Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2007

Lata produkcji: 2002 – 2007
Segment: Klasa średnia
Wprowadzony na rynek w roku 2000, Mercedes W203 był modelem drugiej generacji Klasy C. Pod względem stylistycznym samochód został dogłębnie przemodelowany, uzyskał zdecydowanie nowocześniejszy i bardziej atrakcyjny wygląd. Klasa C II przeszła modernizację trzy lata później. Mimo tego że produkcja modelu została zakończona w roku 2006, a parę miesięcy później zadebiutował jego następca, to do dnia dzisiejszego jest oferowana odnowiona wersja Sportcoupe.
Powagosław
Elegancki samochód o doskonałych proporcjach i odrobinie sportowej zadziorności. Mercedes C to król klasy średniej premium. Szkoda tylko, że za ten prestiż trzeba tyle płacić. ~Powagosław
Luzacjusz
Mercedes w końcu przejrzał na oczy i zdjął okulary. Albo odwrotnie – zdjął okulary i przejrzał na oczy. Co zobaczył? Że wszyscy się gapią na nową C Klasę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 2500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie mechaniczne
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Lestatt
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Jestem szczęśliwym posiadaczem modelu w203 coupe. Jestem drugim właścicielem. Auto kupiłem z oryginalnym przebiegiem na oryginalnych częściach dlatego w ciągu dwóch lat wymieniłem jedynie olej i filtry:) Prowadzenie auta to sama przyjemność. Kierowca oraz pasażer z przodu mają miejsca pod dostatkiem z komfortem i wygodą w pakiecie :) Jeśli chodzi o spalanie jest ono zależne od wielu czynników. Najniższe spalanie osiągnąłem na trasie 90km/h 6 bieg i spalanie 6.2 L/100km najwyższe miasto 9.6L/100km. Samochód polecam osoba, które cenią komfort jazdy połączony z dynamika na dobrym poziomie.
3,9
~goozic
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
Generalnie auto udane! Żałuję że nie kupiłem diesla 143KM lub 150KM bo silnik 1,8 Kompresor 143KM jest tylko wystarczający. Wkurzają: nie najwyższej trwałości zawieszenie, usterki elektroniki i... WYCIERACZKI!!!To jest porażka! w W203 do 2004 roku mocowanie wycieraczek jest specyficzne i trzeba montować dedykowane wycieraczki które robi Bosch i Valeo i kosztują 150-200zł za komplet który wystarcza na 3 miesiące ponieważ ramiona wycieraczek wykonują dziwne ruchy i pożerają pióra. Tanich kompletów z allegro nie ma co kupować bo od nowości kiepsko zbierają
4,9
~Negowski W.
Mercedes Klasa C W203
Sedan W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW
mercedes jest poprostu bezkonkurencyjny, nie chcę już jeździć innymi samochodami. Nawet mój kolega z portugalii twierdzi, że bez gwiazdy nie ma jazdy a solo mercedes es un coche todos otros son solo un medio de transporte... tylko mercedes jest samochodem wszystko inne to środki transportu:)) wcześniej jeździłem nowy Citroenem C5, VW golf V, Passat B6 i muszę powiedzieć, że są to auta nieporównywalne a passat był w tej samej cenie. Jedynym mercedesem, który mnie zawiódł był ML, ale był kilkuletni i produkowany w USA..
Błędy P2029 oraz P201C + P0171
  • Mercedes Klasa C W203 Coupe W203 1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 2002-2008
  • silnik
  • 258 tys. km
Cześć, Ostatnio mam problem z moim w203. Podczas jazdy zapalił mi się check engine. Po podpięciu do komputera pokazały mi się błędy z tytułu czyli: P2029 Raw code: 2029 ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Auxiliary heater (fuel fired) - system disabled P201C Raw code: 201C ECU: 01 Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Intake manifold air control actuator, bank 2 - supply voltage low P0171 Raw code: 0171 ECU: 01 Status: Potwierdzona System too lean, bank 1 Dziwnym trafem po zatankowaniu E10. Myślicie, że to może być przyczyną i po zalaniu znowu e5 będzie ok? Czy powinienem się martwić? Z góry dzięki!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Elektronika.
  • Mercedes Klasa C W203
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 26
Powyzej 200.000km lubia padac laserowe stacyjki,szczegolnie zima sie do tego przyczynia i spadek temperatury.Auto z miejsca unieruchomione, zablokowana stacyjka i kierownica,tylko laweta wówczas pomoże. Koszt nowej stacyjki ok 3.500 PLN, kluczyki laserowe tez przewidziane są na określoną liczbę użyć, co za idiota to wymyslił? Do tego wczechobecne czujniki doprowadzają człowieka do furii.Moje auto jest bezwypadkowe z polskiego salonu ale wystarczy ze lekko wjedziesz w jakąś dziurę to potafi wypaść czujnik od klocków,albo wywala bzdurne błedy nt oswietlenia tablicy rejestracyjnej.Inny przykład: napiecie akumulatora jest za niskie i komputer nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Paranoja!!! zapomnij o kręceniu kluczykiem. Przy starcie i gaszeniu auta komputer wykonuje tysiace testów i jak cos mu nie pasuje to nie odpalisz auta.
5 komentarzy
Zimny silnik - głośna praca.
  • Mercedes Klasa C W203 Sedan W203 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 2000-2002
  • silnik
nie występuje to za każdorazowym uruchamianiem silnika po nocy ( auto w garażu) po przekręceniu kluczyka na "start" uruchamia się dosłownie na dotyk, ale zdarza się dość często , że uruchamianie łapię automat i kręci przez kilka sek. Mimo kilkakrotnych odwiedzin autoryzowanej stacji obsługi nie udało się wyeliminować tego zjawiska. chyba metodą na "chybił-trafił"wymieniono mi ( nie za małe pieniądze) pompę paliwa -dobrą na nową ,akumulator dobry na nowy, tylny moduł uszkodził się przy odłączeniu zasilania? (zdjęto klemę z akumulatora)jest nowy a problem dalej istnieje
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mercedes Klasa C W203 Sedan W203