Szukaj

Informacje o Mercedes Sprinter III Podwozie do zabudowy

Lata produkcji: 2006 – 2014
Segment: Dostawcze
Produkowana od roku 1995 seria ciężkich aut dostawczych i lekkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej do 5 ton. Mercedes Sprinter zastąpił w gamie niemieckiego producenta rodzinę modeli T1. Odniósł sukces rynkowy, którym przebił swojego poprzednika - model od wprowadzenia na rynek sprzedano w liczbie prawie 2 milionów egzemplarzy, co czyni go jednym z najchętniej nabywanych aut w swojej klasie. Trzecia generacja samochodu oferowana jest od roku 2006. Bliźniaczym autem Mercedesa Sprintera jest Volkswagen Crafter. W Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest pod nazwą Dodge Sprinter.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Średnica zawracania 13,6 m
Długość 5305 mm
Szerokość 1990 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2426 mm
Wysokość 2365 mm
Rozstaw osi 3250 mm
Przedział ładunkowy - długość 2711 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
3,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,2
~Lesiewicz
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 516 CDI 165KM 121kW
Samochód dramat: po 300 tysiącach kilometrów i przepisowych przeglądów w autoryzowanych serwisach Mercedes-Benz padł silnik (mogły się do tego przyczynić oleje long life - przegląd bodajże co 30 tysięcy kilometrów - stanowczo odradzam, polecam wymianę co jakieś 10-15 tysięcy kilometrów). Wymiana silnika (a raczej słupka po regeneracji [cały osprzęt do silnika pozostaje stary) kosztowała jakieś 38 tysięcy złotych. Na początku żywota naszego Sprintera mieliśmy problem z uwzględnienieniem, a raczej realizacją gwarancji (samochód ciągle, od początku użytkowania łapał "check engine" i tracił moc) - żeby pozbyć się usterki trzeba było wymienić bodajże główny komputer który w 2012 roku kosztował około 5 tysięcy złotych. Byliśmy w związku z tym wzywani do nieistniejącego już wrocławskiego dilera Mercedesa gdzie próbowano niższymi kosztami naprawić usterkę (a było takich "zaprosin" około 6-7 - co było dla nas stratą czasu i pieniędzy). Dopiero interwencja w Mercedes-Benz Polska w Warszawie poprawiła sytuację - wymieniono CPU u Dilera Mercedesa - w firmie Garcarek w Ociążu koło Kalisza (i wtedy skończyły się problemy). Sam koszt serwisów u autoryzowanych dilerów rósł z roku na rok, przybierając monstrualne rozmiary począwszy od około roku 2018 (faktury na 8-10 tysięcy złotych nie były niczym niezwykłym, a nie mówimy o ciężarówce (chociaż gwoli sprawiedliwości samochód nie wozi powietrza i jest intensywnie użytkowany). W razie konieczności wymiany silnika stanowczo odradzam jego kupno na tzw. rynku wtórnym, na którym ciężko o fakturę, gwarancję i uczciwość (możliwa jest wtedy sytuacja w której pomimo stanowczych zapewnień dostajemy silnik z nowszym osprzętem, który nie będzie współdziałał z elementami istniejącymi w naszym samochodzie). W autoryzowanym serwisie zapłacą Państwo krocie, ale dostaną gwarancję i fakturę.
2,9
~robert
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 516 NGT 150KM 110kW
przez miesiąc serwis w W-wie nie może usunąć wibracji, a występuje przy 100km/h .Robili już wszystko a teraz kombinują jak się wykręcić.Jak ktoś ma podobny problem chętnie porozmawiam.603-119-560 (Bezawaryjność (poważne usterki))
Średnie spalanie dla Mercedes Sprinter III Podwozie do zabudowy
18,0
l/100 km
12,7 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,3
Liczba komentarzy: 1
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 319 CDI 190KM 140kW
Nowy Sprinter z 2019r 3.0 190km automat 7 biegów , zabudowa autolaweta . Spalanie armagedon ,auto puste bez ładunku przy stałej prędkości 120 km/h (włączony tempomat na autostradzie i odcinku 500 km) spalanie średnie 15 litrów /100 km, realne 16 litrów sprawdzone podczas tankowania do pełna na stacji . Porównując to z poprzednim Boxerem 2,2 150 km (gdzie tam spalanie wychodziło 10,5L ) lub Mercedes Atego 12 ton , silnik 5,2 L i spala 17,5 litra . Nie trzeba chyba już nic więcej dodawać . W przyszłym tygodniu jadę zgłosić to do serwisu, bo zapewnienia sprzedających były zupełnie inne . (Bezawaryjność (poważne usterki))
15,0
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 519 CDI 190KM 140kW
Raport dotyczy ciezkiej chlodni w zabudowie kontenerowej mieszczacej 9 palet waga samochodu to od 3200 kg do 6500kg . Autko przewaznie ma na sobie ok 2t. Przy jezdzie po kraju z normalna predkoscia polskiego ruchu w trasach miedzy 300 a 1000 km/24h spokojnie mozna utrzymac spalanie na poziomie 14l/100km moja srednia to 14.5l/100km przy czym czesto to autostrady gdzie raczej sredniapredkosc jest niestety wyzsza. Musze dodac iz przy predkosciach powyzej 120 spokojnie mozna osiagnac wynik 18-20l/100 . Wczesniej 700 tys km 416 i poza ogromna roznica w konforcie roznica w spalaniu minimalna. Auto uzytkuje osiem miesiecy i przy przebiegu 95 000 km narazie bez najmniejszej awarii oby tak dalej. Przepraszam orginalne zarowki zostaly wymienione w pierwsxym tysiacu km. Dla porownania dodam iz 50c15 ze srednia 17na setke potrafilo przejechac przez rok niecale 60000 km reszta to serwis na ktory brak slow... (Bezawaryjność (poważne usterki))
12,7
Mercedes Sprinter III
Podwozie do zabudowy 316 CDI 165KM 121kW
Witam! Sprinter 315 2008r.z winda,plandeka 2,3 wys.Spalanie oscyluje ok.12,3 zadko wiecej chyba ze mam na sobie ze 2T i jade pod wiatr to wtedy nawet i 15,5l spali.Pomiary przy predkosciach ok.100-105km/h.Ktos kto robil te tabelki jakims cudem nie uwzglednil ani mojego silnika 315 ani roku a przeciez one wychodza juz od 2006r a w tabelce rocznik zaczyna sie od 2008r.Nonsens! (Bezawaryjność (poważne usterki))
Wał napędowy.
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 156KM 115kW od 2009
  • układ napędowy
Mamy w rodzinie M S z 2010 roku. Brat który nim jeździ po raz kolejny ma problem z wałem napędowym. Piszę po raz kolejny bo to już trzeci raz jak coś się dzieje. Można by powiedzieć że powinien mieć już jakieś doświadczenie ale za każdym razem specjaliści którzy się nim zajmują twierdzą że teraz już będzie dobrze. Czytamy naturalnie wpisy dotyczące wysokiego spalania czy nagminnie wychodzącej rdzy co jest w przypadku tego auta a w zasadzie tej marki przerażające. Co dziwniejsze to mając z rynku takie informacje nikt w zasadzie nie reaguje i nawet w przypadku nowego modelu sytuacja się powtarza. Wracam jednak do problemu.Waliło a wcześniej pukało.Okazało się że poszedł krzyżak. Innym razem problem dotknął podpory która omal się rozsypała. Teraz znowu odnosi się wrażenie że sytuacja jest bardzo podobna a co za tym idzie należy przygotować się na kolejny wydatek. Nie da się ukryć że chętnie dowiemy się czy problem dotyczy tylko nas,tego akurat modelu? Nie da się ukryć że czytając choćby ogłoszenia w tym temacie,wyraźnie widać że problem jednak istnieje.Czyżby akurat użytkowników AutoCentrum.pl omijały te problemy? Nie chcę tu pisać o tym jaka jest cena w ASO wszystkiego co dotyczy naprawy czy wręcz wymiany ale to temat na osobny artykuł.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
zwiększanie się objętości oleju w silniku
  • Mercedes Sprinter III Furgon 316 CDI 165KM 121kW 2009-2014
  • silnik
Dzienne trasy to 300 do 650 km. Co 2 - 3 tygodnie zapala sie kontrolka silnika sygnalizująca nieprawidłowości. Na miarce oleju silnikowego pokazuje się stan oleju ponad górną kreskę. W serwisie odciągają z miski olejowej , z oleju silnikowego - olej napędowy, ktory przedostaje się do silnika. twierdzą, że jest to normalne. ja uważam, że nie, gdyż zamiast przejechać 40 tyś km komputer pokazuje już koleny przegląd za 24 tyś, gdyż ma rzadki olej bez właściwości prawidlowych. Nie wiem, również w serwisie nie bardzo wiedzą odsysają olej napędowy z oleju silnikowego co kilka tygodni
Problem rozwiązany
4 komentarze
Kontrolka uchylonej kabiny świeci po jej opuszczeniu do samego dołu
  • Mercedes Sprinter III Furgon 524 258KM 190kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 283 tys. km
Od razu mowię, że chodzi o Atego z 2017 r, z silnikiem 5132 cm3 / 170 kw, ale nie mogę wybrać z listy. Podnosiłem kabinę w celu wymiany żarówek świateł mijania. Po opuszczeniu kabiny do samego dołu, kontrolka podniesionej kabiny świeci w dalszym ciągu. Kilka hamowań na placu na próbę i kabiną o beton nie zaryłem. Możliwe, że to czujnik? Tak prawdę powiedziawszy, to jeszcze nie widziałem atego, w którym ten element byłby sprawny i działał jak trzeba.
Oczekuje na rozwiązanie
Mercedes Sprinter III Podwozie do zabudowy