Szukaj

Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017

Informacje o Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,2
~Szymek
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Chcesz być szczęśliwy - nie miej oczekiwań. Z takim podejściem nastawiałbym się na miejscu przyszłych posiadaczy Lexusa CT. Jak w przypadku innych samochodów mogłem pisać w superlatywach albo w samych negatywach tak do Priusa w eleganckim fartuchu mam sporo mieszanych uczuć, że sam nie wiem od czego zacząć. Na pewno nie jest tak kolorowo jak może się wydawać. Na pewno nie jest tak niezawodnie jak można myśleć o japońcach. Szczególnie jak na prosty samochód. Auto coraz częściej pojawiające się na taksówkach niż wśród prywatnych użytkowników. Nic dziwnego, bo aplikacje plasują je jako samochód premium dzięki czemu kierowcy mogą zarobić więcej. Ale czy auto jest rzeczywiście premium? Jak wspomniałem - dla mnie to prius w eleganckim fartuchu. Jest bardzo ładny i widać tutaj kunszt wzornictwa Leksusa. Wewnątrz. Troszkę trzeszczące plastiki, troszkę sztucznej skóry w niektórych miejscach. Ale nie nazwałbym tego autem premium. Bardziej semi-premium. Pod maską - niby niezniszczalna jednostka 2ZR-FXE... niezniszczalna o ile będzie się o nią dbać i regularnie serwisować. Nie chodzi tylko o oleje i filtry ale i o EGR czy dolot. W trasie? Doprowadza do szału i frustracji, a wszyscy wiemy jak po polskich drogach szybkiego ruchu się jeździ. To istny tor przerwania. Ze skrzynią CVT prędzej BMW mrugające długimi wjedzie Ci w zderzak niż sprawnie wyprzedzisz TIRa. Nie przedłużając. Myślę, że omówienie wszystkich punktów niżej zdradzi więcej szczegółów i pozwoli się połapać - o co w tym wszystkim chodzi. Dodam jeszcze - samochód znalazł się u nas w rodzinie już w 2015 roku i przejechał już 200 tysięcy kilometrów więc jest to recenzja długofalowego użytkownika. Moja recenzja jest subiektywnym odczuciem. Piszę ją jako prywatny użytkownik, który eksploatuje auto w trybie mieszanym. 50/50 miasto i trasy. W tej recenzji jestem nieco nadgorliwy i auto oceniam krytycznie, bo żadne inne mnie tak nie znudziło i jednocześnie zirytowało. Jedno jest pewne. Nigdy nie wrócę do koncernu Toyoty. Chyba, że jako emeryt.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~Kuba
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Cztery gwiazdki bo auto pięknie wygląda, dobrze się prowadzi, można powiedzieć że sportowo ale nie tego akurat oczekiwałem i nie dlatego kupiłem ten samochód. Więc póki co a zrobiłem nim dopiero 2000 km 95% po autostradzie spalanie na komputerze mam 5,6 litra a kalkulator w domu wyliczył 5,75 więc tu jest moim zdaniem bardzo uczciwie. Zawiodłem się póki co na tempomacie nie wiem co z nim jest nie tak ale udało się go włączyć może dwa albo trzy razy pozostałe próby około 100 niestety nie udane a mam taki sam system w mojej Rav 4 z 2012 roku i doskonale wiem jak go włączać. Poza tym niebieskie podświetlenie deski wyłączą się nie wiem czemu to samo z czerwonym przy sporcie ale tu muszę jeszcze doczytać książkę serwisową no i najgorsze to tylne drzwi, wsiadanie przez nie to sport wyczynowy ale nie po to kupiłem żeby ludzi wozić. To na tyle z tych złych rzeczy, reszta jest bdb. Jak pojeżdżę więcej wszystko będę opisywał. Jeszcze minus nie wiem czemu fotel pasażera jest tak nisko posadzony i nie ma ustawień, masakra szukam właśnie z możliwością regulacji.
Dodane 4 lata temu
4,0
~MD bike
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Witam, sprecyzuje kwestie spalania i wyjaśnię skąd różnica między średnim deklarowanym przez użytkowników około 4 lub nawet trochę ponad 6 w miescie. W zasadzie dotyczy to każdego samochodu i jest to element pomijany w testach. Spalanie powyżej 6 osiągamy na krótkich dystansach do 5 , 10 km ,czyli tam gdzie samochód zazwyczaj nie jest potrzebny ale wygodnictwo.. ;) . W moim CT średnie ze 105 k to dokładnie 4.9 z czego +/- 30 k autostradami ( Alpy/Adriatyk) gdzie powyżej 130 rzeczywiscie podchodzi pod 7. W mieście pod miastem średnie dokładnie 4,2 nie stanowi problemu aby uzyskać. Teraz "ciekawostka" skąd subiektywnie czasami wysokie spalanie. Bak 45 Litrów jednak rezerwa zapala się gdy pozostaje nam jeszcze 15 litrów wiec można pokonać nawet do 300 km !
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Liczba komentarzy: 1
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Przy spokojnej jeździe spokojnie zejdziecie do 3,5 - 3,8l. Przy normalnej jeździe bez patrzenia na wskaźniki ale oczywiście też bez wyścigów spala 4,5l. Przejechałem ostatnio 300 km po autostradzie ze stałą prędkością 140km/h spalanie wyniosło 5.5l. Jeżeli ktoś tu pisze że spala mu 7-8l to oznacza że niepotrzebnie jeździ hybrydą bo nie umie z niej korzystać. Sprzedawca przy zakupie auta powiedział mi że będzie to najbardziej ciche auto jakim jeździłem w swej klasie i że minie pewien czas zanim nauczę się z hybrydy korzystać w pełni. Miał rację.
Dodane 9 lat temu
4,6
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Auto potrafi spalać mniej niż mój maksi-skuter o pojemności 500ccm. Przy w miarę przepisowej jeździe na trasach kat. krajówki - można zejść do ok.3.5 l/100 km. W lecie średnio spala 4.5 przy mieszanej jeździe : miasto/trasa a w ziemie, na krótkich dystansach nigdy nie przekroczył 6 litrów - zawsze było to poniżej 6. Ogólnie nigdy nie deptam mu przesadnie jakoś ale też jazda tym autem jest relaksująca i nie prowokuje do takiej jazdy.
Dodane 4 miesiące temu
4,4
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Jakie koszty? Hamulce wytrzymują nawet 100 tyś. km, brak turbiny, wtryskiwaczy, pasków, alternatora. Spalanie, 4,5 litra w cyklu mieszanym i wcale nie trzeba jeździć mega eco żeby taki wynik utrzymać. 15 calowe koła? Może wyglądają komicznie ale komplet opon kosztuje tyle ile jedna 18-stka...
Dodane 8 lat temu
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów