Szukaj

Informacje o Kia Carens IV

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: VANy
Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Debiut auta poprzedziła prezentacja prototypowej wersji Carens concept, którą przedstawiono rok wcześniej. W porównaniu do Carensa III, samochód został odmieniony pod względem stylistycznym, swoim wyglądem nawiązuje do modeli cee’d oraz Forte. Konstrukcyjnie spokrewniony jest z modelem Optima, z którym dzieli m.in. płytę podłogową Hyundai-Kia Y6 (w zmodyfikowanej wersji). W Ameryce Północnej i Australii Carens IV oferowany jest pod nazwą Kia Rondo, a w Malezji – jako Kia Citra. Jego bliźniaczym modelem jest Hyundai ix30.
czytaj więcej
Powagosław
Kia nie powinna była ujawniać koncepcyjnych szkiców Carensa, bo porównując je z samochodem, który trafił do produkcji, można czuć się rozczarowanym. Zaskakująco konserwatywnie wyglądające auto, jak na styl, do którego ostatnio przyzwyczaiła nas Kia. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Carens jest jak utwór hip-hopowy – poskładany z sampli z innych utworów. Teoretycznie wszystko gra, ale efekt końcowy nie wychodzi poza przeciętność. ~Luzacjusz

Kia Carens IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Carens IV

Liczba ocen: 63
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~Marek
Kia Carens IV
Minivan Facelifting 1.7 VGT CRDI 115KM 85kW
Auto użytkuję od roku. Przesiadłem się z Mazdy 5 2012 r. Kia niczym nie ustępuję Maździe. Samochód bardzo solidnie wykonany, elementy bardzo dobrze spasowane. Ergonomia bez zarzutu. Bardzo dobre materiały. Spalanie w mieście zimą nie przekracza 7 litrów. W trasie przy spokojnej jeździe 5,5 litra jest do osiągniecia. Spory bagażnik mino 7 miejsc. Bardzo dobrze się prowadzi. Wygodne i dobrze trzymające fotele. Jeżeli ktoś szuka auta przestronnego, dobrze wykonanego, mimo wszystko atrakcyjnego i bezawaryjnego oraz oszczędnego - to jest to auto dla niego. Mowa oczywiście o aucie z odpowiednio rozumianej półki. Nie jest to ani wyścigówka ani też auto Premium. Nie jest też pokracznym zawalidrogą, a swój charakter jednak ma. Z czystym sercem polecam normalnym użytkownikom, którzy szukają przyzwoitego auta, którego się nie będą wstydzić a będą odczuwać przyjemność z użytkowania.
4,7
~Monia
Kia Carens IV
Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW
Samochód typowo dla rodziny dużo miejsca w każdym rzędzie nawet w wersji 7 osobowej(przy rozłożonych mniejszy bagażnik). Duży bagażnik, generalnie bezawaryjny, Bardzo dobrze się prowadzi. Spalanie w mieście 7,5 l benzyny. Wymiana akumulatora po 7 latach. wymiana amortyzatorów po 40tys w sumie nie duży koszt ok 300 zł, wymiana mikrostyka tylnej klapy po 8 latach, poza tym brak innych usterek, gdyby produkcja Carensa była do dziś wymieniłabym po 8 latach na nowy, tylko z większą ilościa KM. Super rodzinne auto. POLECAM
4,4
~Singollo
Kia Carens IV
Minivan Facelifting 1.6 GDI 135KM 99kW
To moja druga ocena tego auta - po trzech latach użytkowania. To jest niesamowicie dobry samochód, pomimo pewnych braków, które można mu przypisać. W każdym razie, od pewnego czasu myślę nad czymś nowym i nie bardzo potrafię znaleźć sensowną alternatywę. Chęć zakupu nowego auta wynika raczej z gadżeciarstwa i umiłowania do nowinek, niż niezadowolenia z Carensa. Kusi mnie zakupienie czegość z napędem hybrydowym (ale raczej z gatunki "mild") i automatyczną skrzynią biegów. I jakimś bardziej gadżeciarskim wnętrzem. Może z odrobiną więcej komfortu. Sęk w tym, że dla rodziny 2+3 wybór jest skrajnie ograniczony. To mi trochę utrudnia decyzję co do opcji "czy kupiłbyś ponownie". Dziś - nie. Szukałbym czegoś innego, z przyczyn opisanych powyżej. Jednak w momencie, w którym to auto kupowałem, lepszego wyboru nie było i zapewne zrobiłbym to ponownie. No, i gdyby Kia zdecydowała się na nową generację Carensa uwzględniającą moje zachcianki, z pewnością poważnie wziąłbym ją pod uwagę. Zdecydowanie szkoda, że nie zdecydowano się na kontynuowanie tego modelu. Można było pójść w stronę, którą wyznaczyły marki francuskie - "usuviania" vanów. Ja bym takie coś łyknął bez większego zastanowienia. A gdyby w zakresie wyglądu i wyposażenia wnętrza zdecydowano się na kierunek, jaki przybrała ewolucja Sorento albo Tucsona - nie zastanawiałbym się ani minuty.

Usterki Kia Carens IV

Liczba wpisów: 7
Klimatyzacja AUTO, 2-strefowa, płyn R-1234yf - raz chłodzi, a raz nie
  • Kia Carens IV Minivan 1.7 VGT CRDI 136KM 100kW 2013-2015
  • układ chłodzenia
Po przebiegu 43 tys. km klima zaczęła kaprysić - raz chłodzi, a jak się zatrzymam na przerwę, to po jej ponownym włączeniu do kabiny wlatuje ciepłe powietrze i nie zamienia się na zimne nawet po dłuższej pracy (np. 15 min) i przy różnych ustawieniach. Ostatnio w te upalne dni wogóle nie chłodzi. Po wizycie w ASO stwierdzono: 1) serwisowy komputer nie wykazuje błędów; 2) po włączeniu klimy wiatrak się załącza od razu, ale z chłodzeniem wnętrza jest różnie (albo nie chłodzi od razu nawet przy ustawieniu na "Lo" albo chłodzi od razu, a po wyłączeniu i ponownym właczeniu już nie chłodzi); 3) po wyłączeniu klimy na panelu sterowania powinno napięcie (w jakimś obwodzie - nie wiem jakim) spaść do zera, a tu nie spada, tyko utrzymuje się na ok. 12V. Natomiast po właczeniu klimy napięcie (na ww. obwodach) powinno się pojawić, a bywa, że się nie pojawia (i wtedy nie chłodzi). Po wymianie całego panelu sterowania (ze sterownikiem) objawy były te same. Zawsze użytkowałem klimę wg zaleceń instukcyjnych (była włączna nie rzadziej niż raz w tygodniu na minimum 5 min; nigdy nie wyłączałem jej razem z silnikiem tylko co najmniej 2 min przed; nigdy nie nastawiałem jej na max chłodzenie i nie eksploatowałem nadmiernie), a i tak padła :(
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Luz na przegubach wewnetrznych
  • Kia Carens IV
  • układ napędowy
  • 83 tys. km
Miałem luz na przegubach wewnetrznych objawiało się to tak że trzęsło samochodem przy prędkości 80-100 km nie ważne na jakim biegu. Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem to części tylko w serwisie cena jednego 1700zł! Przecież to jest koszmar nie ma tego nigdzie po za serwisem. Skończyło się że kupiłem używany na allegro
Problem rozwiązany
2 komentarze
stuki pod kierownicą
  • Kia Carens IV Minivan 1.6 GDI 135KM 99kW 2013-2016
  • układ kierowniczy
  • 115 tys. km
Stuki sporadyczne pod kierownicą, najczęściej po uruchomieniu silnika i ruszeniem kierownicą... z tego co czytałem to gumowo/plastikowa gwiazdka (amortyzator wspomagania - przy silniczku ) ale jeszcze tam nie grzebałem czekam na rozwinięcie problemu! część kupiłem mam w pogotowiu ale czy to słuszna diagnoza... na przeglądzie sprawdzał dokładnie pod autem jest wszystko ok nie ma luzów.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kia Carens IV