Szukaj

Informacje o Lexus IS I Kombi 2.0 155KM 114kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1999 Lexus IS należy do grupy premium segmentu D (klasa średnia). Po modelu CT jest drugim najmniejszym autem w portfolio japońskiej marki. Model pierwszej generacji wywodził się z Toyoty Altezza i pod tym mianem sprzedawany był w Japonii w latach 1998-1999. Na pozostałych rynkach samochód oferowany był jako Lexus IS (IS jest skrótem od „Intelligent Sport”). Druga generacja modelu produkowana była w latach 2005-2012, trzecia generacja natomiast produkowana jest od roku 2013. W każdej generacji Lexus IS oferowany był w wersji sedan i kabriolet, a w pierwszej i trzeciej także jako kombi. Usportowioną odmianą natomiast jest model Lexus IS F.
czytaj więcej
Powagosław

Piękne wnętrze Lexus opakował w mocno kontrowersyjne pudełko, które może być zbyt szalone i przerysowane nawet dla wszystkich przyzwyczajonych do śmiałych linii nowych aut japońskiej marki. Ten przód, światła, grill… - to piosenka z wieloma dźwiękami, ale mało w niej melodii.

~Powagosław
Luzacjusz

Dotychczas IS nie był asem. IS nie był asem w talii Lexusa i… nadal nie jest. Jest jokerem. Tak, straszliwie przekombinowanym, dziwnym, jaskrawym, wręcz prototypowym. Zanim się skrzywisz – doceń, że ten samochód w końcu ma jakiś charakter.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Aezakmi
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Zawsze mi się marzył ten samochód, więc go kupiłem. Jazda nim daje dużo przyjemności, jest dynamiczny, skrzynia pracuje gładko i każdy bieg wchodzi idealnie. Spalanie może trochę zniechęcać, bo wychodzi ok 14L/100km benzyny i 13L/100km gazu (przy normalnej jeździe, czyli kręcenie silnika do ok 5000RPM). IS200 jest naprawdę cichy w środku, podczas jazdy można swobodnie rozmawiać, bez przekrzykiwania silnika lub wydechu. Jest też kilka mankamentów takich jak: łamiące się kluczyki, rdzewiejące sprężynki w czujnikach położenia świateł, psująca się zmieniarka płyt w radiu czy rdza na karoserii (przeważanie czubek maski, progi, doły błotników, klapa tylna) lecz to są drobnostki, które można serwisować tanim kosztem lub naprawić to samodzielnie. Czy bym kupił ten samochód jeszcze raz? TAK! :)
4,5
~mikolaj1987
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Miałem dwa egzemplarze z tym samym silnikiem. Jeden z 2004 roku już po drugim liftingu w wersji classic z przebiegiem 121 tys, drugi 2003 w wersji prestige bez navi z przebiegiem 210 tys. Pierwszy w pięknym grafitowym kolorze, auto idealne, drugi wymagał trochę dopieszczenia. Auto idealnie się prowadzi. Nie miałem lepiej prowadzącego się auta mimo, że mają one już swoje lata. Hamulce brzytwa. W drugim musiałem regenerować, ale to standard przy Toyocie. Ogólnie auto idealne praktycznie, ale nie pozbawione niestety wad z czego największą jest bardzo słabe wyciszenie kabiny. System audio nawet bez premium dawał radę. Szkoda tylko, że palił jak smok, a przyspieszenie na prawdę średnie... Jednak kultura pracy silnika bajka. Auto dla indywidualisty i kogoś, kto chcę czegoś więcej niż niemieckiej marki. Zdecydowanie bym kupił po raz kolejny gdyby trafił się zadbany egzemplarz, nawet IS200. IS300 inna bajka, inny silnik, ale cena znacznie zawyżona w porównaniu do tego co oferuje. Czasem lepiej kupić IS200 i włożyć turbo :)
4,3
~ADAM
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
BARDZO CIEKWY NIETUZINKOWY, ELEGANCKI SAMOCHÓD DAJĄCY SPORO RADOŚCI Z JAZDY, PONADCZASOWY O DELIKATNYM SPORTOWYM DUCHU... PRESTIŻOWY I NIEZAWODNY.
Średnie spalanie dla Lexus IS I Kombi 2.0 155KM 114kW 2002-2005
10,7
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Wszedłem tutaj aby porównać opinie z rzeczywistością przed zakupem nowego auta,postanowiłem coś napisać o moim byłym. Lexusa miałem od 2004 roku do 2012 zrobiłem nim 250tys km.W mojej opini auto nieprawdopodobnie niezawodne,nigdy nic nie naprawiałem ale nie jest bez wad ,występują w nim typowe usterki raczej nienaprawialne(wady fabryczne) ale i mało kłopotliwe a co ważniejsze nie nasilające się,pojawiły się w trzecim roku użytkowania i tak są sobie do dzisiaj: 1 -Wibracje miedzy 150km/h do 190km/h,ciekawe że powyżej 190 zanikają. 2-Lekkie szarpanie pedału sprzęgła przy ruszaniu(średnio raz w miesiącu-nie naprawiać,ten typ tak ma) 3-przy prędkości powyżej 150km/h wycieraczki udeżają o lewy słupek 4- w 7 tym roku pada odtwarzacz cd.oraz zaczynają się przepalać podświetlenie zegarów. 5- umiarkowany wyciek płynu chłodniczego z pompy wody(pompe wody należy koniecznie wymienić wraz z rozrządem) Reszta absolutnie bezawaryjna ,postanowiłem to napisać ponieważ to jest nieprawdopodne,że przez 8 lat użytkowania tego auta nigdy ,ale to nigdy nic nie naprawiałem,a auto dalej jak sądze bezproblemowo śmiga 210 km/h. Niski moment obrotowy przy niskich obrotach jest idealny do jazdy po śniegu i lodzie, np.tam gdzie bmw td praktycznie nie jechało ,lexus jechał jak po suchym.Mieszkam w wysokich górach i jestem maniakiem tylnego napędu i pewno gdyby nie is jężdził bym pewnie jakimś idiotycznym 4#4. Druga faza ,która włącza się powyżej 4000,nawet nieżle rozpędza auto. Druga faza włącza się powyżej 4000 i wtedy auto nieżle przyspiesza.
13,2
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
Auto bardzo przyjemne w jeździe. Nie lubi niskich obrotów. Ze spalaniem nie udało mi się zejść nigdy poniżej 12,1l/10 (autostrada, średnia prędkość 130km/h). Przy mieszanej jeździe pali 13,4-14l. Jazda tak średnio dynamiczna, czasem przewietrzenie wydechu do odciny. Używam pół roku, wymienione tacze i klocki hamulcowe (stare biły), świece ( tak zapobiegawczo, bo nie wiadomo ile czasu były poprzednie). Głównie wydatki to paliwo, jak na razie bezawaryjnie.
9,7
Lexus IS I
Kombi 2.0 155KM 114kW
No cóż. Łożysko na przód 450zł. Regeneracja hamulców tył około 550zł. Inne naprawy w normie i przystępnych cenach. Nie jest to tanie auto też w zakupie. Warto wspomnieć o tym, że większą część naszych wydatków pochłoną wizyty na stacjach paliw :)
Lexus IS I Kombi