Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 100kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Ósma generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1996 (w USA dwa lata później). To pierwszy samochód w rodzinie Galantów, który z klasy kompaktowej (segment C) awansował do klasy średniej. Oprócz większych rozmiarów, auto oferowało również większy komfort jazdy, a także smukłą, efektowną sylwetkę uważaną przez wielu za najładniejszą w dziejach modelu. W 1997 roku Galant VIII dostał nagrodę dla japońskiego Samochodu Roku. W innych krajach oferowany również pod nazwami Legnum i Aspire. Jego produkcja zakończyła się w roku 2003.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Takich japończyków już nie robią,tym samochodem można pojechać wszędzie i zawsze nim wrócisz bez problemu.Nie było żadnych usterek,które unieruchamiają auto.Przez ponad 3 lata zrobiłem 50tys km, wszystko na gazie i żadnych problemów.Podstawowe wymiany oleju,świec,filtrów,kabli zapł. Na początku jak go kupiłem wymieniłem łożyska w skrzyni biegów(bolączka galantów) i przy okazji sprzęgło.To tyle z napraw,chociaż można było jeździć dalej bez problemu.Dużo osób narzeka na gnące się tarcze hamulcowe i bicie tarcz.U mnie udało się wyeliminować tą bolączkę,trzeba po prostu dbać o hamulce.
4,7
~silent_freak
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Mój następny samochód, będzie też Galantem VIII. I nie tylko ja na portalu wtóruje temu poglądowi. Niezawodność, dobre wyposażenie, a wszystko za śmieszne pieniądze. No i to wściekłe spojrzenie przednich reflektorów... Mogę napisać tylko jedno- "Postaffiam wsystkych wlasiicieli Passatów" Galant spotkany gdzieś na ulicy sprawia wrażenie samochodu luksusowego i drogiego... polecam jednak skonfrontować to z faktycznymi cenami. Świetny samochód, do którego nie dopłaca się za to że jest VW, Audi, Mercedesem, BMW, Seatem czy Skodą. Po przesiadce z Una 1.0 fire, Cinquecento 0.9 i nissanie sanny 1.6 jestem bardzo zadowolony... może nie jestem mistrzem 1/4 mili, ale auto przyjemnie reaguje na pedał gazu. Skrzynia działa specyficznie, trzeba się przyzwyczaić. Nie jest "miękka" Przez drążek czuć jak pracują mechanizmy skrzyni, bardzo mechanicznie czuć, że dokładnie w tym miejscu jest wybrany bieg. Lepiej nie jestem w stanie opisać tego jak działa skrzynia. Dzięki zawieszeniu Galanta 500km wycieczka nie męczy... nie może, bo daje doskonałe wyczucie, wspaniałe wrażenia. Poślizgi, nawet głębokie, bez większych umiejętności wyprowadza się jedną ręką, drugą można dłubać w zębach...
4,6
~poland-team
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
regularnie servisowany, nie katowany, to będzie jeździł bardzo długo. miałem go przez rok i nic w nim nie wymieniłem poza akumulatorem:), naprawdę trwałe auto. Wygodne nawet dla wysokich i barczystych:) Kombi ma Mega bagażnik - zapakowany w 3 osoby i dwa rowery pojechał na wakacje. Bardzo dobrze wyposażony już w podstawowej wersji. Ośmielił bym się o określenie że bez konkurencji jeżeli chodzi o cenę zakupu w porównaniu np: do archaicznego i pozbawionego charakteru VW passata z tego rocznika to Galant jest o połowę tańszy i super wyposażony. Niemieckie auta nie miały w tej cenie nigdy takiego wyposażenia. A trwałość to typowy Japoniec !!!
Średnie spalanie dla Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.0 136KM 100kW 1996-2002
9,8
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Galanta kupiłem gdy miał 247tyś km i sprzedałem go gdy miał 270tyś km. Byłem pierwszym właścicielem w Polsce i sprowadziłem go z Niemiec który był w czystej benzynie. Od razu gdy go opłaciłem, przerejestrowałem zainwestowałem w porządną sekwencyjną instalacje gazu firmy STAG. Nie odczuwałem żadnej różnicy jadąc na benzynie i na gazie. Spalanie na takie auto z takim silnikiem uważam za bardzo ekonomiczne. Dojeżdżałem codziennie do stolicy mając 40% cykl miejski 60%trasa. Gdy miałem lekką nogę po mieście zawsze wychodziło 11-11.5 litra ale lubiłem go czasami podkręcać na wyższe obroty to spalanie wychodziło w granicach 12.5-13.5 litra. Najwięcej mi spalił przy gwałtownym ruszaniu na światłach i intensywnym hamowaniu 14.7litra. Nie ważne czy go cisnęliśmy a zawsze różnica spalania gwałtownie się nie zmieniała. Butle gazową miałem 37 litrów i przy cenie gazu 1.67-1.90zl za litr wychodziło mi łącznie za 55-65zł co robiłem 270-320km. Nigdy mi nie zszedł poniżej 10litrów i dziwie się że nie którym wychodzi 8-9. To muszą być bardzo spartańskie warunki, bez klimy, bez ogrzewania, full eco driving a ja jeździłem cały czas na klimatyzacji, przy wyprzedzaniu nie żałowałem przyciśnięcia bo sam prosił o to, to co było w aucie cały czas było wykorzystane. Chciałem dodać że jeździłem na oponach 215 50 17' w porze zimowej i jak letniej. Uważam że samochód godny uwagi, na tle innych aut oferuję bardzo przystępną cenę i w dodatku bardzo duże wyposażenie jak 4x elektryczne szyby, climatronic, tempomat, elektrycznie lusterka z podgrzewaniem. Oczywiście co do skóry i tempomatu zależało od wersji .Gdyby miałbym kupić jeszcze raz te auto nie wahałbym się ale następnym razem 2.5 v6 :)
10,8
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
ktos powie że takie spalanie jest nie mozliwe w tym modelu ale jednak jest. na trasie 10l na 100km przy predkosci 140-150km/h. w miescie przy dynamicznej jezdzie max 12l/100km. sprawdzilem na 2 silnikach i spalanie bylo to samo.
11,0
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Wiadomo - segment samochodu, pojemność silnika i temu podobne wpływają na wysokie koszty utrzymania. Kupiłem samochód za 6500, drugie tyle już w niego wpakowałem, żeby doprowadzić go do bezawaryjnego stanu i kolejne tyle planuję wpakować w remont blacharki i kompletne pozbycie się korozji. Spalanie też niemałe - przy dynamicznej jeździe spokojnie łyknie 12-15 litrów.
Nie pali na wszystkie cylindry
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.0 136KM 100kW 1996-2002
  • silnik
Witam . Mój Galuś, gdy go odpale, od razu wskakuje na wysokie obroty, tzn ponad 1400 , czasami zdarzało sie więcej.. Kręci na takich obrotach kilka sekund i obrotomierz oraz obroty spadają po chwili do około 1000/min.Normuje się. Gdy już chodzi na biegu jałowym,znów pojawia się sytuacja z obrotami,gdyż minimalnie skaczą w granicy 900-1100/min. Problem ten pokazuje sie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku( może rzadziej na rozgrzanym )..Wcześniej miałem jeszcze problem z dławieniem silnika,okazało sie że musiałem wymienic sonde lambde przed katalizatorem.Problem ustąpił,lecz po okresie mniej więcej pół roku silnik znów od czasu do czasu potrafi zadławić,szczególnie na bardzo zimnym, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów... Odczuwam też, że mój Galuś nie pali na wszystkie cylindry i nie można z niego wydusić maksymalnej mocy,co wielokrotnie sprawdzałem..Krótko mówiąc, na pewno nie wyciąga tych 136km ... co nie ukrywam- boli :( proszę o pomoc !!! Z góry dziękuję i pozdrawiam :) nieznana jeszcze mi się nie udało, nestety !!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nierówna praca silnika..
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan
  • lpg
Witam serdecznie! Prosiłbym o pomoc gdyż już trochę poczytałem forów ale nic raczej konkretnego się nie dowiedziałem. Więc postanowiłem założyć sobie konto na tym serwie. Tak więc odnośnie już problemu.. Trochę głupia sytuacja. Z pośpiechu gdyż sprawa była ważna nie zrzuciłem ręcznego i przejechałem na lpg około 2km.. W czasie jazdy deczko szarpnęło i wtedy zauważyłem ręczny.. Lecz problem został niestety gdyż jadę i obroty silnika spadają(zwalniam) na biegu 2 gdy dodaję gazu znów szarpie.. Na benzynie nie było tego problemu, jeździł normalnie. Jednak ostatnio pekła mi ośka prawa i zanim znalazłem odpowiednią autko niestety stało na mrozie bezczynnie około 3tygodni.. I teraz gdy odpalam autko i stoi ono w miejscu, na biegu jałowym silnik na benzynie po chwili nie równo pracuje i czasami gaśnie.. Czym może to być spowodowane??czy może to być sprawa wyregulowania? Prosiłbym o opinie na ten temat. Myślałem aby udać się do gazownika lecz słabo ostatnio z czasem jednak na dniach już będę musiał to uczynić. W zasadzie mam troszkę stracha aby czasami nie nie uszkodzony był silnik. Autko kupione około 3 miesiecy temu. Niektóre elementy zawieszenia były wymieniane. Wymieniane także oleje, tuleje, bodajże filtry. Przepraszam o tak długie wypracowanie lecz chciałem dokładnie przedstawić problem, proszę jeszcze raz o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawory w galancie.
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
  • silnik
witam wszystkich. chcialem sie dowiedziec, bo ostatnio kupilem mitsubishi galant 2.5 v6 2000r. kupilem go jakos latem i z samodem nic sie nie dzialo bynajmniej przez 1 miesiac w lecie jak bylem bo tyle nim jezdzilem ,bo ciagle jestem jeszcze za granica, przyjechalem ostatnio na swieta, i mam cos problem z zaworami, a troche sie na tym nie znam, bo po rozgrzaniu silnika dalej je slychac, silnik pracuje glosno , za chwile przestaje glosno chodzic, jest cicho na jakis czas , i za chwile z powrotem golosno i tak na przemnian, nawet po przejechaniu, 60km jest to samo?- prosil bym o pomoc, o co dokladnie w tym chodzi, czy bede musial cos wymienic lub wyregulowac??, i jesli gdy by to ile takie cos moglo by kosztowac, bo wiem ze do tego silnika nie jest to tania usluga?????.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mitsubishi Galant VIII Kombi