Szukaj

Informacje o Jeep

Choć na początku marka Jeep wytwarzała pojazdy dla amerykańskiego wojska, to jednak dziś jest najbardziej znanym producentem samochodów terenowych na świecie i często słowo "jeep" jest właśnie synonimem pojazdu terenowego. Obecnie marka Jeep jest częścią włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles.

Historia Jeepa

Początki historii Jeepa to rok 1940 i ogłoszony przez armię amerykańską przetarg na lekki samochód rozpoznawczy. Wśród zgłoszonych kandydatów znalazła się firma Willys-Overland, która w ciągu zaledwie 49 dni stworzyła prototyp auta biorącego udział w przetargu. Twórcą prototypu Willys Quad był wiceprezes ds. inżynierii Delmar G. Roos. W wyniku przeprowadzonych testów polowych i weryfikacji prowadzonych przez amerykańskich specjalistów wojskowych wybrano konstrukcję Willysa. Po serii modyfikacji Willys Quad zamienił się w Willysa MA, a następnie w Willysa MB, lecz najczęściej określany był mianem "Jeep", jak wymawia się litery "GP" (Dżi-Pi), tj. skrótu słów "general purpose". Na potrzeby armii amerykańskiej Willys-Overland wyprodukował ponad 368 tysięcy pojazdów.

Cywilne samochody marki Jeep

Po zakończeniu wojny Chrysler zastrzegł znak towarowy "Jeep", planując wprowadzenie samochodów Willys m.in. do celów rolniczych. Pierwszy cywilny Jeep CJ-2A powstał w 1945 r. i był produkowany przez cztery lata. Model ten miał m.in. otwieraną klapę tylną, koło zapasowe umieszczone na burcie nadwozia, nowe reflektory i zewnętrzny korek wlewu paliwa, a także inne detale, których nie spotkamy w jego militarnym pierwowzorze. Zastąpił go model CJ-3A, który jednak nie różnił się zbyt wiele od poprzednika.

W 1953 r. zadebiutował model CJ-3B, z nową maską i kratą chłodnicy przystosowaną by pomieścić nowy, czterocylindrowy silnik górnozaworowy Hurricane typu F-Head. Produkcja tego modelu trwała do roku 1968. W tym samym roku za 60 mln dolarów firma Willys-Overland została przejęta przez Kaiser Company.

Dwa lata później w 1955 r. Kaiser zaprezentował model CJ-5. Dzięki przeprowadzonym modyfikacjom model ten cieszył się dużym zainteresowaniem wśród osób poszukujących autam terenowego. CJ-5 był produkowany w latach 1954-1984, najdłużej ze wszystkich pojazdów marki Jeep.

W 1962 r. w modelu Wagoneer amerykański producent wprowadził pierwszą w pojeździe 4x4 automatyczną skrzynię przekładniową. Model Wagoneer był pierwszym modelem o napędzie 4x4 z niezależnym zawieszeniem kół przednich. W 1970 r. firma Kaiser Company została przejęta przez American Motors Corporation. W 1973 r. zaprezentowano Jeepa CJ-7, który był pierwszym tak bardzo radykalnie zmienionym modelem. 

Współczesne modele marki Jeep

W 1983 r. Jeep wprowadził do swojej oferty model Wrangler, a rok później zadebiutował Jeep Cherokee. W sierpniu 1987 r. firma American Motors Corporation została przejęta przez Chrysler Corporation, a marka Jeep przeszła do Jeep/Eagle Division. W 1998 r. Chrysler i Daimler-Benz tworzą wspólny koncern pod nazwą DaimlerChrysler. 

W 2003 r. zadebiutował najlepiej wyposażony Jeep historii, którym był Wrangler Rubicon. Jego nazwa pochodziła od najtrudniejszego szlaku terenowego. Nowy Jeep został wyposażony w mosty napędowe Dana 44 oraz blokadę mechanizmów różnicowych opalaną za pomocą przycisku. Rok 2004 przyniósł premierę Wranglera Unlimited – czyli Wranglera o wydłużonym rozstawie osi, a w kolejnym roku pojawiły się Jeep Grand Cherokee i zbudowany na tym samym podwoziu Jeep Commander.

W 2014 r. Chrysler łączy się z Fiatem i Jeep trafia do włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles

czytaj więcej

Jeep – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Jeep

Sprawdź co kierowcy
myślą o Jeep

Oceny Aut 1 078 ocen

3,1
~Adam Szkoda
Terenowy Facelifting 2.0 L4 GME 270KM 199kW
Jeep Cherokee V
Pomimo serwisowania w ASO po upływie okresu gwarancji silnik w tym samochodzie wytrzymał całe 32000km. Na tą chwilę silnik najprawdopodobniej nadaje się tylko do wymiany - pęknięte tłoki. Auto ma niecałe 3 lata i przebieg 32000km. Dealer, FCA, Stellantis nie są nawet zainteresowani zbadaniem silnika z jakiego powodu przy tak niskim przebiegu doszło do tak poważnych uszkodzeń. Dodam, że zleciłem wykonanie opinii rzeczoznawcy - biegłemu sądowemu który orzekł że nie miałem wpływu na zniszczenie silnika. Wiem, że takie rzeczy się zdarzają, ale koncern powinien chcieć wiedzieć dlaczego, przecież montują je w innych modelach swoich samochodów. Proponują mi wspaniałomyślnie standardową komercyjną naprawę - najprawdopodobniej wymianę silnika ponieważ w ASO tłoki do tego samochodu nie są dostępne!!!!!!!!!!!!!!!!!. Więc polecam ten samochód dla osób, które nie planują przejechać nim więcej niż 32000km, lub stać ich wymieniać silnik co taki przebieg. Żenada.
3,3
~bili68
SUV Facelifting 1.0 GSE T3 Turbo 120KM 88kW
Jeep Renegade
To auto to porażka.Po dwóch latach użytkowania jestem zawiedziony.Tydzień po zakończeniu gwarancji zaczęło stukać w zawieszeniu.W serwisie dowiedziałem sie ,że w tym modelu i w Compasie to norma.Poprzednio jeżdziłem Chevroletem Captivą i to po wertepach 9 lat ,nawet gumki ,żadnej nie wymieniłem.Pierwsza usterka odpadał lakier pod klapa bagażnika I rok eksploatacji( samochód kupiony w serwisie. w serwisie ten lakier naprawiali 3 tygodnie ,mimo zapewnień to nie lakier tylko zaprawka.Kamera na przedniej szybie zasłania światła na krzyżówkach.Spalanie jak smok 8,3 litra na silniku 1,0.Mały zbiornik na płyn do spryskiwaczy.Słabe światła przednie.NO i serwis strasznie drogi .Odradzam serwis w Gorzowie WLKP.Jedno oszustwo i drożyzna.Po 30 tys km wymieniłem sam filtry i olej ,okazało sie ,że w serwisie nie wymienili filtra kabinowego i powietrza ,a skasowali za tą usługę
3,5
~Grzegorz
SUV 2.0 CRD DOHC 16v 140KM 103kW
Jeep Patriot
Dobrze mi sprawuje nawet jeżeli co chwilę okazuje się, że coś jest do zrobienia. Nie zawodzi, zawsze odpala i co najważniejsze zawsze docieram tam gdzie chce mimo, że nie wszystko działa. Niestety musiałem wpakować w niego sporo kasy i dalej nie jest w tym stanie, w którym chciałbym żeby był ale nie wydaje mi się, że to cecha tych samochodów tylko mi się trafił taki egzemplarz. Jest to na pewno nieszablonowe auto, zauważalne przez innych na ulicy, dające poczucie bezpieczeństwa przez swoją masywność i wygodne ze względu na ilość miejsca jaka jest w środku. Ogólnie polecam ale tak jak z każdym innym samochodem sprawdzać co się kupuje żeby nie wejść na minę tak jak ja :) Zaznaczam także, że z całą pewnością kupił bym ten samochód jeszcze raz ale może nie ten egzemplarz.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Jeep przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena