Szukaj

Informacje o Jeep Grand Cherokee I 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy duży SUV (segment I) obdarzony właściwościami terenowymi, produkowany od 1993 roku. Jeden z najsłynniejszych modeli marki Jeep. Koncepcja stworzenia tego samochodu narodziła się w 1983 roku, gdy model druga generacja modelu Cherokee zmniejszyła swoje rozmiary i przeniosła się do klasy kompaktowych SUV-ów. Początkowo samochód miał wejść na rynek pod szyldem Chryslera, ale szybko wycofano się z tego pomysłu. Powstały cztery generacje Grand Cherokee, najnowsza debiutowała w 2004 roku. Cztery lata później model przeszedł drobną modernizację.

czytaj więcej
Powagosław

Grand Cherokee ma wszystko to, czego od aut tego typu oczekują ich właściciele. No może prawie wszystko, bo o jego trzeszczących plastikach krążą już legendy. Ale nawet pomimo kilku wad, Grand Cherokee ma klasę. I jest tańszy od większości konkurentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Gdyby dołożyć mu wieżyczkę z lufą na dachu, wyglądałby jak mały czołg. I bez niej przypomina trochę opancerzone auto wojskowe. Jeśli miałbym sobie wyobrazić auto dla Robocopa (pamiętacie jeszcze tego pięknego kawalera?), to byłby to właśnie Grand Cherokee.

~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 3960 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 3950 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4WD
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Huck
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Jeep ma coś takiego w sobie, że się go po prostu lubi. Nie wiem, czy to legenda, czy jakość i wygoda, czy wygląd. Ale ten wóz ma klasę i prestiż. Jest to bardzo wszechstronny, wygodny, nietuzinkowy pojazd. Luksusowy na szosie, zadziwiająco sprawny w terenie, o bardzo miękkim i wygodnym zawieszeniu, dający poczucie wygody, komfortu i bezpieczeństwa. znakomicie sie nim podróżuje na długich dystansach, jak luksusowa osobówką. ZJ do dzisiaj zwraca uwagę i jest przedmiotem rozmów. Kobiety go kochają i to się dobrze składa, bo kochają przez to jego kierowcę. To nie jest zwykły samochód, ale klasyka amerykańskiej motoryzacji w najlepszym wydaniu. Ten samochód działa na wyobraźnie i na zmysły. W roku swoich narodzin był zdecydowanie najlepszym na świecie pojazdem pojazdem tego typu, pierwszym luksusowym terenowcem, jaki w ogóle powstał. To zresztą Jeep wprowadził pojęcie SUV (Sport Utility Vehicle), które dzisiaj jest niewłaściwie używane w odniesieniu do podniesionych samochodów o niewielkich lub żadnych własnościach terenowych. Nazwa Jeep powstała od słów General Purpose (GP czyli Dżi Pi). I to jest właśnie pojazd do wszystkiego - można nim równie dobrze pojechać w las, pokonać pustynię, przejechać rzekę lub zajechać na wieczorny koncert pod filharmonię. Nigdzie cię nie zawiedzie - w terenie da sobie radę, tak samo jak w mieście czy na autostradzie. Po prostu - Jeep Is the Only One;).
4,3
~Jacke
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Naprawde da sie lubic. Mieszkam w USA i jezdze nim na codzien. Bez problemu mozna sie przyzwyczaic, ze czasami zachowuje sie jak czolg. Sezonowo ciagne nim 1.5 T lodz. Doskonale radzi sobie z prawie 8-o metrowym ogonem.
4,8
~Dorota
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Swietny samochod, przy wypadku mialam tylko zdarta felge i podrapane plastiki ochronne na drzwiach. Fiat Bravo prawie do kasacji. Bezpieczny jak kazdy amerykaniec.
Średnie spalanie dla Jeep Grand Cherokee I 4.0 i 4WD 190KM 140kW 1993-1999
15,4
l/100 km
17,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,9
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Czego wymagać od takiego samochodu o duzych gabarytach, z silnikiem sześciocylindrowym 4.0? Wiadomo, że 6 litrów benzyny nie spali ;-) Jest jednak więcej niż dobrze, chociaż przesadą byłoby dać bardzo dobrze. Może taki eglemplarz akurat posiadam, ale pali zastanawiająco mało, rzędu 9.5-10-5 litra benzyny przy bardzo oszczędnej jeździe na dłuższej trasie lub około 15-16 przy w miarę żwawej jeżdzie w mieście. Gazu odpowiednio o 2 litry więcej. Myślę, że jak na tego Jeepa to są znakomite wyniki. Zreszta ekonomiczność samochodu to nie tylko paliwo ale również częścu, a te sa tanie i szeroko dostępne.
11,9
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Używam to auto od ponad pół roku, przebyłem ok 12 tys. km.głównie w ruchu mieszanym. Kilka lat wcześniej miałem taki sam model i był w podobny sposób użytkowany. Tamten zużywał odpowiednio 18 i 22 litry a na trasie udało mi się wyżebrać 13. I tutaj może uchylę nieco rąbka tajemnicy, czym różnią się te auta. Otóż aktualnie posiadam model z manualną skrzynią i myślę że głównie w tym tkwi przyczyna tak niskiego zużycia paliwa, które to zaskoczyło mnie i zaskoczy niejednego z użytkowników. Przyznam że trzeba przestawić się na delikatne operowanie pedałem gazu i sprzęgła, ale jak się chce to jest dużą przyjemnością nadepnąć temu diabłu na ogon.
18,8
Jeep Grand Cherokee I
Terenowy 4.0 i 4WD 190KM 140kW
Co tu dużo gadać, Jeep ma to do siebie, że lubi swoje spalić i nie ma co ukrywać, że jazda nim jest kosztowna nawet z instalacja LPG. 50-60 zł na 100km to nic trudnego dla Granda. Poza tym niesamowity komfort i luksus. Można się poczuć Panem na ulicy.
Jeep Grand Cherokee I