Szukaj

Informacje o Mercedes Citan I

Lata produkcji: 2012 – 2021
Segment: VANy
Mercedes Citan to produkowany od roku 2012 mały samochód dostawczy przypisany do segmentu kombivanów. W katalogu marki pozycjonowany jest pomiędzy vanem Viano oraz lekkim autem dostawczym Vito. Citan to rezultat kooperacji Mercedesa z Renault, nie może więc dziwić fakt, że jest to de facto lekko zmodyfikowany i przestylizowany Renault Kangoo. Tak jak i jego francuski odpowiednik, tak i Mercedes Citan dostępny jest w trzech wariantach: blaszanego furgonu, przeszklonego kombi oraz przedłużonym, 5-drzwiowym o nazwie Mixto. Modelem bliźniaczym Citana (poza wspomnianym Kangoo) jest również Nissan Kubistar. Źródłem nazwy samochodu jest złożenie słów „City” oraz „Titan”.
czytaj więcej
Powagosław

Świat się kurczy w zastraszającym tempie. Mercedes pożycza samochód od Renault? No tak, ale przecież byle jakiego auta Mercedes by nie pożyczał. To raczej projekt dla Niemców, którzy wzbraniają się przed „Francuzami”. Tu widać, że to Mercedes, również w środku.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie wierzcie w te bzdury, że wygląd auta nie ma znaczenia, gdy chodzi o dostawczaka. Co daje Mercedes? Ładny przód, a resztę jak w Kangoo. Czym tu się chwalić? PS. Dobre auto na karawan.

~Luzacjusz

Oceny Mercedes Citan I

Liczba ocen: 14
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,3
~Woskam
Mercedes Citan I
Furgon Kompakt 1.5 109 CDI 90KM 66kW
Kupując Mercedesa kupujesz Renault Kangoo w dużo gorszym wykonaniu, różnica jaką odczułem w użytkowaniu, sztywniejsze zawieszenie w Mercedesie, pewniejsze w zakrętach i tyle. (Renault przejechałem około 120 tys) Przy 60 tys w Mercedesie przy normalnym użytkowaniu, skrzynia biegów trup do regeneracji, wszystkie czujniki spalin trup podobnie jak w Renault. W Renault typowo przy 90 tys wiązka pompy wtryskowej. Auta flotowe jedno I drugie, po 40 tysiącach ciągły serwis (użytek około 40 aut) Rdza na drzwiach przy szybach. Wnętrze -Deska rozdzielcza w Mercedesie papier z klejem i trochę plastiku niezależnie od wersji! w Renault dużo lepiej wykonane wnętrze, praktyczniejsze. Bak w Mercedesie na około 700 km, w Renault około 800Km, te same silniki. Prędkość maksymalna to samo 185 km/h. Generalnie jeden diabeł. Zastępczy citan w longu 5 osobowy, porażka, wyje, charczy, skręt jak w sprinterze. Zdecydowanie poleciłbym Partner, Berlingo, Doblo. Szczerze, jak auto ma 200 tys km i zastanawiasz się nad kupnem, to licz się z tym, że nie pojeździsz za długo. Według mnie, auto Rodem Wół roboczy za ponad 50 tys zł, powinno być bezawaryjne, przynajmniej na okresie gwarancji. W dodatku nieraz miałem wrażenie, że serwis chce przeczekać tylko okres gwarancji.
2,3
~Użytkownik po 70 tys
Mercedes Citan I
Furgon Kompakt 1.5 109 CDI 90KM 66kW
Samochodzik do pizzy w mieście, po zapakowaniu 150kg na pakę pływa jak statek.W mieście dosyć dynamiczny, na trasie spalanie 8,5l, wygłuszenie w moim przypadku brak, najgłośniejszy samochód jakim jeździłem, w ciągu roku 3 razy zepsóly się spryskiwacze
3,1
~Axh
Mercedes Citan I
Tourer 1.5 109 CDI 90KM 66kW
Auto zostało mi użyczone na jakiś czas. Zrobiłem nim około 1000 km i jestem bardzo zawiedziony. Z podobnych aut miałem już okazję jeździć Peugeotem Partnerem i wydał mi się on znacznie lepszy. Do auta zniechęciła mnie nieprzemyślana ergonomia, usterki i BARDZO uboga podstawowa wersja.
Mercedes Citan I