Szukaj

Informacje o Land Rover

Land Rover to założone siedemdziesiąt lat temu w Wielkiej Brytanii przedsiębiorstwo motoryzacyjne, znane jako producent samochodów terenowych. Należy do koncernu Jaguar, razem z którym został wcielony do indyjskiego Tata Motors w 2008 roku. Obecnie w katalogu marki znajdziemy modele, takie jak Discovery, Range Rover Sport i Range Rover Evque.

 

Land Rover – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Land Rover

Sprawdź co kierowcy
myślą o Land Rover

Oceny Aut 686 ocen

4,9
~RR
SUV 3.0 SDV6 292KM 215kW
Land Rover Range Rover Sport II
Pięknie wygląda z zewnątrz. Niezwykle przyjemnie podchodzić do niego i wsiadać. W środku komfort iście królewski jak przystało na brytyjczyka. Doskonała jakość skór. B dobre wykończenie. Nic nie trzeszczy. Doskonały na dalekie podróże. Wcześniej jeździłem Volvo i Lexusem, ale tylko w RR nie mam kłopotów z kręgosłupem. W mieście z kamerami też OK. Jak na tak duże auto doskonała dynamika jazdy (aluminiowa karoseria), a spalanie wręcz śmieszne porównując do innych aut tej wielkości. Silnik ma b fajny "pomruk" i jest czym wyprzedzić. W terenie jest terenowy ( w górach na nartach luzik i jest miejsce na bagaż), w mieście wiedzie na każdy krawężnik i można parkować wszędzie. Regulowane pneumatyczne zawieszenie bajka!!! Nagłośnienie super. Jedynie navi kiepskawa, ale to bolączka większości aut. Drogie marki olewają nasz piękny kraj.
4,7
~Marcin Wisznia
SUV Facelifting 2.0 D I4 150KM 110kW
Land Rover Discovery Sport
Auto luksusowe co czuc we wnętrzu, swietna kierownica i tryby rodem z Range Rovera (bardzo podobne rozwiazania, te same elementy wnetrza itp), a jednak pod spodem widac duzy przeswit i solidne zawieszenie na snieg i bloto, co daje dużo frajdy. Auto, uwazam, warte swojej ceny. Najwieksza przestrzen z tylu w swojej klasie. wygodne nawet dla 5-osobowej rodziny. Zaawansowane tryby na lekki teren np. hill descend, terenowy cruise do 30km/h poprawia frajde w trydnym terenie i omijaniu dolow, swietna sprawa poza ubitym szlakiem. W miescie 'brak hold', aktywni asystenci unikania kolizji z pieszym itp, kolizji przy parkowaniu, aktywny asystent zmiany pasa ruchu, rozpoznawanie znakow. Auto moze brodzic w wodzie dzieki czemu ma dobrze uszczelniona komore silnika, o dziwo, pomimo autostrad w strugach deszczu i innego blota itp jest nadal czysta jak z fabryki, chlodnica ponizej zderzaka. System rozrywki du-py nie urywa (zapomnij o tego typu 'Hello Mercedes zawieź mnie do fryzjera'), ale brak tych bajerow wynagradza swoim tereneowym, solidnym acz luksusowym rodowodem.
2,5
~Anonymous
SUV 2.0 Si4 250KM 184kW
Land Rover Range Rover Velar
Na niecałe 3 lata eksploatacji niecały rok stał w serwisie, rozsypany silnik, klamki pojedynczo wysuwają się i wsuwają kiedy chcą, czasami auto się samo zamknie z kluczykiem w środku, system info-rozrywki pisany chyba przez jakiegoś hinduskiego nastolatka bo prawie że częściej coś nie działa niż działa czasami włączy się po kilkudziesiecu sekundach po odpaleniu silnika czasami nie, zdaża się że podświetli matrycę ale nic nie wyświetli po kilkudziesiecu minutach jazdy i po tym jak się zatrzyma samochód, wyłączy zapłon i zamknie auto podświetlenie matryc nie zgasnie górny ekran nie schowa się i nadal jedyne co na nich pozostanie to kilka pasków białych pikseli kolejne kilkadziesiąt minut czekania na to żeby auto zresetowało system i było użyteczne od strony elektronicznej. Wszystkie animacje działają w tępie średnio 5fps, klawiatura o spowolnionej użytecznosci. Gdy jednak się uruchomi tak że da się go używać to odpalenie systemu przeważnie trwa więcej niż kilkanaście/kilkadziesiąt sekund, nieustanna opóźniona reakcja na dotyk, animacje dramat czasem nagle podczas normalnego użytkowania system po prostu się wysypie w trasie, nawigacja na kokpicie po prostu umiera. Gdy auto poczuje wilgoć lub będzie mu za ciepło bądź gotowy że wywali bezpieczniki i wyskoczą awarię wszystkiego co możliwe, raz nie pokazał zatankowania baku kilkadziesiąt kilometrów przejechanych na 0 zasięgu i nie pomyślał żeby sprawdzić od nawa stan baku. Ciało samochodu nie sztywne na parkingu podczas delikatnego wjeżdżania na krawężnik dach i słupki wydadzą nieprzyjemne dżwięki, zachodzi wrażenie jakby caroseria się wyginała. Silnik po 90k do wymiany wymieniony gwarancyjnie przez aso na używany co wyszło gdy zagłębił się w to znajomy mechanik, po wymianie jego praca jest zupełnie inna niż fabrycznie. Kilka razy bagażnik przy próbie otwarcia nie otwierał się i piszczał sygnał jakby go ktoś od góry przyciskał . Po 2.5 latach poziom wyciszenia z dachem szklanym spadł do tego poziomu że jazda z uchylonym dachem przy 140 jest na podobnym poziomie akustycznym co z zamkniętym. Na plus samochód jest bardzo ładny ale to nie ma znaczenia gdy stoi w serwisie. Samochód używany do spokojnej jazdy nikt nie ciąngnął go 5k RPM cały czas żeby to przez to silnik stracił na żywotności. Naszczęście już odsprzedany do dealera( wiedział że w sądzie przegra za nie usuwanie awarii i będzie musiał wykupić pojazd) ps. w ogłoszeniu i na żywo do zainteresowanego nie powiedział o żadnych awariach i zawyżył wyposażenie typowy naciągacz. W tej cenie można kupić coś równie lub bardziej komfortowego co się nie będzie psuło.

Zużycie paliwa 815 raportów

9,1
Hard Top 2.0 TD 112KM 82kW
Land Rover Freelander I
Nie jest źle, wręcz duże zaskoczenie. Auto bardzo użyteczne, o dużych możliwościach adaptacyjnych, daje bardzo duże poczucie bezpieczeństwa. Ja mam wersję TD4, Hard Top, automat, lift 4", opony BF Goodrich AT alpine. Wjedzie wszędzie! jeżdżę na ryby, po lasach, wertepach i jeszcze nigdy nie miałem problemu aby skądkolwiek wyjechać. Zdarzyło mi się wyciągać przypadkowego Patrola z błota którego możliwości zostały przeszacowane. Skrzynia ma bardzo krótkie przełożenia i bardzo gwałtownie zmienia biegi, trzeba się przyzwyczaić ale w terenie to ogromny plus. Mam to auto za krótko aby ocenić koszty ale jak na necie się rozglądałem to tragedii nie ma. Silnik ogarnie każdy mechanik od Beemek. Myślę o zmianie opon na bardziej cywilne bo te ATki strasznie wyją już przy 70 kmph. Przy 100 kmph zaczyna wszystko wibrować i telepać kierownicą. Podnoszą też samo spalanie o około 2l na setkę. Na asfalcie przy manewrowaniu wspomaganie nie daje rady, za to w piachu lub błocie działa bez problemu. Dla pasażerów jest ogrom miejsca, a jak się tylne fotele poskłada to się robi naprawdę pakowny. Trzeba uważać na tylne drzwi bo z racji zdejmowanego dachu aby je otworzyć to zawsze pracuje mechanizm opuszczania i podnoszenia szyby. Ogólnie jestem jak na razie bardzo zadowolony z tego auta. ma 19 lat 227000 km, sprawdzałem go w kilku warsztatach w tym jednym specjalizującym się w Land Roverach i dostałem bardzo pozytywne oceny odnośnie mojego egzemplarza. Może po prostu miałem szczęście, czas pokaże.

Zgłaszane usterki 78 usterek

Tarcze hamulcowe
  • Land Rover Discovery V 3.0 SDV6 306KM 225kW od 2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Land Rover Discovery 5 rocznik 2018 przebieg 22000 km tragedia Witam. Pojazd został przyjęty do serwisu w dniu 15-07-2020 na uwagę „PRZY HAMOWANIU BIJĘ KIEROWNICA” Po wykonaniu jazdy testowej zakwalifikowaliśmy układ hamulcowy przedni do wymiany, tarcze i klocki posiadały ponad minimalne grubości ale ze względu na znajdujący się na nich odcień fioletowy wskazujący na ślady przegrzania nie mogliśmy zaoferować wymiany gwarancyjnej tego układu, w tym momencie temperatura która generowana jest przez klocki hamulcowe nie są odpowiednio odprowadzane przez tarcze hamulcowe. Roszczenie naprawy, które w rzeczywistości nie jest wadą produkcyjną i jest uważana jako cecha użytego materiału podczas eksploatacji. Zgodnie z Książeczką Gwarancyjną auta z sekcji 3) OGRANICZENIA ZAKRESU GWARANCJI, okładziny hamulcowe i tarcze hamulcowe nie są objęte gwarancją, gdy wymiana jest spowodowana zużyciem. (Zdjęcia podglądowe przesyłam w załączniku) W celu usprawnienia systemu hamulcowego poinformowaliśmy o konieczności wymiany tarcz i klocków hamulcowych, aby wymienić tarcze hamulcowe według procedery również klocki hamulcowe kwalifikują się do wymiany. Usługę wymiany tarcz + klocki + czujnik hamulcowy zaoferowaliśmy w promocyjnej ofercie która wynosiła 3 967,52 zł brutto.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Land Rover przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena