Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW 2002-2009

Lata produkcji: 2002 - 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średnich rozmiarów crossover SUV (segment I) produkowany od 2002 roku. Samochód uzupełnił ofertę koreańskiej marki w tej klasie po wycofaniu z niej na krótki okres mniejszego modelu Sportage. Sorento był początkowo budowany na bazie Hyundaia Santa Fe. W 2004 został nagrodzony tytułem „Best in Class” przyznawanej przez magazyn „Truck Trend”. W latach 2007 i 2009 Sorento przechodził drobne modernizacje. W 2009 roku na rynku pojawiła się druga generacja modelu zaprojektowana przez nowego stylistę Kii, Petera Schreyera. Od 2014 roku oferowana jest trzecia generacja Sorento.
Powagosław
Land Rover Discovery dla ubogich? Tak nazywano Sorento II. Model numer trzy jakby dojrzalszy, bardziej przemyślany i mniej krzykliwy. A przy tym ciągle praktyczny – w środku oferuje naprawdę dużo miejsca. ~Powagosław
Luzacjusz
Sam nie wiem. Niezły na pierwszy rzut oka, choć nie wygląda tak świeżo jak Sorento II, szczególnie na tle swojego poprzednika. Do tego ten słusznych rozmiarów, przysadzisty kuper a la Kim Kardashian. Jest z mojej strony sympatia, ale na coś więcej jeszcze nie czas. ~Luzacjusz

Oceny Kia Sorento I Terenowy 3.5 i V6 24V 195 KM 143 kW

Ogólna ocena
4,30
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia
WADY - Układ jezdny - Koszty utrzymania - Karoseria

Dane techniczne Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW 2002-2009

Podstawowe parametry Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW
Produkowany od 2002 do 2009 roku
Pojemność skokowa 3497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 195 KM (143 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 93 x 85,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny

Publikacje o Kia Sorento

Newsy o Kia Sorento

Kia Sorento I Terenowy