
SUV Facelifting 1.5 MHEV T4 130KM 96kW
Auto na maxa skopane,silnik z automatem to muł niesamowity, dodatkowo miedzy przełączeniem elektryka na spalinowy jest sekundowa cisza, co przy próbie wbicia się na rondo graniczy z wypadkiem. Z załozenia auto miało być do miasta, nic mylnego. Jeżdżąc tylko po mieście silnik się ponoć nie dogrzewa i wyskakuje komunikat o odświeżaniu oleju i paliwa, jeżeli się go zignoruje to po 3tyg. pojawi się komunikat o koniecznej wymianie oleju--oczywiście płatnej, mimo że przegląd macie za rok!!! Tak tak , mi wyskoczył komunikat przy 2 tyś km po 4 miesiącach od zakupu. Co na to ASO? Zalecenie producenta jest takie że jak wyskoczy komunikat o odświeżaniu oleju, to czy wam się podoba czy nie, czy leje albo jest śnieżyca, macie wykonać conajmniej godzinną jazdę po trasie szybkiego ruchu. A jak wam wkońcu wyskoczy info o konieczności wymiany oleju, to macie jechać wymienić za swoje. Czyli mimo gwarancji i obowiązkowych przeglądów, musicie się liczyć z dodatkowymi wymianami oleju po 800 każda.
5,0
~Michał
Jeep Compass II
SUV Facelifting 1.5 MHEV T4 130KM 96kW
Auto bardzo, bardzo fajne. Wcześniej miałem Jaguara X-Type z jasną tapicerka też 150km w dieslu. Ten jest dużo lepszy. Noże nie ma tak ekskluzywnie wykończonej deski w drewnie ale jest to bardzo ładne wykończenie. Skóra na desce i skóra na kierownicy bardzo przyjemne w dotyku. Infotainment działa sprawnie nie mam ogromnych lagów. Ktoś pisał o wykrywaniu znaków ze piszczy. W opcjach można wyłączyć dźwięk tego na stałe. Zostaje tylko migająca ikona na pulpicie. Dla mnie to nie problem. Utrzymanie pasa ruchu działa dobrze, problem jest gdy drogowcy wyznaczają pasy zastępcze i jest pieprznik. Natomiast poza sygnałem i drżeniem kierownicy nic się nie dzieje. Nie trzeba się szarpać. Automatyczne hamulce działają i to działają świetnie. Lekfekrory ledowe dobrze oświetlają drogę. Trochę głupio usytuowany jest przełącznik świateł, wyższe osoby mogą zawadzić kolanem i włączyć przeciwmgielne, zdążyło się parę razy, albo przełączyć z auto na pozycyjne. Za to fajne jest ściszanie oświetlenia w nocy, w pokrętle obok przełącznika świateł. Automatyczne parkowanie tego nie testowałem, nie miałem okazji bo parkuje tyłem, a do sklepu to średnio wygodne. Równolegle tez niby potrafi ale też nie miałem okazji. Przyspiesza spoko, 10 sek do 100. Na trasie bez problemu. Od 0 do 50 jest błyskawica. Spalanie w mieście ok 4,5, na trasie przy 120 da radę 6,5, na autostradzie przy 140 już idzie 8-9. Średnie mi się utrzymuje 6. Klimatyzacja działa super, a najlepsze są wentylowane fotele. W lato przy 30st dojechałem suchy i świeży jak bym wyszedł dopiero co z domu. Cudowny wiaterek na pupie. Auto jest ciche choć to zależy od opon i asfaltu. Generalnie jest cicho. Da się normalnie rozmawiać przy 140km. Fotele są bardzo wygodne skórka jest przyjemna w dotyku, szybko grzeją w zimę. Jak ktoś ma problem z ruszaniem ostro to skrzynia ma tryb sekwencji. Wyłącza się start stop a samochód rusza prawie z piskiem opon. Bardzo dynamicznie. Polecam używać gdy jest to wjazd na ruchliwą ulice i nie ma sygnalizacji. Naprawdę za tę cenę ciężko znaleźć lepszy wóz. No i to Jeep, marzenie z dzieciństwa spełnione.
Średnie spalanie dla Jeep Compass II
6,6 – 12,9
l/100 km
5,3 – 7,8
l/100 km
15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Jeep Compass II
SUV Facelifting 1.5 MHEV T4 130KM 96kW
Średnia 6,06 l z 17500 km zrobionych w mieście + większa część w trasie, z czego przede wszystkim zwykłe drogi krajowe i predkości 90-100 kmh. Drogi ekspresowe zgodnie z przepisami czyli 120-130 kmh (przy 130 km/h spalanie ok. 6,8-7,2 l). Jeśli chodzi o miasto to hybryda niestety niewiele daje. Ciężko uzyskać poniżej 8l przy włączonej klimatyzacji - niestety, ale silnik jest tak skonstruowany, że aby klimatyzacja pracowała, musi też pracować silnik spalinowy, tak więc nawet na światłąch elektryczny pracuje maksymalnie 15 sekund. Ogólnie jednak jeżdżąc większość poza miastem i ok. 20-30% w mieście można zejśc do tych 6-6,2 l co przy kompaktowym suvie chyba nie jest złym wynikiem
5,3
Jeep Compass II
SUV Facelifting 1.6 MultiJet II 130KM 96kW
Jeep Compass Limited Mj II 130 KM manual felgi 18" na liczniku niespełna 2030 km auto na dotarciu garażowane + chmurka pod firmą . Pomiary w niskich temperaturach warunki mieszane deszcz, śnieg mróz oraz przepisowa jazda :) ! Wskazania komputera po miesiącu użytkowania mogą być mało miarodajne ale wyniki bardzo przyzwoite nawet jeżeli należało by dodać 0,5 L na 100 km przy masie 1,6 tony. Komputer przy jeździe mieszanej pokazuje 5,2 - 5,3 L miasto Warszawa - trasa to korki + światła + obwodnica + autostrada. Pomiar od kolejnego tankowania na odcinku pozamiejskim 2 osoby w środku to 4,8 ! Następne wynik podam po wymianie opon na wiosnę przy wyższych temperaturach. Ps. może i diesel nie jest eco ale pali prawie 40% mniej i mniej emituje co2 niż benzyna - więc dla mnie jest bardziej eco
17,3
Jeep Compass II
SUV 1.4 MultiAir 140KM 103kW
Auto zaledwie 32 tys km już poleciał aktywator systemu multiair auto nie odpaliło, wymiana na mój koszt s serwisie 5200 plus 360 zł robota, Spalanie kosmiczne 15 litrów od początku, jazda głównie autostrady 140 nie więcej. Miasto zimą zdążyło się ponad 20 litrów. Przy tak małym i wolnym silniku benzynowym to tragikomedia. Jeepowi nie udała sie ta jednostka, na serwisie mówili mi że pali tyle dlatego że ma manualną skrzynię biegów i źle dobraną turbinę. Cieszę się że pozbyłem się tego auta. Jeśli ktoś chce ten model odradzam 1.4 - 140 koni manual z napędem na przód.

Usterki Jeep Compass II

Liczba wpisów: 34
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 10
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
2 komentarze
Źle zaprojektowane wnętrze- tunel środkowy.
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 3
Będąc średniego wzrostu Europejczykiem trzeba zwrócić uwagę na tyle środkowy, jest tak zaprojektowany że kolano prawej nogi musi się o niego opierać co przeszkadza już po przejechaniu 2-3 kilometrów. Jest to niesamowicie niewygodne i męczące. Na ten problem nie zwraca się uwagi na jazdach próbnych gdyż w takich sytuacjach występuje chwilowe zaskoczenie przez osobę prezentującą, ale niestety po zakupie ten problem pozostaje z nami na stałę a naprawdę jest uciążliwy. Polecam conajmniej dwugodzinną jazdę próbną najlepiej bez udziału innych osób. W tym aucie jest to rzecz która najbardziej mi przeszkadza że wszystkich możliwych. Kolejny bubel koncernu FCA. Nie polecam tego modelu a wcześniejszy nie miał tej wady.
Oprogramowanie pojazdu
  • Jeep Compass II SUV Facelifting 1.3 GSE T4 130KM 96kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 5
System audio wraz z panelem dostępowym do ustawień pojazdu działa makabrycznie wolno, zawiesza się i samoczynnie resetuje, aplikacje tracą połączenie z dostępem do sieci, mapy nawigacji Tomtom łączą się z siecią kiedy chcą- niestety kiedy ja chciałem to one akurat nie. Unijne nowości jak start&stop trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu silnika ale żeby było co robić to jakiś "specjalista" postanowił również w ten sam sposób zaprogramować kontrolę pasa ruchu. Ktoś kto jej nie wyłączy to może przekonać się jak wyglądają przydrożne rowy bo ingerencja jest tak znaczną że ciężko prowadzić auto nawet jadąc idealnie prosto. Problem z łącznością bluetooth w więcej niż z jednym autem posiadającym funkcje uconnect. Po prostu konflikt urządzeń dzięki tak wspaniałemu oprogramowaniu. Co do elektroniki silnika jest tak zestrojona że auto może mieć i nawet 300KM ale zestrojone do miasta - brak mocy dzięki elektronice i przebiegu map wtrysku- dno! Nie próbujcie włączać się szybko do ruchu bo to co się dzieje o nawet nie turbo dziura a turbo pochłaniacz mocy, który chwilowo hamuje auto a to grozi co najmniej kolizją.
Jeep Compass II