Szukaj

Mazda MX-30 – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Mazda MX-30

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Jest to pierwszy samochód elektryczny japoÅ„skiej marki. Elektryczny model MX-30 przypomina MazdÄ™ CX-30 stworzonÄ… na bazie modelu 3. WnÄ™trze wykoÅ„czono materiaÅ‚ami przyjaznymi dla Å›rodowiska, prawdziwÄ… skórÄ™ wyparÅ‚a jej wegaÅ„skÄ… alternatywÄ…. Do wykoÅ„czenia konsoli centralnej zastosowano korek zamiast drewna czy plastiku.

Oceny Mazda MX-30

Liczba ocen: 20
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Mazda MX-30
SUV Plug-In 0.8 e-SKYACTIV R-EV 170KM 125kW
Szczerze to pozytywne zaskoczenie, kupiłem bo lubię ten typ silnika oczekując wnętrza 2+2 i czegoś co nadaje się głównie do jazdy w mieście. Zawiodłem się pozytywnie - bardzo przyjemne prowadzenie, ciekawe materiałowo wnętrze, pojemność - da się na krótkie dystanse (+- 100 km) przewieźć z tyłu 2 dorosłych o wzroście około 186 cm. Na autostrady da radę ale trzeba brać poprawkę na ograniczenie prędkości na +- 140 km/h Średnie spalanie na poziomie 6,3-6,4/17,8 kwh na 100 km na odcinku 5,5 tys km przy eksploatacji w ruchu: 60% Miejskim, 40% Drogi ekspresowe i autostrady, spalanie więc jest ok. Dodatkowe info: Wankel pali olej z założenia, samochód informuje podobno o jego niskim poziomie, ale warto sprawdzać co kilkaset - 1000 km poziom i dolewać). Jest to hybryda szeregowa, więc silnik odpalany jest "kiedy trzeba" lub kiedy kierowca wbierze odpowiedni tryb i zazwyczaj jest wyłączany przy niskich prędkościach 10-30 km/h. Częściowo jest to plus - bo nie trzeba już (teoretycznie) dbać o właściwą temperaturę silnika przed jazdą, z drugiej - mam mniejszą kontrolę nad silnikiem i jego parametrami. Ogólnie jednak na plus. Zawieszenie zestrojone dobrze, proste (belka skrętna) ale nie wpływa to na ogólny komfort.
Dodane 2 miesiÄ…ce temu
4,5
~Adam
Mazda MX-30
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Samochód w wersji Kanjo, czyli środkowa opcja wyposażenia; posiada wszystko, co potrzebne do szczęścia, łącznie z super świecącymi reflektorami LED, aktywnym tempomatem i różnymi asystentami jazdy. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne; auto bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach, zrywne (jak to elektryk) stabilne na zakrętach, bardzo komfortowo wybiera nierówności. Fotele nad wyraz wygodne, dobrze podpierają ciało w zakrętach, nie męczą podczas dłuższej trasy. Niestety są też drobne, aczkolwiek, irytujące wady, na które radzę zwrócić uwagę podczas jazd próbnych: drzwi, ze względu na swoją konstrukcję, pracują podczas jazdy i potrafią wydawać dziwne dźwięki, szczególnie na gorszej jakości drogach. Tak samo plastiki - pomimo wysokiej jakości, zdarzają się trudne do zlokalizowania "świerszcze", które w tak cichym samochodzie są bardzo słyszalne. System audio nie powala jakością, układ kierowniczy jest gumowy, torque steering wyczuwalny. Co najbardziej irytuje - brak trakcji, ze względu na lekki przód; przy ostrym "wdepnięciu", potrafi zerwać przyczepność nawet przy 60 km/h na suchym asfalcie, na mokrym to już w ogóle...
Dodane 2 lata temu
4,5
~Adam
Mazda MX-30
SUV Elektryczny 35.5kWh 145KM 107kW
Samochód w wersji Kanjo, czyli środkowa opcja wyposażenia; posiada wszystko, co potrzebne do szczęścia, łącznie z super świecącymi reflektorami LED, aktywnym tempomatem i różnymi asystentami jazdy. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne; auto bardzo ciche, nawet przy wysokich prędkościach, zrywne (jak to elektryk) stabilne na zakrętach, bardzo komfortowo wybiera nierówności. Fotele nad wyraz wygodne, dobrze podpierają ciało w zakrętach, nie męczą podczas dłuższej trasy. Niestety są też drobne, aczkolwiek, irytujące wady, na które radzę zwrócić uwagę podczas jazd próbnych: drzwi, ze względu na swoją konstrukcję, pracują podczas jazdy i potrafią wydawać dziwne dźwięki, szczególnie na gorszej jakości drogach. Tak samo plastiki - pomimo wysokiej jakości, zdarzają się trudne do zlokalizowania "świerszcze", które w tak cichym samochodzie są bardzo słyszalne. System audio nie powala jakością, układ kierowniczy jest gumowy, torque steering wyczuwalny. Co najbardziej irytuje - brak trakcji, ze względu na lekki przód; przy ostrym "wdepnięciu", potrafi zerwać przyczepność nawet przy 60 km/h na suchym asfalcie, na mokrym to już w ogóle...
Dodane 2 lata temu
Mazda MX-30

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów