Szukaj

Informacje o Kia Ceed I Hatchback 1.6 CRDi 115KM 85kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu. Był to pierwszy model koreańskiej marki, który został zaprojektowany specjalnie z myślą o europejskim kliencie, stąd jego nazwa, która pochodzi od hasła "Community of Europe with European Design". Kia cee'd, zastępując na rynku mało atrakcyjny model o nazwie Cerato, została zaprojektowana w centrum stylistycznym Kii w Rüsselsheim, a produkowana była na Słowacji (Żilina), a także w Rosji (Kaliningrad) oraz na Ukrainie (Zaporoże). Model ten zaprojektował Miklos Kovacs, a za wersję po faceliftingu w 2009 r. odpowiedzialny był już sam Peter Schreyer. W 2007 r. do pięciodrzwiowego hatchbacka dołączyły odmiana kombi (debiut na wystawie w Genewie) oraz trzydrzwiowy pro cee'd (premiera na targach we Frankfurcie). Również w 2007 r. zaprezentowany został prototypowy kabriolet ex_cee'd, ale ostatecznie nie trafił on do seryjnej produkcji. Produkcję Kii cee'd pierwszej generacji zakończono w 2012 r.
czytaj więcej
Powagosław

Najważniejszy model w najnowszej historii marki Kia doczekał się równie ważnej modernizacji. Efekty? Budujące. Po świetnym wejściu w segmenty małych samochodów (Rio), sedanów (Magentis) czy SUV-ów (Sportage i Sorento), teraz Kia ma też wiodącego w klasie C.

~Powagosław
Luzacjusz

Szału nie ma, Cee-apostrof-d to solidna robota i kompakt skrojony na miarę naszych czasów. Inna refleksja: ciekawe, jak szybko doczekamy czasów, gdy auta w tej klasie będą różnić się wyłącznie znaczkiem marki. Bo do tego właśnie zmierzamy.

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1582 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,2 x 84,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 0
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Tadzik 2008
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 CRDi 115KM 85kW
Auto bardzo dobre,brakło minimum do oceny doskonałej! największy minus aut z początku rocznika gdzieś do 2010 to jednak delikatne łapanie rdzy na klapie i górnej ramce drzwi tylnych + rdzewienie szyn od foteli?!? minus konkretny ale pozbycie się tych problemów jest tanie i szybkie,kolejny minusik to kilka pozycji marnych plastików w środku auta np' na drzwiach po 5 sekundach trzymania tam dłoni jest zapocone i ohydnie to wygląda.Auto jak na swoją klasę bije konkurentów na plus w tematyce przestrzeni dla pasażerów jedynie golf mk6 może coś powiedzieć ale Mazda3 przy Cee'die to auto na zakupy dla młodej panny.Deska rozdzielcza i góra bocznych drzwi w ciekawym dobrym materiale została wykonana lecz delikatne trzeszczenie czasem można usłyszeć.Każdy z nas pamięta auta marki Kia z lat 90' to były graty do potęgi za 5% wartości po 6 latach człowiek nie mógł tego sprzedać,cee'd jest pierwszym autem dobrej jakości który bez problemów może stanąć w szranki z konkurencją z DE/FR/JAPAN pod wieloma względami bije konkurencję (przykład sinik opis niżej) a w wielu dziedzinach dobrze sobie radzi,nie ma się czego wstydzić...Kia jak i inne korey auta zrobiły ogromy skok w przyszłość w sumie Cytryny czy Renault też.Cee'd przynajmniej 1 generacji jak dla mnie ma trzy minusy o których napisze/// 1-Korozja,2-Skrzynia biegów,3-Wspomaganie kierownicy
4,9
~Waldemar Kossa
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 CRDi 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód rodzinny, absolutnie bezawaryjny, posiadam autko siedem lat i wiem już co nieco, silnik bardzo dobrze dopracowany na łańcuszku rozrządu praktycznie bezobsługowy, mam najechane 250 tyś i rano jak odpalam to nawet dymka nie puści... Silnik bez DPF czyli odpadają koszty wymiany filtra cząstek stałych, i silnik nie ma koła dwumasowego, czyli również odpada kosztowna wymiana .. Duży bagażnik, wszystko praktycznie się zmieści, bardzo dobra jakość wykonania wnętrza , wszystko ładnie wygląda , naprawdę się postarali. Jestem bardzo zadowolony z tego modelu, oszczędny , mało pali i jest duży wygodny i bezawaryjny, POLECAM. Jak ktoś mówi inaczej to poprostu albo tym nie jeździł albo kupił złom z przebiegiem 500tyś i teraz wszystko się sypi i narzeka...
4,5
~Kuba
Kia Ceed I
Hatchback 1.6 CRDi 115KM 85kW
Witam, używam tego samochodu od 2 miesięcy póki co nic się nie dzieje. Samochód posiada książkę serwisową co oznacza że był naprawiany w aso dzięki czemu po mimo wieku wydaje się jakby jechało się nowym autem. Silnik 1.6d generuje nie przeciętne przyspieszenie co sprawia nie złą frajdę podczas jazdy. Jedyny mankament w moim modelu to synchronizacja drugiego biegu trzeba czekać aż spadną obroty bo inaczej zgrzytnie. Ilość miejsca w bagażniku oraz dla podróżujących bardzo zadowalająca jeździmy w pięć osób i jest ok.

Usterki Kia Ceed I

Liczba wpisów: 41
Niesprawna pompa hamulcowa
  • Kia Ceed I
  • układ hamulcowy
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Niemal po siedmiu latach od zakupu (bez dwóch miesięcy) pojawił się u mnie problem z hamulcami. Wszystko działało sprawnie, gdy rozpoczynałem jazdę zimnym samochodem, ale po kilkunastokrotnym użyciu pedału hamulca, czyli po rozgrzaniu się płynu hamulcowego, hamulec zaczynał "puchnąć" i "brać" niemal na dotknięcie. Dochodziło do tego, że nawet zaczynał blokować klocki, czego objawem były gorące felgi. Okazało się, że zanieczyszczona była pompa hamulcowa i płyn hamulcowy nie mógł swobodnie w niej przepływać. Na szczęście obyło się bez jej wymiany, a mój mechanik (chwała mu za to) solidnie ją oczyścił i już niemal pół roku (odpukać) układ hamulcowy mojego autka działa jak należy.
3 komentarze
Brak jazdy ciągłej szyby.
  • Kia Ceed I Hatchback 1.6 122KM 90kW 2006-2009
  • inne
Szyby nie da się zamknąć z wykorzystaniem drugiego stopnia przełącznika, lecz trzeba trzymać przełącznik, aż się szyba zamknie. Prawdopodobnie naciśnięcie przycisku np. gdy szyby jest przymarznięta. Rozkodowuje się wówczas automatyka od tego okna. Wyłączyć silnik, przytrzymać przycisk w wymaganej pozycji, włączyć silnik. Tak przynajmniej uczyniono w serwisie i się automatyka zakodowała z powrotem. Uwaga nie dotyczyło to sytuacji, gdy szyby w ogóle nie dało się zamknąć, lecz tylko jazdy ciągłej.
Oczekuje na rozwiązanie
ESP OFF
  • Kia Ceed I Hatchback 1.4 109KM 80kW 2006-2009
  • inne
  • 170 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu problem ze świecąca się kontrolką ESP OFF, podczas jazdy, załącza się kontrolka ESP OFF, dziś dodatkowo check engine, auto gaśnie, nie daje się ponownie uruchomić, a jak w końcu się uda, kontrolka ESP wciąż się świeci. Silnik pracuje jak " traktor", obroty falują. Po kilku godzinach po odpaleniu auta Kontrolka ESP OFF zgasła, check engine wciąż świeci. Jakieś podpowiedzi? Wizyta u mecha umówiona...
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Ceed I Hatchback