Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW 1976-1980

Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW 1976-1980
Lata produkcji: 1976 - 1980
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F), flagowy model Mercedesa, produkowany od 1972 roku. Właśnie wtedy w nomenklaturze marki oficjalnie pojawiła się nazwa „Klasa S” (wcześniej używano jej potocznie). Za poprzedników modelu uważa się serie: „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. Klasa S to najpopularniejszy samochód w swojej kategorii na świecie - sześć dotychczasowych generacji modelu znalazło ponad 3 miliony nabywców. Najnowsza debiutowała w 2013 roku. „Eska” jest też jedynym Mercedesem w historii, który wygrał plebiscyt na Europejski Samochód Roku (1974 r.).
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz

Oceny Mercedes Klasa S W116 Sedan 2.8 SE,SEL 177 KM 130 kW

Ogólna ocena
5,00
Średnia dla segmentu 4,38
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Poważne usterki

Autodiagnoza Mercedes Klasa S W116

Liczba wpisów: 12
Niska temperatura.
dodał: romio44, 8 lat temu
W czasie jazdy na wyświetlaczu praktycznie cały czas jest temperatura silnika 40 stopni. Wydaje mi się, że powinna być większa i tym samym silnik jest nie dogrzany.
Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
dodał: ~Grzegorz , 2 lata temu
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka. Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy...
auto przestaje jechać jak się zagrzeje np po ok. 7-8 km
dodał: ~olaf, 7 lat temu
Nieauto normalnie zapala jak jest zimne, jadę 7-8 km i zaczyna przerywać ,dławi się i gaśnie, jak ostygnie po 30-60 min zapala i normalnie jedzie i sytuacja się powtarza z tym że za 2 razem jedzie dużo dłużej. Co sprawdzić? Sprawdziłem pompkę paliwa i czujnik obrotów wału korbowego, są dobre.Słyszałem że trzeba jeszcze sprawdzić czujnik obrotów wałka rozrządu. Czy spotkaliście się z takimi objawami ?

Dane techniczne Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW 1976-1980

Podstawowe parametry Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW
Produkowany od 1976 do 1980 roku
Pojemność skokowa 2746 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 227 Nm przy 4500 obr/min
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Przeniesienie napędu Mercedes Klasa S W116 2.8 SE,SEL 177KM 130kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 4
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na tylną oś Dostępny

Publikacje o Mercedes Klasa S

Newsy o Mercedes Klasa S