Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa E W211

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Wyższa klasa średnia
Mercedes Klasa E produkowany jest od roku 1993. Należy do klasy wyższej średniej premium (segment E). W tym segmencie jest najpopularniejszą na świecie limuzyną i zarazem największym sukcesem rynkowym w historii niemieckiej marki – do tej pory auta tej serii znalazły prawie 14 mln nabywców. Mimo że wprowadzenie Mercedesa Klasy E na rynek datowane jest na rok 1993, w którym Mercedes tak nazwał zmodernizowany model W124 (poprzednik oficjalnej Klasy E), to początek całej linii aut przypada na rok 1947. Zgodnie z chronologią Mercedesa piąta generacja modelu (W213) sprzedawana jest od roku 2016 i oferowane jest w wariantach: sedan, kombi, coupe oraz kabriolet.
czytaj więcej
Powagosław

Ten samochód daje ci wszystko, czego oczekujesz. Elegancko skrojony na zewnątrz i wewnątrz. Nic dziwnego, że od lat co trzecie sprzedawane auto w tej klasie jest E-Klasą. Już samo to jest przekonywujące.

~Powagosław
Luzacjusz

Z Klasą E jest jak z jedzeniem w ulubionej restauracji. Niby nie podają nic ani z kuchni molekularnej, ani dań fusion, ale smaku tradycyjnego schabowego nie spotkasz nigdzie indziej. Płacisz za jakość, ale wiesz, że twój żołądek to docenia.

~Luzacjusz

Mercedes Klasa E W211 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Szczęsliwy posiadacz
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
Mercedes Klasa E W211
Użytkuje samochód na dojazdy do pracy, wyjazdy zagraniczne robie średnio rocznie 80 tys km.. Samochód jeszcze NIGDY mnie nie zawiódł mimo 688 tys km na licznik, a podejrzewam, że mógł być cofnięty bo kupiłem w komisie sprowadzony z magicznym wtedy stanem licznika 170 tys km.. :) Silnik sztos ! Pali z dotyku czy zimą przy -20 czy latem, nie kopci.. Jedyne co będę musiał zrobić to podkładki pod wtryskami, ale to już się objawia delikatnie od ponad roku i jeszcze da rade Automat w tym aucie to majstersztyk, nie szarpie nawet po długiej jeździe! Myślałem o zmianie auta na w212 ale jak zobaczyłem STANY LICZNIKÓW nazywanych PRZEBIEGAMI o środki aut sa 2 x gorsze jak u mnie to trudno, dobije miliona !
3,4
~Grzegorz
Kombi S211 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Mercedes Klasa E W211
Ogólnie samochód ładny, wygodny. Silnik i skrzynia biegów dobrze ze sobą współpracują, ale przy zimnym silniku pojawiają się lekkie opóźnienia po wciśnięciu gazu. Zawieszenie komfortowe, ale na standardowym ustawieniu mam wrażenie, że auto trochę za mocno buja w szybkich zakrętach (Airmatic z ADS). Do największych minusów zaliczyłbym drobne usterki elektryczne i mechaniczne. Łamiące się przewody osprzętu elektrycznego, problem z wycieraczką tylnej szyby, problem z zamkami drzwi przy niskich temperaturach. Problematyczny jest też sam Airmatic, ale to raczej kwestia kosztów. Jeśli kogoś stać na nowe części, to może pozbyć się problemu na parę lat. Denerwujące jest też to, że z każdą usterką elektryczną trzeba jechać na diagnozę komputerem dedykowanym dla Mercedesa (Star Diagnosis), aby mieć 100% pewności, że diagnoza będzie trafna. I z tego względu nie kupił bym już żadnego auta marki Mercedes-Benz wyprodukowanego po 1995 roku.
4,2
~Chrustu
Sedan W211 2.1 (220 CDI) 170KM 125kW
Mercedes Klasa E W211
Witam moją gwiazdę posiadam od 5 lat miała udokumentowane 191000 km przebiegu ja nakręciłem 105000 km głównie były wymieniane części eksploatacyjne raz tarcze przód 2 x klocki przód i oczywiście oleje i filtry co około 18-20 tyś km . Przy 230 tyś km zaczęła poszarpywać ASB koszt naprawy z częściami i robocizną 1500 zł oczywiście poza ASO , przy 250 tyś km uszkodzeniu uległ zawór nagrzewnicy koszt części w hurtowni to około 200 zł ( wymiana we własnym zakresie ) co jeszcze czujnik temperatury paliwa 70 zł i nie dawno czujnik temperatury płynu chłodniczego . Blisko 292 tyś km zaczęły dochodzić stuki z zawieszenia do wymiany 1x wachacz 250 zł markowy TRW , 1x sworzeń piasty 70 zł Lemforder i 1x końcówka drążka 65 zł lemforder i to by było na tyle dlatego ocena na 5. Jeśli chodzi o przyszłość to napewno też będzie panna MERCEDES.
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa E W211
8,9 – 23,2
l/100 km
6,8 – 12,3
l/100 km
7,3 – 17,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Kombi S211 2.7 (270 CDI) 177KM 130kW
Mercedes Klasa E W211
Po przesiadce ze starego audi 100 c42.5tdi uczucia mieszane. Znacznie wyższe spalanie którego nietłumaczy ani masa pojazdu bo audi czesto jeździło z kompletem pasażerów i załadowane, ani pojemność, ani moc, bo audi miało zrobione jakies 220KM i prawie 500Nm. Po za tym brak dynamiki. Merc z tym silnikiem w pojedynku z pod świateł zostanie pokonane przez w/w auto ale dobrze utrzymane a nie zajeżdzone. Fotele równierż nie sąwygodne jak w starym audi wwersji kubełkowej. Podsumowując auto jest paliwożerne, i ociężałe, z nieprecyzyjne działającą skrzynią manualną, jeśli już bym miał ponownie kupić takie samo rozważyłbym zakup z pieciobiegowym automatem. Zalety, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie, które na drodze sie zachowuje znacznie lepiej, bardzo zwrotne auto. Ogromny bagażnik, który po złożeniu foteli jest poprostu ogromny i bezproblemu zmieści trzy trupy w wyprostowanej pozycji.przetestowane :-) Wracając do spalania moimzdanie powinno być sporo mniejsze bo to auto przy delikatnej jeździe zjada tyle ile audi przy ostrej dynamicznej jeździe, Normy emisji CO2 to czysta kpina bo gdzie się podziewa dwutlenek węgla ktory powstaje ze spalenia dodatkowych 50% paliwa?
7,8
Kombi S211 2.1 (220 CDI) 170KM 125kW
Mercedes Klasa E W211
Witam Swoja S211 przy przebiegu 343 tkm i 5 stopniowej skrzyni automatycznej radzi sobie spoko. Na trasie 120kmh tempomat zapakowany na Fulla 2 dorosłych 3 dzieci i bagażnik na maksa spalił 5.8 według komputera. Jazda tak samo Ale 140-160 spalił 7.2 więc myślę jest okay. Miasto zależy jak się depta pedal gazu potrafi i 10 spalić. Ale to jest komfort i bez gwiazdy niema jazdy pozdrawiam
11,7
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW
Mercedes Klasa E W211
W wielkomiejskich korkach 14-15l/ 100km z powodzeniem, na trasie przy płynnej i spokojnej do 100/h udało mi się zejść nawet do 7l, generalnie trudno zejść do średniej poniżej wartości 9l/100km, ale sama jazda to przyjemność
W 211 350 B automat
  • Mercedes Klasa E W211
  • silnik
  • 190 tys. km
Cześć Jeżdżę Mercedesem E Klasa W 211 3,5 bezyna, od jakiegoś czasu mam następujące objawy, nie zależnie od tego, czy pracuje na benzynie czy na gazie, silnik po rozgrzaniu zaczyna nie równo pracować, jest duży problem z przyspieszaniem, gdy dodaje gazu autem szarpie, nie równo pracuję, przy każdej prędkości, zostały wymienione świece , brak poprawy, problem z upływem kilometrów tylko się pogłębił, komputer nie wskazuje żadnych błędów, czy ktoś miał taki problem?? Bardzo proszę o pomoc, Pozdrawiam Maciek
Oczekuje na rozwiązanie
silnik nie ma mocy
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (200 CDI) 122KM 90kW 2002-2006
  • silnik
silnik po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu sie traci moc obroty tylko do 3000 na 1 biegu 3000 a 2,3,4 bieg 2000 5 do 3000. Po wyłączeniu samochodu jest ok ale gdy przejade kawałek a wszczegulności gdy zatrzymuje się na światłach w mieście włancza mu sie mulenie. Nadmieniam iż wymieniłem turbine i nic to nie dało. Na autostradzie gdy jade szybko i obroty są powyżej 3000 mode jecha dużo kilometrów. modół sterujący turbiną po prawej stronie została wymieniona cała turbina z modółem sterującym ale usterka nie znikła
Problem rozwiązany
8 komentarzy
dudnienie szarpanie przy dodawanie gazu
  • Mercedes Klasa E W211 Sedan W211 2.1 (220 CDI) 150KM 110kW 2002-2006
  • zawieszenie
  • 320 tys. km
witam mam problem niedawno kupiłam mercedesa EW211 2.2automat,jak jezdze powoli to jest ok a gdy dodaje gazu np. przy wyprzedzaniu zaczyna dudnić i bardzo trzęsie całe auto, zwalniam i przestaje, znowu dodam gazu to znowu dudni du du du i cały się trzęsie,prosze może ktoś tak miał .zmienilam podporę wału i jest tak samo.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
3,8
Sedan W211 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Mercedes Klasa E W211
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam wszystkich.Slowem wstępu Mercedes w 211 3.2 V6 rok 2005.Załozona instalacja LPG Stag 4,reduktor do 300 KM,wstyskiwacze Baraccuda.Auto pracuje bardzo poprawnie,jezdzi,przyspiesza bez zarzutu,uwazam ze ten silnik M112 mercedesa nadaje się do współpracy z LPG-polecam.Co do ekonomicznośći...jazda po mieście to spalnie na poziomie 15-16 l,na trasie przy 120-140 km/h to...
3,8
Sedan W211 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Mercedes Klasa E W211
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 218 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Jedyny mankament to częsta regulacja z powodu zbyt bogatej mieszanki wynikiem czego świeci kontrolka check na zegarze , po regulacji wystarczy wyprzedzić inne auto podkręcając silnik na wysokie obroty i znów kontrolka świeci.
2,0
Sedan W211 2.6 V6 (240) 177KM 130kW
Mercedes Klasa E W211
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Witam wszyskich zainteresowanych tm warsztatem moja opinnia jest negatywna z powodu : właściciel to zwykły gbur i jak tylko usłyszał o reklamacji to oczywiście nie miał nawet minuty żeby rozwiązać problem który u mnie się pojawił . Lecz gdy pojawiłem się za pierwszym razem do ustawienia instalacji lpg to z miłą chęcią zainkasował 50zł i nawet nie dał paragonu !!! Nie polecam!!!
Mercedes Klasa E W211