Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Maserati Biturbo Coupe 2.5 V6 190KM 140kW 1983-1987

Maserati Biturbo Coupe 2.5 V6 190KM 140kW 1983-1987
Lata produkcji: 1983 - 1987
Segment: Auta sportowe
Czteroosobowe sportowe coupe (segment G) produkowane w latach 1981-94. Następca modelu Merak. De Tomaso, ówczesny właściciel Maserati chciał stworzyć prestiżowe auto sportowe dla szerszej grupy klientów. Początkowo plan się udał – Biturbo rozszedł się w rekordowej liczbie 40 tys. egzemplarzy. Ale kłopoty finansowe Maserati wpłynęły na późniejszą awaryjność i gorsze wykonanie, co zaś przełożyło się na malejącą sprzedaż. Model występował też w 4-drzwiowej wersji sedan oraz w odmianie kabrio (Spyder). Nazwa Biturbo wzięła się od dwóch turbosprężarek, w które wyposażono samochód. Następcami Biturbo były modele Shamal i Ghibli II.
Powagosław
Choć magazyn „Time” swego czasu zaliczył Biturbo do pięćdziesiątki najgorszych samochodów wszechczasów, warto pamiętać, że to na nim opierała się cała oferta Maserati jeszcze w latach 90. Modele 228, Karif, Shamal i Ghibli to de facto ewolucje tego, co było dobre i piękne w tym nie do końca szczęśliwym aucie. ~Powagosław
Luzacjusz
O takim klinie człowiek powinien marzyć nie tylko w niedzielny poranek. Sama sylwetka, w kształcie klina właśnie, to piękne świadectwo Maserati z tamtych czasów. Że awaryjne? Nie wszystkim się podoba? Są rzeczy na tym świecie, które zasługują na szczególną wrażliwość. ~Luzacjusz

Dane techniczne Maserati Biturbo Coupe 2.5 V6 190KM 140kW 1983-1987

Podstawowe parametry Maserati Biturbo Coupe 2.5 V6 190KM 140kW
Produkowany od 1983 do 1987 roku
Pojemność skokowa 2491 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 302 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 91,6 x 63 mm
Typ wtrysku gaźnik
Przeniesienie napędu Maserati Biturbo Coupe 2.5 V6 190KM 140kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5