Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Maserati Biturbo Coupe 2.0 V6 S 205KM 151kW 1982-1986

Maserati Biturbo Coupe 2.0 V6 S 205KM 151kW 1982-1986
Lata produkcji: 1982 - 1986
Segment: Auta sportowe
Czteroosobowe sportowe coupe (segment G) produkowane w latach 1981-94. Następca modelu Merak. De Tomaso, ówczesny właściciel Maserati chciał stworzyć prestiżowe auto sportowe dla szerszej grupy klientów. Początkowo plan się udał – Biturbo rozszedł się w rekordowej liczbie 40 tys. egzemplarzy. Ale kłopoty finansowe Maserati wpłynęły na późniejszą awaryjność i gorsze wykonanie, co zaś przełożyło się na malejącą sprzedaż. Model występował też w 4-drzwiowej wersji sedan oraz w odmianie kabrio (Spyder). Nazwa Biturbo wzięła się od dwóch turbosprężarek, w które wyposażono samochód. Następcami Biturbo były modele Shamal i Ghibli II.
Powagosław
Choć magazyn „Time” swego czasu zaliczył Biturbo do pięćdziesiątki najgorszych samochodów wszechczasów, warto pamiętać, że to na nim opierała się cała oferta Maserati jeszcze w latach 90. Modele 228, Karif, Shamal i Ghibli to de facto ewolucje tego, co było dobre i piękne w tym nie do końca szczęśliwym aucie. ~Powagosław
Luzacjusz
O takim klinie człowiek powinien marzyć nie tylko w niedzielny poranek. Sama sylwetka, w kształcie klina właśnie, to piękne świadectwo Maserati z tamtych czasów. Że awaryjne? Nie wszystkim się podoba? Są rzeczy na tym świecie, które zasługują na szczególną wrażliwość. ~Luzacjusz

Dane techniczne Maserati Biturbo Coupe 2.0 V6 S 205KM 151kW 1982-1986

Podstawowe parametry Maserati Biturbo Coupe 2.0 V6 S 205KM 151kW
Produkowany od 1982 do 1986 roku
Pojemność skokowa 1996 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 205 KM (151 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 63 mm
Typ wtrysku gaźnik
Przeniesienie napędu Maserati Biturbo Coupe 2.0 V6 S 205KM 151kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5