Szukaj

Informacje o Kia Magentis

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 2000 roku. W ofercie koreańskiej marki zastąpił w Europie model Clarus. W Stanach Zjednoczonych znany jest pod nazwą Optima, a wprowadzono go w miejsce modelu Credos. Pierwsza generacja Magentis została zbudowana na bazie Hyundaia Sonaty, z którym auto dzieliło wiele komponentów. W 2004 roku samochód przeszedł face-lifting, a od 2005 roku oferowana jest jego druga generacja. W 2009 roku Magentis został poddany kolejnej modernizacji autorstwa nowego stylisty Kii, Amerykanina Petera Sheyera.
czytaj więcej
Powagosław
Odświeżony Magentis kojarzy się z Hondą Accord (z przodu) i Lexusem IS (z tyłu). Wzorce dobre, ale ostateczny efekt dość blady. Jedyny argument za głosem na tak, jest cena. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto dla niemieckiego emeryta. Gdybym nim był, kupiłbym dla siebie i dla brata. W końcu na starość odłożyłem trochę marek. Jawohl, Herr Reinhard? ~Luzacjusz

Kia Magentis – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Kia Magentis

Liczba ocen: 67
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Piękny Lolo
Kia Magentis I
Sedan 2.0 136KM 100kW
Kupiłem ze względu na nietypowy wygląd i podciągnięcie pod segment uboższych limuzyn. Pozytywy. Ogólny komfort jazdy. Dużo miejsca, podgrzewane fotele, dużo elektryki. Jednak awaryjność mnie zabiła. Z instalacją LPG włożyłem już 6 tys. Pordzewiałe sanki, sprzęgło, wysprzęglik, pompka sprzęgła, łożyska popadały, łącznik stabilizatora, piasta. Powymieniałem filtry, płyny, świece, rozrząd też kosztowny. Części mechanicy szukali i nie mogli potem dopasować (może hurtownie dały ciała i myliły model, nie wiem). Buja tym strasznie, zawieszenie jakby z galarety, szczególnie przy proponowanym na tabliczce ciśnieniu w oponach (2,1 tył -2,3 przód). Ciągle skręca mi lekko w prawo pomimo trzy razy ustawianej zbieżności i zmiany opon. Może trafiłem na taki model, gdyby nie usterki byłby świetny. Silnik niby 136 koni, ale przy tej wadze jedynie trzy pierwsze biegi dają odczucie zrywności. Trzeba wbijać na wysokie obroty, czuć brak turbiny. Na LPG sprawdza się dobrze - żadnych problemów. Kocham to auto za wygląd (mało na ulicach, ludzie się przyglądają), komfort i wyposażenie. Nienawidzę za awaryjność.
4,8
~Krystian
Kia Magentis II
Sedan 2.7 V6 188KM 138kW
Kto nie spróbuje, ten niech żałuje. Nie będę więcej płacił za znaczek BMW czy inny z tzw. segmentu premium skoro Kia oferuje poza tylnym napędem to samo w dużo niższej cenie. Jeżeli mam doszukać się w tym samochodzie jakiś wad, to tak na poważnie ciężko jakiekolwiek znaleźć. Na pewno minusem będzie spalanie paliwa. Autem trzeba się nauczyć jeździć, aby automat niepotrzebnie nie redukował ciągle biegu, co powoduje wzrost apetytu na paliwo. Jest to doskonały samochód na dalekie podróże autostradowe.
4,8
~herbu
Kia Magentis II
Sedan 2.0 i 16V 145KM 107kW
Na plus przestronność, komfort, bezawaryjność, wyciszenie, rozplanowanie wnętrza, ergonomiczność, cena. Na minus zużycie paliwa, oraz lakier - mógłby być lepszy. Generalnie mogę śmiało stwierdzić, że Kia była dla mnie nie lada zaskoczeniem.Spodziewałem się prostego, plastikowego wnętrza, o nudnym designie, od takiego nudnego, japońskiego stylu. Jakże się myliłem - auto jest wykonane bardzo porządnie, we wnętrzu nic nie skrzypi, nie trzeszczy nie urywa się. Porządna robota. Materiały użyte wewnątrz również zasługują na bardzo wysoką ocenę. Po przejechaniu ćwierć miliona km prawie nie widać śladów użytkowania. Mechanicznie auto czerpie z japońskiej motoryzacji lat 90-tych. Jest to akurat bardzo duży plus, gdyż auta japońskie z tamtych lat słynęły z niezawodności. Kia potwierdza to w 100%. Niezawodnością bije na głowę całą motoryzację francuską, niemiecką, czy obecną japońską. Klasa. W przypadku Kia Magentis można mieć naprawdę wiele, za naprawdę niewiele.

Raporty spalania Kia Magentis

Liczba raportów: 83
Średnie spalanie dla Kia Magentis
9,0 – 12,4
l/100 km
6,7 – 7,4
l/100 km
8,2 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
kia power to surprise!!! Na pewno Magentis sprawi nam wiele niespodzianek i to nie miłych....wręcz żenujących poczynając od spalania.. (diesel) jest on wysoce nieekonomiczny mimo 6 stopniowej skrzyni i jazdy do 100 km/h spala na trasie 8l według wskazań komputera i to nie w 5 osób i bagaż... wiec te książkowe spalanie mogą sobie wsadzić razem z ta gwarancją:D 7 lat gwarancji na.....waciki hehe mimo chęci to nadal jest koreańska kiła której się nie da leczyć.... NIE POLECAM jak ktoś się chce zdecydować na nową lub używaną KIA lepiej kupić auto japońskie, niemieckie lub francuskie....byle nie koreańska kiłę bo to żenua!!!!
7,0
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
W odróznieniu od większości traktorów ten jest ekonomiczny, można osiągnąć 5l na 100. W D na autostradzie przekraczał 10 przy jeździe jak wszyscy, ale wiadomo traktor dobry do PL gdzie jeżdzisz 80-90 i tak jesteś piratem. Miasto 8l, w małym miasteczku dojazdy 3km do pracy to ponad 10l wychodzi bez wariacji.Diesel nielubi krótkich odcinków. Naprawy nie wiem, ale jak wiadomo przy 100.000km w dieslu zaczyna się wszystko sypać i trzeba uciekać, póki naród to łyka. Zapewne koło dwumasowe, DPF, wtryski,turbo i inne traktorowe przypadłośći bedą również męczyć Kijanę. A koszt napraw będzie przekraczał wartość pojazdu.
11,3
Kia Magentis II
Sedan Facelifting 2.0 DOHC 164KM 121kW
Miasto - ok. 17l Trasa Gdańsk-Ustka przez Gdynię - 9,5l Trasa 120km/h - 7,5l Więcej nie testowałem. Instalacja oryginalna VIALLE LPI - wersja z rynku koreańskiego - bez instalacji benzynowej. Skrzynia automatyczna 4-biegowa, nie wiem czemu nie można takiej zaznaczyć w autocentrum. Jestem bardzo miło zaskoczony spalaniem, jak na automat jest super :) Poprzedni właściciel mówił że zszedł do 6,5l na trasie, zobaczymy czy to możliwe :D
Kia Magentis