Szukaj

Informacje o Lancia

Włoski producent samochodów z siedzibą w Turynie, założony w 1906 roku przez Vincenzo Lancia. Na początku lat 50-tych Lancia osiągała świetne wyniki w rajdach motoryzacyjnych, a jej bolidy nie raz zajmowały wysokie miejsca na podium. Od 1969 roku właścicielem marki jest Fiat. Z uwagi na niewielki popyt, w 2014 roku firma wycofała się ze sprzedaży swoich aut na rynku europejskim, pozostając obecna jedynie we Włoszech.

Lancia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lancia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lancia

Oceny Aut 995 ocen

4,1
~Marcin
Minivan 3.0 i V6 24V 204KM 150kW
Lancia Phedra
Phedra to samochód, który kupuje się z serca a nie z logiki. Wyglądem nie każdego zachwyci. Jednak to minivan i jego zadaniem jest wygodnie przewozić więcej niż cztery osoby, w sposób komfortowy. Z tego zadania lancia się wywiązuje. Nie mniej jednak nie ma auta idealnego i Phedra też ma swoje bolączki. Ja po niemal dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć, że nie jest to auto dla dusigroszów, malkontentów, i wyznawców teorii że tylko niemieckie auta są dobre. Phedra wymaga czasu, pieniędzy i cieprliwosci ale w zamian daje coś czego nie da passatino w tedeiku...
4,5
~puki
Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW
Lancia Lybra
Jeździłem swoją Liberką prawie 2 lata i szczerze polecam. Bardzo miękka i wygodna, super nagłośnienie Bose, idealna w trasy zwłaszcza z silnikiem 2.4. Mechanicznie nie ma z nią problemów, szwankuje tylko elektryka. Padł mi alternator, podnośnik tylnej szyby i mechanizm wycieraczek. Czasem zapalają różne kontrolki na desce, po czym same gasną. Oświetlenie we wnętrzu czasem nie łączy i robi się stroboskop. Za to silnik dzwon, mój egzemplarz praktycznie nie pobierał oleju. Przy -17 stopniach odpalał bez problemu. Karoseria ocynkowana, więc jeśli nie była bita to nie będzie korozji. Korodują tylko progi zewnętrzne. Ja w swojej wymieniłem całe progi od razu po kupnie i miałem spokój. Ceny części przeciętne. Samochód nie jest drogi w utrzymaniu, chociaż marka jest mało znana w Polsce i może wydawać się egzotyczna. Nic bardziej mylnego.
4,7
~szawlon
Sedan 2.4 JTD 136KM 100kW
Lancia Kappa
Auto bezawaryjne.w moich rękach od 2007 roku kiedy zostało sprowadzone z Włoch.Dwustronny ocynk -ani sladu korozji.Jeździlismy równolegle również Toyotą Camry -zjadła ją rdza przy przebiegu 360tys km,auto równie niezawodne ale bez wdzięku,proste i troche tanie.Wracając do Kappy ,kupiona troche ze względu na Ojca ale nie załuje zakupu ani prze zchwile.Silnik i probemy....jakie problemy?? Żadne.Wymiana rozrzadu i oleju i nie wiem nawet co tam może sie psuc.Rok temu wymienione swiece żarowe bo jedna wysiadła-wymieniony komplet.Poza tym nic,nie bierze ani kropli oleju pomiędzy wymianami,wtryski nietkniete - mam wrazenie ze auto niezniszczalne pod tym wzgledem ale to sie jeszcze okaże.Z drugiej strony w pracy uzywamu Fiata z 2l jtd i ma juz najechane 330tys km i taz auto nietykane w kwestii silnika....cóż,chwała fiatowi....Auto sprawnie jeżdzące,bez cudów(nie zdecydwoałem sie na chip tuning chociaz bezpieczny do 170km) spalanie na trasie do 8l (szybkośc maksymalna bezpieczna bywało ze za granica i 180km/h przez dłuzszy czas),w miescie ok 10l/100km.Silnik najlepiej podsumowuje filmik na YOUTUBE -Kappa zimny start...To rosyjski filmik gdzie facet odpala Kappe na mrozie -20st i widac na liczniku przez chwile przebieg auta -blisko pół miliona km...o czym tu mówic..Silnik genialny.Zawieszenie trwałe w tym roku wymieniane (235tys) po raz pierwszy raz teleskopy,poduszki,wahacze...Zamienników nie ma wiec komplet TRW na tył to bagatela 1000zł ogólnie cała operacja czyli komplet wahaczy,gum,łozysko prawy przód komplet amortyzatorów przód tył,stabilizatory -w sumie to wszystko nowe markowe albo oryginalne (do tej pory było fabryczne i oryginalne:) to koszt 5tys zł....(bez faktury :) .Duzo? Trudno powiedziec jak ma słuzyc jeszcze kolejne 20 lat to chyba nie.....Jedyny problem wahacze przód zciągane z Woch bo w Polsce nie ma akurat nigdzie a uzywki mnie nie interesują.Reszta-rozrządy elementy karoserii do kupienia od ręki....Auto neizwykle komfortowetrwałe w srodku praktycznie jak nowe poza......fotelami...alcantara przy kupnie sliczna teraz zmechacona,potargana,nie do poczyszczenia,po prostu nietrwała.Wymiana (wystarczy sam przód bo tył w porządku) czyli obszycie to koszt 1000zł ale nigdy nei mam czasu....W ciągu 12lat naszego uzytkowania padł silnik otwierania prawych tylnych drzwi,łozysko przód ,otwieranie klapki paliwa,dwa razy była czyszczona klima,odgrzybiana i uzupełnianie srodka chłodniczego -czesciej nei było takiej potrzeby,wymiana wydechu,dwie świece żarowe (na oryginalne)....Olej 10w 40 co 10tys km Nie wiem co wiecej napisac bo auto tak porządne ze aż nudne.Zrobione z wdziękiem bardzo solidnie (u dołu drzwi podwójne ochrony-żeby nie pobrudzic spodni) uszczelki przy drzwiach jak nowe,lampy świeca be zarzutu (nic nie powypalane) Generalnie polecam jezeli źródło zakupu jest pewne -odwdzięczy sie uroda i trwałością.Jak wspomniałem jeździliśmy też równolegle Camry ,97 2,2 benzyna i oba auta mechanicznie idealne,z zewnątrz tez oba maja swój urok,róznice widac dopiero wewnątrz Camry prosta ,troche wręcz prymitywna,do bólu,Kappa ma to coś....Pozdrawiam wszystkich.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lancia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena