Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203 Coupe W203

Lata produkcji: 2000 – 2008
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 11,1 m
Promień skrętu 5,55 m
Długość 4343 mm
Szerokość 1728 mm
Wysokość 1397 mm
Rozstaw osi 2715 mm
Rozstaw kół - przód 1493 mm
Rozstaw kół - tył 1464 mm
Prześwit 125 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 502 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 979 mm
Długość siedziska przedniego 510 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 664 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 922 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 318 mm
Długość siedziska tylnego 484 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1364 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1341 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1312 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 310 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Michał
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Jestem młodym kierowcą, ale paroma samochodami pojeździłem i ten "mały" mercedesik ze sportowym zawieszeniem pozytywnie mnie zaskoczył. Zaraz mija rok od mojego zakupu i z cało kształtu jestem bardzo zadowolony. Mimo, że 3 drzwiowa coupeczka to ma o wiele więcej miejsca niż jakieś tam golfy. Auto jak na swój rozmiar dosyć ciężkie (1,5 tony). Wygląda to na pierwszy rzut oka za wadę ale jest wręcz przeciwnie. 1.8 benzyna wzmocniona kompresorem daje rade jeśli chodzi o przyspieszenia oraz szybkie manewry a waga powoduje naprawdę fajną przyczepność samochodu do drogi. Auto posiada 20 lat, mimo to jest wyposażone w dobrze działające systemy (np ASR). Samochód wychodzi z praktycznie każdego poślizgu jeśli się w ogóle w jakiś wpadnie. Największym zmartwieniem przed zakupem tego samochodu było: A- Koszt tankowania i spalanie pojazdu, B- Utrzymanie samochodu z przysłowiową gwiazdą z przodu. Auto pali mniej niż zakładałem. W mojej głowie widziałem obraz ciągłego zalewania samochodu i średnie spalanie 12/13 l. Z moim sposobem jazdy (nie zawszę grzecznym), komputer pokazuje spalanie od ~9-11 l i tak też to odczuwam. Fakt faktem części nie są za tanie ale awaryjność pojazdu jest tak znikoma, że najbardziej kosztowna usterka jaką miałem była spowodowana błędem mechanika. Rdza łapie rękami i nogami błotniki ale taka "specyfikacja" marki. Samochód uważam za bardzo dobry zakup, doceniam go zawsze jak do niego wsiadam i polecam serdecznie kierowcom, którzy chcą nie za drogie sportowe auto przy tym komfortowe i energiczne. Jednak, że chcę przestrzec kierowców przed 26 rokiem życia. Ubezpieczalnie wyliczają absurdalnie kosmiczne kwoty za ubezpieczenie pojazdu mimo braku wypadków i wieku pojazdu. Ubezpieczenie jest najdroższym wydatkiem włożonym w auto. Mimo tych zalet i moich personalnych odczuć nie kupił bym tego samochodu raz jeszcze. Mój typ auta to jednak większe kolumbryny, ale planuję zostawić merolka dla swojej dziewczyny by miała fajne auto po zdaniu prawka.
2,4
~Jimi1789
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Auto wyjątkowo awaryjne, wiecznie palący się check engine, błąd esp itd. Środek trzeszczy na nierównościach, plastiki tylnej klapy jak z najtańszego auta dostawczego, wszystko to hałasuje podczas jazdy. Samochód bardzo ciężki, źle się prowadzi. Sypią się katalizatory, dziura w tłoku silnika i kapitalny remont, rozrząd zrobiony ze słanej jakości materiałów. Do tego ceny x2, płaci się za "gwiazdę" Elektronika wariuje, to mu sie wydaję ze kierunkowskaz nie działa, to za chwile co innego, od stania w słońcu pali się esp, od zimna centralny nie dziala itd itd. Ogólnie dramat. Nigdy więcej
2,5
~James
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Kupiłem auto bo niestety nie mogłem znaleźć nic innego (serio). Niby Mercedes. Niestety - porażka. Pod względem ilości miejsca nawet się na niego nie patrzałem. W zasadzie to są tylko 2. Dla kierowcy i pasażera to bardzo wygodne auto. Rdza jego bardzo lubi. Dodatkowo jest pełno małych, ale bardzo denerwujących rzeczy. Zamki szyją. Niestety nikt nie wie jak w Coupe je wyciągnąć. Sondy lambda padają (łącznie z katalizatorami). Szwankuje przełączanie nawiewu klimy na różne części auta. Koszt naprawy to 700 zł. Przełącznik zespolony do Coupe - 250 zł (używany). Często pęka przewód podciśnienia pod filtrem powietrza - dostęp strasznie utrudniony, a warsztaty nie wiedzą, albo nie podejmują się naprawy. Prędkość maksymalna to 225 km/h. Ogólnie szału nie ma. Ciężko sprzedać takie auto. Z mojej strony nie polecam. Droga w utrzymaniu, gnijąca zabawka z nadwagą (prawie 1,5 tony !)
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa C W203 Coupe W203
8,8 – 14,0
l/100 km
6,7 – 7,1
l/100 km
11,5 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
Witam Jestem właścicielem Mercedesa 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW, założyłem do niego instalacje gazową która kosztowała mnie 4800 zł. Auto na gazie czy na benzynie jeździ bez zarzutu. Na gaz przełącza się przy obecnych temperaturach po przejechaniu około 1500 m (jest środek lata). Co do spalania LPG przy spokojnej jeździe do 120 km/h może się zmieści w 10 litrach LPG ale przy jeździe 160 do 170 km/h to jest już spalanie na poziome 16 litrów. Łącznie na LPG przejechałem około 1100 km
9,7
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 2.0 (C 180) 129KM 95kW
Autko jak na tak mało mocy (129ps) całkiem fajnie jedzie. Spalanie na poziomie 9.5l nie jest tragedią - gazu nie zakładam bo uważam że jak dla kogoś 9l to dużo to powinien jeździć dieslem a nie pchać się w benzynę. Poza tym zawieszenie bardzo udane, mam porównanie do A6 C5 2.5TDi Quattro 180ps i Ford KA 1.3 ;) dziury bardzo dobrze tłumione. Silnik jak narazie problemów nie robi. Serwis (olej 7l + wszystkie filtry) to wydatek rzędu 800zł więc nie jest to auto dla każdego ;) ja jestem zadowolony.
10,1
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
Jeźdże głównie we Wrocławiu na krótkich odcinkach po mieście . Średnio jak się trzyma stała prędkośc to wychodzi jakieś 10-12 litrów w mieście . Przy troche mocniejszym wciśnięciu i żywszej jezdziej trzeba liczyc ok 14 l . W trasie najmniej pokazało mi 6,5 litra ale to 100km/h jechałem a prz predkosci 140km/h -8,5 l 180-200km/h 9,8l wiec nie ma tragedii. Dodatkowo od dłuzszego czasu tankuje tylko Pb98 Verva Orlena i spalanie bardzo spadło ok 1-1,5L . Wiec opłaca sie wlać troche droższe paliwo starczy na więcej . Ogólnie auto jest paliwożerne i wskazówka z każdym odpaleniem jest coraz nizej ... to boli :P
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W203 Coupe W203