Szukaj

Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting – wybierz silnik

Informacje o Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Luksusowy, kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 2014 roku. W europejskiej ofercie Land Rovera Discovery Sport zastąpił model Freelander (w USA tożsamy model LR2). Samochód otwiera również zupełnie nową gamę prestiżowych SUV-ów, którą łączyć będzie od teraz szyld Discovery. Koncepcyjnym pierwowzorem Discovery Sport był prototyp o nazwie Discovery Vision Concept z wiosny 2014 roku. Nie tylko stylistyką auto nawiązuje także do Range Rovera Evoque: dzieli z nim płytę podłogową Land Rover LR-MS Platform. Projektantem Discovery Sport był Gerry McGovern.

czytaj więcej
Powagosław

Eksperyment z nową gamą Discovery przypomina trochę, przynajmniej w założeniu, bardzo udane przedsięwzięcie z Range Roverem (też jest Sport). Czy i tu się powiedzie? Otwarcie jest mocne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie jest to Evoque (choć go udaje), ale nie jest to też leciwy Freelander, który w lordowskiej rodzinie Land Rovera coraz bardziej wyglądał jak bezrobotny krewny. Mamy więc, jak mawiał klasyk, plusy dodatnie i plusy ujemne, ale per saldo – Disco very good!

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4597 mm
Szerokość 2069 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2173 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 2069 mm
Wysokość 1727 mm
Rozstaw osi 2741 mm
Rozstaw kół - przód 1625 mm
Rozstaw kół - tył 1623 mm
Zwis przedni 901 mm
Zwis tylny 955 mm
Prześwit 212 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1003 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1574 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 840 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 967 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1824 mm
Kąt natarcia 22,9 stopnie
Kąt rampowy 17,7 stopnie
Kąt zejścia 28,3 stopnie
Głębokość brodzenia 600 mm
Przedział ładunkowy - szerokość 1323 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~K_J
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 163KM 120kW
Auto kupiłem jako demo z salonu. Po ponad dwóch latach jazdy mogę napisać że jeśli chodzi o kwestie takie jak właściwości terenowe, komfort jazdy i prowadzenia to trudno się przyczepić do czegokolwiek. Nawet te skromne ( jak na tak spore auto) 163 KM okazuje się zupełnie w porządku. Auto jest dynamiczne. Skrzynia automatyczna sprawuje się bardzo dobrze, nie szarpie, płynnie zmienia biegi. Daję cztery gwiazdki gdyż w tej beczce miodu jest łyżka dziegciu czyli koszty napraw. Tu trzeba być przygotowanym na duże kwoty zwłaszcza przy serwisie w ASO.
Dodane 11 dni temu
4,7
~Tom
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 204KM 150kW
Daje max ocenę bo samochód spełnił wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jedyny mankament to chyba większa utrata wartości wzgld niemieckich konkurentów. Szukałem SUVa, która nie będzie zbyt duży a jednocześnie zapakuję 4 osobową rodzinę, (duży wzrost pasażerów) nie zakopie się na byle trawniku, pociągnie nieco cięższą przyczepę i da się załadować trochę towaru okazjonalnie. Auto jest ciche, bardzo wygodne (choć trzymanie boczne foteli rozczarowuje w porównaniu do np. BMW), zdolne do przemieszczania się autostradami (optymalna prędkość to ok 150 km/h). Dzięki sporemu realnemu prześwitowi dziury, krawężniki itp Cię nie interesują. Użytkuje przez rok więc nic jeszcze nie wyszło, na razie baaardzo zadowolony.
Dodane 2 lata temu
4,7
~Marcin Wisznia
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 D I4 150KM 110kW
Auto luksusowe co czuc we wnętrzu, swietna kierownica i tryby rodem z Range Rovera (bardzo podobne rozwiazania, te same elementy wnetrza itp), a jednak pod spodem widac duzy przeswit i solidne zawieszenie na snieg i bloto, co daje dużo frajdy. Auto, uwazam, warte swojej ceny. Najwieksza przestrzen z tylu w swojej klasie. wygodne nawet dla 5-osobowej rodziny. Zaawansowane tryby na lekki teren np. hill descend, terenowy cruise do 30km/h poprawia frajde w trydnym terenie i omijaniu dolow, swietna sprawa poza ubitym szlakiem. W miescie 'brak hold', aktywni asystenci unikania kolizji z pieszym itp, kolizji przy parkowaniu, aktywny asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znakow. Auto moze brodzic w wodzie dzieki czemu ma dobrze uszczelniona komore silnika, o dziwo, pomimo autostrad w strugach deszczu i innego blota itp jest nadal czysta jak z fabryki, chlodnica ponizej zderzaka. System rozrywki du-py nie urywa (zapomnij o tego typu 'Hello Mercedes zawieź mnie do fryzjera'), ale brak tych bajerow wynagradza swoim tereneowym, solidnym acz luksusowym rodowodem.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting
10,3 – 10,7
l/100 km
7,4 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 P I4 250KM 184kW
Jadąc na trasie szybkiego ruchu (ok 50km) dziadkowo -90-110km/h bez mocnego użycia gazu a następnie ok 50km 80-90km/h po trasie spalił mi 6.9 Każde mocne dotknięcie gazu to wzrost zużycia i to solidny, wir w baku. W mieście (obecnie mamy wakacje) spalił mi 10.8, potem 11.3, raz 9.8, a jeszcze innym razem 15.0 jak przejechałem jakiś 1km w mieście. Dużo zależy od korków
Dodane 4 miesiące temu
9,8
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 P I4 200KM 147kW
Spokojna jazda daje realne spalanie na poziomie 9,5-10 litrów w cyklu mieszanym wiosną/latem. Uważam, że przy tej masie auta i automatycznej skrzyni jest to dobry wynik. Komfort jazdy, kultura pracy silnika i zmiany biegów zdecydowanie na plus.
Dodane ponad rok temu
12,3
Land Rover Discovery Sport
SUV Facelifting 2.0 P I4 200KM 147kW
Jedze 11km do/z pracy w sporym korku - 30-35minut, wedlug wskazan - ekonomicznie ponad 90%. Generalnie pierwsze 4kilometry w najwiekszym korku i zimnym samochodzie wychodz 20, potem spada do 15. Co jakis czas wykazd poza miasto powoduje ze srednio potrafi spasc do 12 na stacji benzynowej, bez wyjazdow bit 15. Smoczek, ale fajny. Na trasie dlugiej dopiero musze go sprawdzic.
Dodane 3 lata temu
awaria silnika 204DTD ingenium
  • Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 TD4 180KM 132kW 2015-2019
  • silnik
  • 140 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 4
awaria silnika, nie trzyma kompresji na żadnym cylindrze. Z informacji w internecie wynika, że problem dotyczy wszystkich 2 litrowych diesli "ingenium" landrovera (discovery sport, discovery, range rover sport, velar), a także jaguarów. Dealerzy wiedzą o problemie, problem jest z elektroniką która zbyt często uruchamia wypalanie DPF. Częste wymiany oleju (co 8tys a nie sugerowane 24tys) podobno wydłużają życie silnika, ale serwis który prowadzi naprawę twierdzi, że ma 100 napraw tego silnika rocznie, i padają nawet po 20tys przebiegu.
Dodane 2 lata temu
Wskaźnik ilości paliwa w baku
  • Land Rover Discovery Sport SUV
  • inne
  • 55 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto zatankowane do pełnego baku. Podczas jazdy pokazuje że w zbiorniku jest 4% paliwa. Mimo że jest pełny. Dzieję się to czesto. Przy 38000 przebiegu serwis wymienił pływak. Usterka powróciła. Ponowna wizyta w serwisie zmiana softu. Problem dalej występuje. Nie wiedzą co zrobić.
Dodane 3 lata temu
Dziwny dźwięk przy odpalaniu auta
  • Land Rover Discovery Sport SUV 2.0 eD4 150KM 110kW 2014-2019
  • silnik
  • 65 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 0
Problem przy odpalaniu samochodu, zwłaszcza na zimnym silniku. Dziwny dźwięk jakby tarcie jakieś, utrzymuje się nawet kilkanaście sekund. Później jest wszystko ok. Co to może być. Samochód ma przejechane 65 tys.
Dodane 3 lata temu
2 komentarze
Land Rover Discovery Sport SUV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów