Szukaj

Informacje o Lancia

Włoski producent samochodów z siedzibą w Turynie, założony w 1906 roku przez Vincenzo Lancia. Na początku lat 50-tych Lancia osiągała świetne wyniki w rajdach motoryzacyjnych, a jej bolidy nie raz zajmowały wysokie miejsca na podium. Od 1969 roku właścicielem marki jest Fiat. Z uwagi na niewielki popyt, w 2014 roku firma wycofała się ze sprzedaży swoich aut na rynku europejskim, pozostając obecna jedynie we Włoszech.

Lancia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lancia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lancia

Oceny Aut 1 002 oceny

4,9
~paweł
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Lancia Kappa
Auto mojego wujka najpierw,później mojego ojca-czyli brata wujka zciagnięte do kraju w 2003cim roku po obcierce.Auto na przestzreni lat uznaję za bezawaryjne w zasadzie wszystko co było do zrobienia to eksploatacja.Wymieniona alcantara na przednich fotelach bo tu jakościowa obsuwa.Reszta bezobsługowa....Silnik....no chyba juz takich nie robią...Jeździ NA ORYGINALNEJ turbinie i wtryskach.Wygoda-ponad przeciętna,sylwetka co sie komu podoba,wewnątrz niezaprzeczalny urok pluszo-zamszo-alcantara....Jeźdi i jeździ,NIE RDZEWIEJE :) auto nie z tych czasów...w tym roku skonczył 20 lat a wygląda jak nowe.Prosze PAństwa jak sie normalnie o auta dba(przynajmniej z tamtych czasów) to to działa i działa...Gdyby było oferowane nowe -kupił bym bez wahania bo takich aut sie juz nie robi.Po prostu.
4,8
~Piotrek
Hatchback 1.3 16v MultiJet 75KM 55kW
Lancia Ypsilon III
Auto super! Bardzo niezawodne, Nadwozie - zero rdzy (ocynk), bardzo wygodne, wręcz luksusowe. Szklany otwierany dach, Bardzo dobre materiały wykończeniowe, klima, pełna elektryka, nagłośnienie Bose, dobre wyciszenie - przy 100km/h praktycznie cisza i szum nawiewu, wspomaganie City (można kręcić kierownicą małym palcem) . Bagażnik można regulować dzięki przesuwanej i składanej kanapie - wersja 5-co osobowa, 5 zagłówków, 5 pełnych pasów bezpieczeństwa, 4 poduszki powietrzne. Fotele bardzo wygodne z regulowanym podparciem lędźwiowym. Podwozie to standard Fiata Punto II. McPerson + belka. Działa bez zarzutu. Raczej ustawione na wygodę. Silnik to standard Fiata 1.3 Multijet (diesel). 75KM może nie jest mistrzem prędkości ale odwdzięcza się na stacji benzynowej. W trasie spala ok 4,2L/100km. W mieście ok 5,5/100. Nie bierze oleju, nie ma dwumasy, na łańcuchu rozrządu. Zalecam zalewanie olejem Selenia 5W40 WR tak jak zaleca producent. Bardzo ładnie/miękko działa na tym oleju. Wcześniej był Castrol, Mobil1 i Motul. Na Selenii działa najlepiej (chociaż sam olej jest najdroższy z nich). W ciągu 4 lat używania było robione ustawienie geometrii, wymienione tarcze i klocki z przodu, czyszczenie bębnów z tyłu, wymieniono paski osprzętu silnika, Szkokda, że Lancii już się nie produkuje - wielki błąd ze strony koncernu Fiata. Gdyby teraz można było kupić Lancię Deltę Integrale Competizione - brałbym w ciemno. Mam jednak zastrzeżenia do ASO Fiata. Umawiam się na konkretną datę, godzinę, na zrobienie konkretnych rzeczy jadę 30km a po przyjeździe na miejsce mówią mi, że nie mają części zamiennych do mojego modelu i mam zostawić auto. A jak mam wrócić do domu? Bezmyślni ludzie.. olewają klienta.
4,8
~Seraf164
Sedan 2.0 20V Turbo 220KM 162kW
Lancia Kappa
Jedno z najlepszych włoskich aut lat 90-tych jeśli chodzi o bezawaryjność. Autem zrobiłem 70 tyś km przez 2 lata i nie licząc wymiany rozrządu, oleju, filtrów, klocków i innych materiałów eksploatacyjnych nic się nie dzieje. Użytkowanie auta kosztuje mnie 29,63 zł/100 km (paliwo, OC, przeglądy, materiały eksploatacyjne) - jest to średnia z 70 tyś. km. Obecnie auto zbliża się do 300 tyś. km i jeśli dalej będę wymieniał olej i filtry na czas to patrząc na kappy znajomych spokojnie przekroczę 500 tyś km bez większych awarii. W przypadku każdego auta sprawdza się zasada jak dbasz ta masz. Myślę, że w chwili obecnej jest to ciekawa propozycja na youngtimera do codziennego użytku. Auto kosztuje śmieszne pieniądze i daje niesamowite wrażenia z jazdy. Auto świetne w roli sleepera, wygląda na stare/wolne/ociężałe auto, a potrafi zadziwić wielu na drodze. Przy sprawnym kierowcy 100km/h można osiągnąć poniżej 7 sekund. W dodatku silnik bardzo rozwojowy i bez większego problemu można zwiększyć moc z 220KM na okolice 300KM, a nawet i 400KM.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lancia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena