Szukaj

Informacje o Kia Carens

Lata produkcji: 2000 – 2018
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K), produkowany od 2000 roku. Uzupełnił ofertę marki w tej klasie obok większego modelu Carnival, z którym zresztą był powiązany stylistycznie oraz nieprodukowanego już modelu Joice. Pierwszy Carens został zbudowany w oparciu o modele Shuma i Sephia, później był spokrewniony z modelami Optima i Forte. Od 2013 roku oferowana jest czwarta generacja auta. Na innych rynkach Carens oferowany był i jest jako: Rondo w Ameryce Płn. i Australii (wcześniej w Australii sprzedawano go jako Rondo 7), Citra (Malezja) i Euro Carens (Tajwan). Bliźniaczym modelem Hyundaia jest ix30.
czytaj więcej
Powagosław
Kia nie powinna była ujawniać koncepcyjnych szkiców Carensa, bo porównując je z samochodem, który trafił do produkcji, można czuć się rozczarowanym. Zaskakująco konserwatywnie wyglądające auto, jak na styl, do którego ostatnio przyzwyczaiła nas Kia. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Carens jest jak utwór hip-hopowy – poskładany z sampli z innych utworów. Teoretycznie wszystko gra, ale efekt końcowy nie wychodzi poza przeciętność. ~Luzacjusz

Kia Carens – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Kia Carens

Liczba ocen: 167
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Brak drobnych usterek

Wady

- Skrzynia biegów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Snekker
Minivan 1.7 VGT CRDi 141KM 104kW
Kia Carens IV
Kupowałem autko z dozą podejrzliwości, chociaż nie ze względu na markę, ponieważ wcześniej użytkowałem dwa Ceedy i Sportage z 2015 r., ale z uwagi na rodzaj auta - to mój pierwszy minivan. Przy dwójce dzieci idealne auto na dłuższe i krótsze podróże. Wyposażenie Business Line - ma wszystko co trzeba. Wersja 5 osobowa, dzięki temu duże schowki pod podłogą bagażnika, idealne do przewozu np butów, które nie zmieściły się do walizek. Trzy oddzielne fotele z tyłu, ze środkowego można zrobić stolik na napoje i podręczną elektronikę, dodatkowo stoliki w oparciach przednich foteli - dla dzieci naprawdę fajne auto. Przyciemniane szyby z tyłu oraz wysuwana, chowane rolety naprawdę się sprawdziły podczas podróży wakacyjnych po południu Europy. Dynamiczny silnik, dobre prowadzenie, niskie spalania, bardzo dobre wyciszenie kabiny - przy 150 na autostradzie można spokojnie rozmawiać czy słuchać muzyki z dobrych głośników.
4,9
~T
Minivan Facelifting 2.0 GDI 166KM 122kW
Kia Carens IV
Auto bardzo zwinne. Układ kierowniczy precyzyjny, daje dobre czucie drogi. Nie czuje się masy auta na kierownicy. Zawieszenie komfortowe lecz sprężyste. Wersja 2.0 GDI 6 AT bardzo komfortowa na co dzień i cicha w trasie. Warto zapłacić za automatyczną skrzynie, która działa płynnie i szybko jednocześnie podnosząc niesłychanie komfort prowadzenia auta w mieście. Przy 150km/h (2970 obr/min.) w aucie niezwykle cicho. Można rozmawiać jak w domowym pokoju. Duży i obszerny bagażnik + przesuwane tylne fotele pozwalają na przewożenie dużych przedmiotów.
4,6
~Piotr
Minivan 1.8 i 16V 126KM 93kW
Kia Carens II
Super bezawaryjne autko i bardzo tanie w eskloatacji. Jeśli chodzi o wygląda jak na auto które aktualnie jest warte ok 7000zl nie jest źle a środek całkiem przyjemnie wygląda. Podobno 1.8 najbardziej niezawodna jesnostka - japoński silnik na licencji mazdy. Osobiście przejechałem nim 150tyś km na lpg. Jeśli chodzi o silnik wymieniłem w tym czasie 2x rozrząd (co 100tyś km koszt całkowity 400zł) 3x swiece(37zł kpl) 1x przewody WN (45zł) 1x uszczelka pod pokrywą zaworów (70zł, można kupić nawet za 20zł). Filtry oleje 10w40 co 15tyś km. W instalacji gazowej po 100tyś km wymieniony reduktor wtryski przewody lpg, po za tym przez ten okres tylko 2 razy przegląd. W zawieszeniu przez 150tyś km wymieniłem 2 sworznie (jeżdzie głównie w trasy po autostradach) Hamulce: czyszczenie zacisków i wymiana tarcz i klocķów. Żadnych nieprzrwidywanych kosztów naprawde bardzo udany i niedoceniony model na polskim rynku samochodów używanych. Bezawaryjność może potwierdzić liczba jeżdżących carensów a Afryce jest ich na prawde bardzo duzo sprawdzają sie w tamtych warunkach gdzie nie ma warsztatów co 2000m ... tam auta robią trasy po 1000km i nie ma prawa sie zepsuć. W Afryce nie spotkamy skody vw audi...

Raporty spalania Kia Carens

Liczba raportów: 193
Średnie spalanie dla Kia Carens
7,3 – 9,5
l/100 km
6,0 – 7,4
l/100 km
9,5 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Minivan 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Kia Carens III
Ponad 260 tys przebiegu. Nic. Dosłownie nic. 7 osobowy. W środku bardzo pojemny. Ma swoje wady, ciężki start, kiepska skrzynia biegów (topornie wchodzi_) itd, ale na trasie... przye seteczce nie przekraczalem 5. W bagazniku zrobiłem sobie dodatkową półkę i wożę cięzkie statywy i rozmaity sprzęt. Bardzo zadwolony jestem z marki. Pojawia się juz rdza i tu ti tam, ale silnik, jak dzwon. Mialem dym tylko raz ze skryznia biegow. Wymieniono mi na gwarancji. Zona ma Wengę, znacznie mniejszy, a pali więcej. Marzy mi sie Sorento, ale do garazu mi nie wejdzie... Jestem naprawde zadowolony z Carensa.
8,4
Minivan 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Kia Carens III
Nie da się niżej 6.8L zejść masa pojazdu i gabaryty kiosku robią swoje. Silnik cholernie wrażliwy na rodzaj paliwa, 2 razy przekręciłem panewki tylko redukując bieg, najgorsze auto jakie kiedykolwiek kupiłem szczerze ODRADZAM!!!
7,1
Minivan 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW
Kia Carens III
Wynik spalania min. w trasie 4,7 udało mi się uzyskać jadąc max 100.km tuż za Tirem na odcinku ponad 500.km na autostradzie. W mieście spalanie średnie przy dynamicznej jeździe spalanie około 9,o - 9,5 litra a w cyklu mieszanym trasa,miasto spalanie od 6,80 do 7,20.

Usterki Kia Carens

Liczba wpisów: 14
przekręcające się panewki
  • Kia Carens III 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
Przy 132 tyś, w trakcie wyprzedzania na autostradzie zredukowałem bieg po chwili usłyszałem jazgot i terkotanie tak objawiły się przekręcone panewki. 5 minut później stałem już w mopie i ze zdechłym autem. Mechanik co naprawiał auto srogo mnie skasował i powiedział że te silniki CRDI tak już mają. Pół roku później żona zredukowała bieg i wywaliło ponownie panewki. Najgorsze auto jakie kiedykolwiek miałem odradzam zakup używki jak już to nowy z salony dopóki macie gwarancję na skrzynię i silnik to można śmigać.
Problem z odpalaniem (odpala tylko na plaka), gaśnie w trakcie jazdy głównie na 3 biegu przy wyższych obrotach/głównie gdy mocniej przygazuje. Komputer wyświetla Check engine i kod P1188 Fuel pressure leakage (nieszczelnosc/wyciek w układzie paliwowym)
  • Kia Carens II 2.0 CRDi 112KM 82kW 2002-2006
  • układ wtryskowy
  • 1000 tys. km
Kia Carens 2004 crdi Ex nie chce odpalić, chyba że użyje plaka, to wtedy pali. Silnik chodzi naprawdę równo, ale w trakcie jazdy, kiedy przygazuje zbyt mocno to silnik po prostu gasnie i staje. Tracę kontrolę nad sterowaniem i hamulcami.Check engine zapala się i kod P1188.Wiem że 1szy sterujący wtrysk leje. Do tej pory, wyczyszczony bak paliwowy,sprawna pompa paliwowa,filtr paliwa wymieniony,czujnik na listwie działa.Filtr powietrza i czujnik O2 działanie wiem czy pompa wysokiego ciśnienia daje odpowiednie ciśnienie na listwe/wtryski. Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klimatyzacja AUTO, 2-strefowa, płyn R-1234yf - raz chłodzi, a raz nie
  • Kia Carens IV Minivan 1.7 VGT CRDI 136KM 100kW 2013-2015
  • układ chłodzenia
Po przebiegu 43 tys. km klima zaczęła kaprysić - raz chłodzi, a jak się zatrzymam na przerwę, to po jej ponownym włączeniu do kabiny wlatuje ciepłe powietrze i nie zamienia się na zimne nawet po dłuższej pracy (np. 15 min) i przy różnych ustawieniach. Ostatnio w te upalne dni wogóle nie chłodzi. Po wizycie w ASO stwierdzono: 1) serwisowy komputer nie wykazuje błędów; 2) po włączeniu klimy wiatrak się załącza od razu, ale z chłodzeniem wnętrza jest różnie (albo nie chłodzi od razu nawet przy ustawieniu na "Lo" albo chłodzi od razu, a po wyłączeniu i ponownym właczeniu już nie chłodzi); 3) po wyłączeniu klimy na panelu sterowania powinno napięcie (w jakimś obwodzie - nie wiem jakim) spaść do zera, a tu nie spada, tyko utrzymuje się na ok. 12V. Natomiast po właczeniu klimy napięcie (na ww. obwodach) powinno się pojawić, a bywa, że się nie pojawia (i wtedy nie chłodzi). Po wymianie całego panelu sterowania (ze sterownikiem) objawy były te same. Zawsze użytkowałem klimę wg zaleceń instukcyjnych (była włączna nie rzadziej niż raz w tygodniu na minimum 5 min; nigdy nie wyłączałem jej razem z silnikiem tylko co najmniej 2 min przed; nigdy nie nastawiałem jej na max chłodzenie i nie eksploatowałem nadmiernie), a i tak padła :(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Kia Carens