Szukaj

Informacje o Lancia Thema I Sedan

Lata produkcji: 1984 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Model klasy wyższej (segment E), flagowy model Lancii produkowany w latach 1984-1994 i ponownie od 2011 roku. W ofercie włoskiej marki Thema zastąpiła Gammę. Projektantem pierwszej generacji auta byli Giorgetto Giugiaro oraz Italdesign. Model powstał w ramach wspólnego przedsięwzięcia Lancii z Alfy Romeo (164), Fiata (Croma), Saaba (9000). W 1987 roku oferta Themy poszerzyła się o wersję kombi (Stadion Wagon) stworzoną przez Pininfarinę. Następcą Themy był model Kappa. Od 2011 roku na w Europie dostępna jest druga generacja Themy, będąca przemianowaną wersją Chryslera 300.
czytaj więcej
Powagosław
Lancia nawet nie próbuje ukryć pochodzenia tego modelu. A problem w tym, że Thema, a raczej Chrysler 300 średnio pasuje do wizerunku i tradycji włoskiej marki. Od takiej marki należało wymagać czegoś więcej niż tylko przejęcia auta i doklejenia własnego znaczka. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem rozdzierania szat na widok nowej Themy. Bardzo ładny samochód. Ale rozumiem, że ortodoksi wolą tradycyjną linię Lancii w stylu modelu Thesis. A tak, sprzedano go w liczbie 16 tys. egzemplarzy. Taki rarytasik. A Thema? Trzymam kciuki. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4590 mm
Szerokość 1752 mm
Wysokość 1433 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1494 mm
Rozstaw kół - tył 1484 mm
Zwis przedni 900 mm
Zwis tylny 1030 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 360 mm
Długość kolumny kierownicy 605 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1000 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 930 mm
Długość siedziska przedniego 485 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 785 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 870 mm
Długość siedziska tylnego 480 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1470 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1462 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1852 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1000 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1090 mm
Wysokość bagażnika 500 mm
Szerokość bagażnika 1550 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Jacek M. milczanowscy@onet.poczta.pl
Lancia Thema I
Sedan 2.0 i.e. 115KM 85kW
Duże bezpieczne auto dla całej rodzinki. Dzięki niskim cenom używanych aut możesz odżałować trochę kasy na paliwo, albo na założenie instalacji LPG. Niezłe i mocne silniki pozwalają na szybką, dynamiczną ale i bezpieczną jazdę (hamulce tarczowe i ABS są często nieocenione - możesz chmować na stop i spokojnie puścić w tym czasie kierownicę). Poza tym niesamowita wygoda i "full wypas" (skóra, drewno, klima itp. Na minus można zapisać dość częste w starszych modelach usterki elektroniki i brak 4-ch czy 8-u poduszek powietrznych. W tamtych czasach wystarczyła jedna, ale za to w obłożonej skórą kierownicy.
4,1
~torell007@poczta.onet.pl
Lancia Thema I
Sedan 2.0 i.e. 116KM 85kW
Jak się kupi Theme w dobrym stanie i się pilnuje wymian olejów,filtrów, itp to można jeździć i jeździć bez końca. W każdym razie swoja Theme mam już 5 lat i kompletnie nie narzekam, części są, są też zamienniki które są po bardzo przystępnych cenach.Ospatnio w ASO Fiata mieli wyprzedaż tego co zostało na magazynie do starszych włochów i można było sie targować do bólu (nawet 80% taniej!!!) więc się ostro obłowiłem w nowe części (korzystając z okazji). Teraz myśle o Kappie 2.4 benzynie ,ale to dopiero za rok mam zamiar kupić "kapcie" bo narazie finanse mi nie pozwalają. Wiem tylko jedno, że to właśnie Thema zmieniła moje podejście do włoskich aut, a miałem różne japońca (Mazde 626) do którego części kosztowały jak by były co najmiej ze złota jak i niemca (VW Scirroco II) którego mam wyklętego za to że za kupe szmalu go kupiłem a potem sie okazało, że nie idzie kupić dobrego niemca (bynajmiej w polsce). Teraz wiem jedno tylko Lancia a jak wejdziemy do Uni to będzie można kupić Lancie z "cudami na kiju" :) Pozdrawiam Długi.
4,8
~narcyz6913@wp.pl
Lancia Thema I
Sedan 2.8 V6 i.e. 147KM 108kW
Cholernie bezpieczny samochód miałem wypadek uderzyłem centralnie przodem w róg budynku z prędkości około 100km/h i wielki silnik przejął całą siłe uderzenia nic a nic mi się nie stało!! Zaraz kupiłem drugą themę taką samą!!
Lancia Thema I Sedan