Szukaj

Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW 2015-2018

Informacje o Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: VANy
Miejski model należący do segmentu B produkowany od 2009 roku. Venga jest pięciodrzwiowym hatchbackiem, który kształtami nadwozia przypomina kompaktowego minivana. W ofercie koreańskiej marki samochód zajął miejsce modelu Pride. Stylistycznie bazuje na prototypie o nazwie No3 z 2009 roku. Jego projektantem jest Peter Schreyer, autor koncepcji "Tiger Nose" zastosowanej również w tym aucie. Płytę podłogową Venga dzieli natomiast z Kią cee'd oraz Hyundaiem i20. Model został nagrodzony tytułem "red dot" 2010 w kategorii "Product Design" (wzornictwo przemysłowe).
czytaj więcej
Powagosław
To już prawie standard – każda nowa Kia skutecznie zaciera dawny wizerunek tej marki. Venga dobrze obrazuje skok jakościowy, jaki dokonała koreańska marka. Stylistycznie trzyma poziom japońskich i europejskich potentatów na rynku. ~Powagosław
Luzacjusz
Panowie, rozmiar ma znaczenie. Ale jeśli już mały, to niech przynajmniej ma jakąś osobowość, ten samochód. W Vendze zakochać się nie sposób, ale małżeństwo z rozsądku jestem w stanie zrozumieć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 156 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Robert
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Zanim nie zaczęliśmy szukać nowego samochodu dla żony do jazdy po mieście nawet nie słyszeliśmy o Kia Venga. Pojechaliśmy po prostu do kilku salonów i sprawdzaliśmy w którym aucie żona będzie się najlepiej czuła. Venga de facto była jednym z pierwszych samochodów który oglądaliśmy i na początku nie zdecydowaliśmy się na niego. Po kilku kolejnych wizytach w innych salonach i porównaniu wyposażenia oraz cen doszliśmy do wniosku, że Venga jest zdecydowanie najbardziej atrakcyjna. Jak na razie, po 2 miesiącach i niecałym 1 tys km przebiegu, możemy jedynie potwierdzić, że wybór był bardzo dobry. Samochód jest wewnątrz bardzo obszerny i wygodny, bagażnik jak na tą klasę olbrzymi (pojemnością porównywalny do Audi Q5), tylna kanapa nie tylko jest składana (płaska podłoga bagażnika) ale również można ją przesuwać i regulować oparcie!!!. Siedzenia są wygodniejsze niż w wielu droższych samochodach (spostrzeżenie po wizytach w kilku salonach). Wyposażenie: za ostateczną cenę ok. 72 tys PLN mamy: silnik 124KM bez turbo z 6 biegową przekładnią, automatyczną klimę, nawigację Tom Tom z bezpłatną aktualizacją przez 7 lat, radio z wejściami USB i AUX (przy nawigacji bez CD), głośniki z przodu z tyłu z pełnym sterowaniem dźwiękiem (nie jest to B&O ale radę daje całkiem nieźle), kamerę cofania (!), podgrzewane siedzenia z przodu i podgrzewaną kierownicę (!!!), elektrycznie podgrzewane i składane lusterka (ale niestety tylko przyciskiem - nie składają się same np. przy zamykaniu samochodu), automatyczne światła w tym LED z przodu do jazdy w dzień, światła przeciwmgielne z przodu, podłokietniki na obu siedzeniach z przodu, prosty komputer, duże schowki i kieszenie w drzwiach, 4 x elektryczne szyby, podwójną podłogę bagażnika (można zmieniać jego pojemność przez przesuwanie podłogi o 16cm, siatkę do bagażu w bagażniku, czujniki cofania z tyłu i jeszcze parę innych przydatnych rzeczy (np. haczyk w bagazniku, podłokietnik przy kanapie czy łącznie 3 gniazda 12V). Co bardzo ważne, szczególnie dla kobiet z ich przepastnymi torebkami, samochód można otwierać (bagażnik nawet osobno) i uruchamiać bez wyjmowania kluczyka z torebki. Do samochodu wsiada się bardzo wygodnie, bo jest wysoki a drzwi są szerokie. Nie jest to demon prędkości, nie ma większego sensu jeździć nim szybciej niż 130km/h bo zarówno hałas z zewnątrz jak i zużycie paliwa dramatycznie rosną, ale do miasta w zupełności wystarcza. Jest zaskakująco cichy, nawet na kostce czy wybojach. Jest dość wysoko zawieszony jak na miejskie auto. Silnik jest elastyczny, co ciekawe lubi jeździć na 6 biegu jest wtedy moim zdaniem bardziej zrywny niż na 5. Zużycie paliwa wyliczone po pierwszym tankowaniu to niecałe. 7,5l/100km. W salonie wynegocjowaliśmy w cenie jeszcze gumowe dywaniki i komplet zimowych opon. Komplet bardzo fajnych dywaników welurowych kupiłem za ok. 70zł w sklepie na Allegro. ZDECYDOWANIE BARDZO WYBÓR jeśli ktoś szuka miejskiego samochodu którym da się tez spokojnie pojechać w dłuższą trasę. Dostępne są też wersje z automatem, silnikiem diesla a dodatkowo dokupić można otwierany dach panoramiczny (za ok. 3,5 tys PLN)
Dodane 7 lat temu
4,9
~Bartosz Reda
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Auto w swojej klasie doskonałe. Jest to moje auto służbowe, bez kratki, naklejek, wygląda jak cywilne. Mocny silnik, wyjątkowe wnętrze. Ustawny pojemny bagażnik z podwójną podłogą. Posiadam wersję Business Line - to co niezbędne to automatyczna klimatyzacja, nawigacja, kamera cofania z czujnikami cofania, światła do jazdy dziennej led, tylne światła led, dwa osobne podłokietniki, dwa wejścia 220V w kabinie pasażerskiej, 2 duże "cupholdery", dodatkowe schowki na konsoli środkowej, podgrzewany i klimatyzowany schowek przed pasażerem bardzo pojemny, dobre nagłośnienie, podgrzewane szyby i lusterka, dojazdowe koło zapasowe, 4 elektryczne szyby. Zapinanie pasa mimo podłokietnika bajecznie proste, w tylnych drzwiach schowki na napoje - widziałem testy, w których zarzucano ich brak - bzdura - zarówno przez jak i po liftingu są w tylnych drzwiach. Auto ładne, ma prawo się podobać, zwarta sylwetka, prawdziwy minivan. Cudo.
Dodane 9 lat temu
4,6
~MadMax
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Fajny automat, nieco zafiksowany na jazdę na 6-stym biegu kiedy to tylko możliwe. Nie wpływa to zużycie paliwa, które jest dość wysokie, ale dynamika na tym cierpi; konieczne redukcje 2 biegi w dół. Wyposażenie wersja XL, więc nie ma się do czego przyczepić. Zawieszenie jak w aucie sportowym; ale to także zaleta 205/55/16. Miejsca sporo, ergonomia bez zarzutu. Dziwny BT; generalnie działa tylko przy odbieraniu połączeń; w trybie wybierania trzeba zmieniać tryb w telefonie. Ale być może dotyczy to tylko MS 640XL.
Dodane 9 lat temu
Średnie spalanie dla Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW 2015-2018
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Komputer zaniża spalanie o 03, L na całym baku. Automat. 5 bieg przy 50km/h, 6 bieg wrzuca przy 70/75 km/h. Przy 130km/h jest 3000 obrotów/min. i jest jeszcze cicho. Jeśli nie wciskam gazu to zmienia bieg na wyższy przy 2000/2100 ob/min. Jednak na 6 biegu przyspiesza trochę za słabo; trzeba depnąć gaz i redukuje do 5; na 5 już lepiej przyspiesza. Start ze świateł i gaz w podłodze = daje radę i jestem pierwszy. Teraz widzę kto rusza w automacie bo rusza ze świateł szybciej niż manual. przy 110 na trasie pali 6L. Droga do pracy pali 7,2L. Po mieście 9L.
Dodane 7 lat temu
6,5
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Jak na razie, mało kilometrów zrobiłem, ale spalanie poniżej 7 litrów, przy jeździe i autostradowej i po mieście (małe korki). Wiecej coś napiszę za rok ;) A i pomiędzy 1000-2000km miałem wymianę oleju w silniku i filtra oleju (dobrowolną zaproponowaną przez dealera - i po wymianie silnik wyraźnie ciszej pracuje). Brawo czegoś takiego u konkurencji próżno szukać. Oczywiście odpłatne to bylo,ale tylko za części bez kosztów robocizny ;)
Dodane 8 lat temu
7,5
Kia Venga
Mikrovan Facelifting 1.6 DOHC 124KM 91kW
Dane po przejechaniu 10 000 km. Auto spala raczej w normie, ale uwaga, komputer pokładowy przekłamuje spalanie o 0,8 l. Przy każdorazowym tankowaniu spalanie wyliczone "ręcznie" jest większe niż spalanie wyliczone przez auto.
Dodane 10 lat temu

Usterki Kia Venga

Liczba wpisów: 18
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Sam chciałbym mieć taką wiedzę zanim zakupiłem auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Dodane ponad rok temu
1 komentarz
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten temat ASAP. Poza tym do tego dochodzi zrobienie rozrządu w podobnym przebiegu. Samc chiałnbym mieć taką wiedze zanim zakupiłęm auto, więc mam nadzieje, że komuś się to przyda, pozdro.
Dodane ponad rok temu
niedogrzany silnik szarpie przy niskich obrotach
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1,6 DOHC CVVT 125KM 91kW 2018-2019
  • silnik
  • 6 tys. km
przy niedogrzanym silniku przy obrotach poniżej 2tys po wrzuceniu jedynki i ruszaniu i przy zmianie na wyższy bieg silnik szarpie. nie wiem, czy to może być wina sprzęgła czy może "ssanie" jest źle wyregulowane. przez pierwsze pół roku nie było problemu, nawet w zimie, chociaż wtedy ruszałem po podgrzaniu silnika przez webasto, latem nawet po chłodnej nocy nie włączam podgrzewania i wtedy pojawił się ten problem, aczkolwiek gdy zimą odpalałem całkowicie wychłodzony silnik ssanie dawało radę ni nic nie szarpało
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Venga Mikrovan Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów