Szukaj

Informacje o Mercedes Klasa S W220

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta luksusowe
Klasa S produkowana jest od roku 1972. To luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment F) i jednocześnie flagowy model niemieckiej marki. To właśnie w tym momencie nazwa „Klasa S” oficjalnie znalazła się w nomenklaturze marki (używana była wcześniej w języku potocznym). Za protoplastów Klasy S uważane są serie „Ponton” (W180 i W128), „Fintail” (W111 i W112) oraz W108. W swojej segmencie Mercedes Klasa S jest najpopularniejszym samochodem na świecie – do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 3 mln aut spośród dotychczasowych sześciu generacji modelu. Klasa S stała się także jedynym jak dotąd Mercedesem, który został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku (w roku 1974).
czytaj więcej
Powagosław
To jeden z tych wytworów ludzkich rąk, w przypadku których mnożenie komplementów i zachwytów to strata czasu. Bo Klasa S to klasa sama w sobie, absolut, który nie potrzebuje potwierdzenia. ~Powagosław
Luzacjusz
Tak, to pewnie najdoskonalsze auto świata. Pod każdym względem. Tak, jest wspaniałe. Ale ścieżka elegancji, którą zaczyna podążać Klasa S zdaje się prowadzić do miejsca z napisem Maybach. Tego tylko bizantyjskiego przepychu się trochę obawiam. ~Luzacjusz

Mercedes Klasa S W220 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Jimi12
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.2 (320 CDI) 197KM 145kW
Na wstępie, należy pamiętać o jednym! jest to dostojna limuzyna dla dojrzałego człowieka, biznesmena, emeryta albo taksówkarza, to nie jest i nigdy nie będzie samochód wyścigowy, czy co tam jeszcze i nie należy go w ogóle porównywać w tych kategoriach. Samochód posiadałem rok. Z radością sprzedałem. Hmmmmm trudno się odnieść. Większość właścicieli to fanatycy merca, ślepo zapatrzeni w swój wóz, a ten...no nie jest idealny. Niestety żeby ocenić obiektywnie, trzeba być bezstronnym. Może i nowa s klasa jest fantastyczna ale ja oceniam model z roku 2001. Samochód kupiłem od znajomego, rocznik 2001, kupiłem jako 18 latkę:) bardzo dbany, mimo to gnijące progi, nie do pomyślenia w samochodzie, który w 2001 roku wyjeżdżał z salonu za równo 310000zł. Mogli się postarać jeśli chodzi o ocynk. Zmatowiałe klosze reflektorów typowa przypadłość merca z tamtych lat, nie ważne czy s klasa czy c klasa, też jak dla mnie dramat. Również dramatem jest jakość tworzywa na kierownicy i detalach, robi się jakiś taki ślimaczaty jakby plastik przetrzeć acetonem. Tak więc bardzo mieszane uczucia, z jednej strony niesamowitej jakości czarna skóra, doskonałe wyposażenie, właściwie wszystko co tylko było w motoryzacji dostępne w 2001 roku, a z drugiej takie dziadostwa jak wyżej wymienione. Samochód naszpikowany elektroniką, czujniki deszczu, czujniki zmierzchu, odjeżdżająca kierownica, ileś tam pamięci foteli, wszystko elektryczne i takie tam tempomaty ale na przykład kamery cofania nie miałem:) Rozczarowało mnie audio, wcześniej miałem różne japońskie amerykańce z systemami audio Bose, i tutaj mercedes wypadł strasznie blado.
4,3
~Alan
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Auto wykonane perfekcyjnie. Posiada wszystko co jest potrzebne + parę dodatkowych elementów wyposażenia. Po około roku użytkowania auto absolutnie nigdy mnie nie zawiodło. Komfort podróżowania jest wzorowy. Moc silnika jest zupełnie wystarczająca aby wyprzedzić większość aut na autostradzie. Jedynym minusem jakim znalazłem przez czas jeżdżenia samochodem (co też nie koniecznie - zależy od grubości portfela) są pieniądze zostawione u mechanika. Wymiana oraz same oleje w silniku czy skrzyni potrafią być naprawdę kosztowne.
4,4
~Elvis
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.7 V6 (350) L 245KM 180kW
Moj plan bym nastepujacy. Wydac 40 tys zolotych i kupic samochod jak nowy. Niestety nie bylo tak latwo mialem okreslone wymagania. Mercedesik musial byc w220 w wersji LONG to byla podstawa sami przyznacie ze wyglada zupelnie inaczej a to ze nie misci sie w Polskich miejscach parkingowych jest po prostu urocze :) Zawsze wiem gdzie zaparkowalem bo wystaje lub przod lub tyl samochodu ;) Nastepnym wymaganiem byl kolor, musial byc czarny Kolejne wymaganie to po roku prod. 2003. Nastepnie jasna tapicerka i ostatnie fullllll elektryka. Jak widzicie nie ma tu wymagac odnosnie silnika, gdyz bardziej zalezalo mi na stanie samochodu i tym aby spelnial moje parametry niz to aby byl odpowiedni silnik. Oczywiscie 4.0 diesel odpada na starcie... Kupilem Mesia z miejsca za 25 tysiecy złotych od handlarza po 4mc szukania Jak pewnie umiecie liczyc zostalo mi jeszcze 15 tys na naprawy bo budrzet byl. I sie zaczelo... Jak dojechalem do domu to zauwazylem ze leci z chlodnicy...hmmm dobra niestety termin w serwisie mialem na za 2 tygodnie wiec kupilem borygo i wlalem cieszac sie ze jakos przejade te 2 tygodnie. Bylem tak zajarany ze nie chcialem wychodzic z auta :) aha zapomnialem napisac ze dla mnie w samochodzie wszystko musi dzialac a jakie kolwiek skrzypienie czy walenie nie wchodzi w gre... Dobrze mój Merol nie doczekal się tego serwisu już rozpadl się w 2 dniu mianowicie poprzez waz idacy do chlodnicy skrzyni która znajduje się wewnatrz chlodnicy wody zaczal leciec olej. Wiedzialem ze to od skrzyni biegow bo ten kolor jest nie do pomylenia i tu szczescie chcialo ze auto akurat rozsypalo mi się przy autoryzowanym serwisie merola w Gdyni. Super pomyslalem i stanalem na parkingu u nich. Odrazu przyjeli. Poprosilem aby zerkneli na te weze i wymienili mi od razu olej w skrzyni biegow i w silniku. Po 1 dniu zadzwonili i powiedzieli ze misa olejowa do skrzyni biegow jest w bardzo zlym stanie i zalecaja wymiane. ok... niech robia. Tak więc za wymiane oleju w skrzyni biegow i silniku, przewodu chlodnicy nowego czynninka filtru oleju nowej misy olejowej, innych przewodow zaplacilem 3500 zl. Nie tak zle pomyslalem ale wciąż czekalem na serwis w warsztacie gdzie robia tylko merole. Acha bedac w serwisie kupilem dodatkowy kluczyk od handlarza dostalem tylko 1 – koszt 1600 zł... Samochod jezdzil, palilo się SRS, klimatyzacja nie chodzila, a z chlodnicy lecial plyn. W koncu się doczekalem. Dla niecierpliwych samochód stal w tym warsztacie prawie miesiac... caly czas mi cos nie pasowalo, najwięcej czasu poswiecili klimatyzacji wymieniony został praktycznie caly uklad. No to lecimy. 1 wizyta - Osuszacz klimatyzacji, chlodnica silnika, chlodnica klimatyzacji, tarcza kotwiczna tylna prawa i lewa, nowe przewody ( te z autoryzowanego serwisu były pokrecone, zawolali mnie po to abym sam zobaczyl ) hamulec reczny – klocek hamulcowy, szczeki, tarcza chamulcowa, elektryka – modod dociagania drzwi pasazera oraz cala elektryka tylnych prawych drzwi regeneracja czujnikow parkowania ( nie dzialaly ) Napelnienie klimatyzcji , czynnik jakiś tam modol kolejny robocizna Koszt 4400 zł 2 wizyta - Klima dalej nie dziala...tak więc jedziemy dalej Kompresor klimatyzacji ( teraz sluchajcie, wstawiony był waz do sprezarki od Diesla 320 on jest za dlugi i musi być zgiety więc zatarl sprezarke, zrobil to poprzedni wlasciciel bo taki waz kosztuje do diesla 200 zl a do 350 ben 921 zł Kazalem sprawdzic AIRMATIC prawy tylny się pocil. Tak więc zregenerowali go 1200 zł dobra cena. Robocizna Koszt 4486 zł … 3 wizyta - Klima w koncu dziala ale... wieje tylko cieple powietrze , trzeba było wymienic, zawory ogrzewania tyl i przod . Do tego zaczelo wyc lozysko lewe. Robocizna 1280 zł. 4 wizyta klima dziala … ale może być tylko albo zimno jak w kostnicy albo cieplo jak w Hiszpani.. dobra wymiana panelu sterowania klimy …. Robocizna 400 zł 5 wizyta …. Zaczelo walic tym razem prawe lozysko z wymiana 328 zł . W koncu czyszczenie – detaling wnetrza 600 zl Dobra i to panowie tyle. Oczywiscie nie wpisywalem wszystkiego co było wymieniane tylko te takie bardziej drozsze części. Teraz liczymy Koszt samochodu 25000 Kluczyk 1600 zł Serwis Autoryzowany – 3500 Serwis Nieautoryzowany – 10894 Detaling – 600 Na same naprawy wydane 14394zł
Średnie spalanie dla Mercedes Klasa S W220
11,4 – 19,7
l/100 km
7,2 – 11,0
l/100 km
13,7 – 37,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW
Merca mam ponad rok, przejechalem nim ponad 40tys km. Przebieg auta aktualnie 430tys km. Utrzymany w dobrym stanie. W aucie mam wycięte katalizatory wiec spalanie nieco wyższe, więc zaczniemy od najwyższego spalania w mieście przy bardzo dynamicznej jezdzie- udało mi sie dobic do 28l na setkę lpg. Srednio w mieście 23l lpg, a odkąd urodziła sie córka spalanie waha sie w granicy 19.5l lpg. Na drogach mieszanych między 15-18l Autostrada- tutaj różnie i zależnie od prędkości: 140km/h na tempomacie spalanie 14l lpg i im szybciej tym wiecej. Prędkość 200km/h okolo 20l lpg. Maksymalnie jechalem z pedalem w deche 249km/h - elektroniczna blokada prędkości zadzialala, a na obrotomierzu bylo jeszcze troche miejsca. Teraz najlepsze- drogi pozamiejskie- wypad 250km w jedną stronę w trzy osoby i pol (narzeczona byla w ciąży) i maly pies- srednia prędkość 90km/h spalanie lpg wyszlo niecałe 11l ! Patrząc na gabaryty auta i jego klase spalanie jest smieszne- tym bardziej ze cena lpg teraz u mnie to srednio 2.12zl za litr. Jesli trafimy na zadbany egzemplarz to będziemy zadowoleni- jedynie w gratisie możemy dostac troche rdzy (dotyczy modeli przedliftowych). Spalanie lpg (względem benzyny) jest w moim przypadku wyzsze od wskazań komputera o jakies 3litry na trasie i 4litry w miescie.
6,9
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.2 (320 CDI) 197KM 145kW
Jazda do pracy 20km w tym pierwsze 10km pomału a potem butowanie 8l/100km. Wyjazd do chorwacji średnia prędkosć 115km/h żona osiągneła 5.2l 4 osoby na pokładzie pełen bagażnik :) Auto nie pali dużo jak na moc i masę. Gdy jezdzi zona normalnie bez szaleństw osiąga około 7l. Mi nie schodzi poniżej 8l... W miescie gaz w podlodze od świateł do świateł pierwszy to już około 11-12l z klimą a normalnie po mieście to trzeba liczyć 8.5-9l. Polecam ten silnik "niedrogi" w ekspolotacji w porowaniu z konkurencją. 5 biegowa Skrzynia troche go przymula ale i tak jest dobrze.
7,5
Mercedes Klasa S W220
Sedan 3.2 (320 CDI) 204KM 150kW
Zużycie paliwa jest największe przy nierozgrzanym silniku. Silnik osiąga optymalną temperaturę po przejechaniu ok. 10 km. Do tego czasu spalanie w okolicy 9,5-10,5l. Później zależy od rodzaju drogi i prędkości: autostrada (150-170km/h) - 8,6l; miasto 9,5-10l; trasa (100-140km/h) - 7,4l. Trasa ecodriving (do 110km/h) - 6,8l/ha. Średnie zużycie w drodze do CHorwacji (autostrady, góry, drobne wypady) wyszło srendio 7,6l. Są to faktyczne zużycia sprawdzane przez tankowanie "po korek". Mam taką fobię.
Rozłądowujacy się akumulator po 1-2 dniach, okresowe zwyżki poboru prądu na wyłączonym silniku
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 V6 (320) 224KM 165kW 1998-2002
  • instalacja elektryczna
rozładowanie akumulatora po 1,5-2 dniach nie jeżdzenia mimo zakupu nowego aku. Podswietlaja się "stale" przyciski podsufitkowe mimo wyłączenia silnika i zamkniecia samochodu. Okresowe pobory prądu na wyłączonym silniku ok 10x wyzsze niż dopuszczalny- mimo nie uaktywniania alarmu Kłopoty od 2 lat. Były wymieniane SAMY, sprawdzane żarówki ze sterownikami - tj podmieniane w warsztacie. Ponadto odłączane po kolei sterowania szyb, foteli, itp.. Skokowy pobór prądu mimo tego nadal występuje i nie potrafią mi powiedzieć, dlaczego.. Porażka. Ostatnio uszkodzeniu uległ bezpiecznik pompy airmatika powodujac jej niewyłączanie się i w końcu spalenie. Po wymianie bezpiecznika i pompy ...po kilku dniach znów problem z nie wyłączaniem się pompy.. odłączyłem ją dziś przy takim incydencie nauczony doświadczeniem i... liczę, że się nie uszkodziła. Samochód z 1999 r,auto dbane i nie tłuczone. Proszę o podpowiedź, co mam zrobić. mój nr tel 600934981
Problem rozwiązany
4 komentarze
Display defective, SRS
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 2.8 V6 (280) 204KM 150kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 1 tys. km
Witam,wyświetlił się komunikat,,display defective " oraz SRS. Następnie komunikaty zniknęły same ale nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi z pilota. Nie działa domykanie drzwi, brak pompowania foteli,nie mogę otworzyć bagażnika z guzika przy klapie. Mogę otworzyć jedynie z guzika w drzwiach.
Oczekuje na rozwiązanie
nie reaguje na pedał gazu
  • Mercedes Klasa S W220 Sedan 3.2 (320 CDI) 197KM 145kW 1999-2002
  • silnik
Sa dwa tryby pracy skrzyni s-standart i w-winter. Na "standart" przy ruszaniu (i zdarza się w czasie jazdy), silnik nie reaguje i nie przyspiesza w ogóle przez kilkanaście sekund. Co ciekawe?,...nie zawsze!! Ogólnie rusza z kopyta, ale zastanawiają mnie te momenty? Na skrzyżowaniu jest to niebezpieczne. Samochód tylko się toczy i nic!!! nie wiem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mercedes Klasa S W220