Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006

Lata produkcji: 1996 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Ósma generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1996 (w USA dwa lata później). To pierwszy samochód w rodzinie Galantów, który z klasy kompaktowej (segment C) awansował do klasy średniej. Oprócz większych rozmiarów, auto oferowało również większy komfort jazdy, a także smukłą, efektowną sylwetkę uważaną przez wielu za najładniejszą w dziejach modelu. W 1997 roku Galant VIII dostał nagrodę dla japońskiego Samochodu Roku. W innych krajach oferowany również pod nazwami Legnum i Aspire. Jego produkcja zakończyła się w roku 2003.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 223 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 80,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Solenizant
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
Mam ten samochód jako drugi, posiadam go ponad 7 lat i mogę napisać więcej niż Ci co mają go kilka miesięcy lub kupili szrota i twierdzą, że auto jest do kitu. Jest to naprawdę dobre auto, gdy go kupiłem to nie musiałem w nim nic grzebać przez trzy lata, po trzech latach dopiero robiłem zawieszenie, które niestety obrywa przez nasze drogi, na szczęście, koszta nie są duże w porównaniu do innych aut tej klasy. W tej chwili, jak ktoś planuje kupić Galanta to musi wziąć pod uwagę parę rzeczy, bo nie jest to już auto młode. No i przede wszystkim trzeba wyróżnić kilka wersji, które były produkowane, ja osobiście mam Sport Edition w automacie 2.5 V6 i szczerze, chyba najlepszy wybór bo: najładniejsza linia nadwozia, większe hamulce w stosunku do przedliftowych, automat całkowicie bezawaryjny (no chyba że przez 300tys km nie wymieniasz oleju a skrzynia może tyle jeszcze wytrzymać ale to już na krawędzi ryzyka), przyciemniane szyby (nie folia), spalanie 10l gazu w trasie (dosłownie). W tych czasach jeśli kupujesz Galanta to zwróć uwagę na korozję podłużnic oraz kielichów, jeśli chcesz to robić samemu to za 5 tysi kupisz na pewno.
4,1
~Artur87
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
Wóz jest świetny. Jak jeździ oczywiście. Ma dobre przyspieszenie, niskie jak na swoją klasę silnikową (mówią tylko i wyłącznie o V6!) spalanie, wygodny, z oryginalnym stylem (rekin), przyjemnie wykończony w środku (opcja nardi torino z jasnymi skórami, lub ewentualnie zwykła z czarnymi. welur wygląda moim zdaniem badziewnie). Auto mało znane, niezbyt popularne, stąd niska cena. Lepszy od Passata, także pod względem niezawodności, wygodniejszy od Audi A4, ekonomiczniejszy od BMW 5, szybszy od MB E-klasse. Ma masę zalet. Trzeba tylko uważać od kogo się kupuje. Ja kupiłem w Polsce, od Polaka, auto z polskiego salonu. Z całym szacunkiem dla patriotów, zrobiłem 3 możliwe błędy za jednym zamachem. Kto jednak ma to auto w dobbym stanie, raczej go nie sprzeda. Stąd tak mało ich na allegro...
4,7
~Artoos
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
Jest to duże (ale bez przesady, klasa Mondeo czy Omegi), bardzo wygodne kombi. Na wyposażeniu ma wszystko o czym można zamarzyć, łącznie z piękną jasną skórą, która nawet się za mocno nie wyciera. Mini ciężarówka to nie jest, więc bagażnik jest mniejszy niż można się spodziewać (ale wcale nie mały), za to ludzie mają więcej miejsca.Samochód nie jest krzykliwy, lecz elegancko stonowany z drobnymi sportowymi akcentami. Polecam ludziom praktycznym, nie jest to auto dla pozerów ( dla nich jest Audi lub Alfa). Części są dostępne, ale nie od ręki gdyż model ten jest raczej mało spotykany (za to mamy pewność, że taki samochód jest jeden, lub jest tylko kilka w (dużym) mieście. Wnętrze, bajka nic dodać nic ująć (no może ten uchwyt na kubki). Polecam szukać jasnej skóry, jest naprawdę piękna. Nagrzewa się mniej jak welur (kolor) a zimą mamy do dyspozycji dwustopniowe podgrzewanie tyłka. Co do silnika to polecam V6 (jasnej skóry z innym silnikiem nie widziałem), fanem automatu nigdy nie byłem, więc co do skrzyni mam mieszane uczucia.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Galant VIII Kombi 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
10,3
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
Skrzynia automat. Instalacja 4gen sterownik lpg-tech wtryski barracuda. Jazda głównie w mieście, nieduże dystanse i trochę korków. Średnio gazu wychodzi około 12,5-13,5L/100. Jazda w trasie z prędkością 90km/h 8L/100, jazda ze średnia 110, spalanie w granicach 9,5. Gazu pali praktycznie tyle samo co benzyny, w dodatku dość szybko silnik się nagrzewa, więc przełączenie ( przy 44 stopniach ) na gaz jest dość żwawe. Jeśli o dynamikę chodzi to nie ma różnicy czy się jedzie na benzynie czy na gazie, auto jedzie tak samo.
11,3
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
Tak jak pisza poprzednicy jak na 163konie to spalanie troszkę za duże. Ratuje fajna pojemność i klank silnika. Pojemność fajnie widać na momencie obrotowym. Co do samego auta to tak: Plusy: wygodne, elastyczne, ładne -przód rekina, najlepszy klank V6 tamtych lat! Niezawodne, fajnie pracuje na gazie, super wyposażenie, tanie w zakupie Minusy: Rdza na kolumnach amortyzatora - zmorą plus inne zwyczajowe miejsca Obsługa V6 utrudniona z uwagi na kolektor dolotowy - brak swobodnego dostępu do 3 cylindrów podnosi koszt każdej usługi Prowadzenie mogłoby być lepsze strasznie podsterowny! Trzeba zadbać o lepsze opony bo łatwo traci przyczepność przy przyspieszaniu, tył także uslizguje w zakrętach Kosztowna wymiana łożysk szczególnie tył uważać należy na wersje z amortyzatorami tył z auto regulacja - drogieee Pozantym super samochodnzan tajne pieniądze. Przyjemność z jazdy przysłania wady i mimo lat jeździe nim z przyjemnością.
9,8
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mitsubishi Galant VIII
To nie citroen AX...Jak na swoją klasę (2,5l V6) nie znam bardziej ekonomicznego silnika. Mi spalił przy jeździe 80-100 km/h 7,5l. Mniej chyba się z automatem nie da. W mieście ok 10l. Raz mniej raz więcej. W trasie jadąc 160 do oporu wziął 14l. Więcej chyba się spalić nie da. Cisnąłem jak mogłem. ponad 100kilosów na maksymalnej fabrycznej prędkości... Moim zdaniem jak na 163ps to ekonomia jest ok. Odradzam gaz, i tego rodzaju tematy. Żal silnika. Kup sobie golfa 1,9tdi jak chcesz mieć mniejsze spalanie...
Nie pali na wszystkie cylindry
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.0 136KM 100kW 1996-2002
  • silnik
Witam . Mój Galuś, gdy go odpale, od razu wskakuje na wysokie obroty, tzn ponad 1400 , czasami zdarzało sie więcej.. Kręci na takich obrotach kilka sekund i obrotomierz oraz obroty spadają po chwili do około 1000/min.Normuje się. Gdy już chodzi na biegu jałowym,znów pojawia się sytuacja z obrotami,gdyż minimalnie skaczą w granicy 900-1100/min. Problem ten pokazuje sie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku( może rzadziej na rozgrzanym )..Wcześniej miałem jeszcze problem z dławieniem silnika,okazało sie że musiałem wymienic sonde lambde przed katalizatorem.Problem ustąpił,lecz po okresie mniej więcej pół roku silnik znów od czasu do czasu potrafi zadławić,szczególnie na bardzo zimnym, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów... Odczuwam też, że mój Galuś nie pali na wszystkie cylindry i nie można z niego wydusić maksymalnej mocy,co wielokrotnie sprawdzałem..Krótko mówiąc, na pewno nie wyciąga tych 136km ... co nie ukrywam- boli :( proszę o pomoc !!! Z góry dziękuję i pozdrawiam :) nieznana jeszcze mi się nie udało, nestety !!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nierówna praca silnika..
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan
  • lpg
Witam serdecznie! Prosiłbym o pomoc gdyż już trochę poczytałem forów ale nic raczej konkretnego się nie dowiedziałem. Więc postanowiłem założyć sobie konto na tym serwie. Tak więc odnośnie już problemu.. Trochę głupia sytuacja. Z pośpiechu gdyż sprawa była ważna nie zrzuciłem ręcznego i przejechałem na lpg około 2km.. W czasie jazdy deczko szarpnęło i wtedy zauważyłem ręczny.. Lecz problem został niestety gdyż jadę i obroty silnika spadają(zwalniam) na biegu 2 gdy dodaję gazu znów szarpie.. Na benzynie nie było tego problemu, jeździł normalnie. Jednak ostatnio pekła mi ośka prawa i zanim znalazłem odpowiednią autko niestety stało na mrozie bezczynnie około 3tygodni.. I teraz gdy odpalam autko i stoi ono w miejscu, na biegu jałowym silnik na benzynie po chwili nie równo pracuje i czasami gaśnie.. Czym może to być spowodowane??czy może to być sprawa wyregulowania? Prosiłbym o opinie na ten temat. Myślałem aby udać się do gazownika lecz słabo ostatnio z czasem jednak na dniach już będę musiał to uczynić. W zasadzie mam troszkę stracha aby czasami nie nie uszkodzony był silnik. Autko kupione około 3 miesiecy temu. Niektóre elementy zawieszenia były wymieniane. Wymieniane także oleje, tuleje, bodajże filtry. Przepraszam o tak długie wypracowanie lecz chciałem dokładnie przedstawić problem, proszę jeszcze raz o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawory w galancie.
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
  • silnik
witam wszystkich. chcialem sie dowiedziec, bo ostatnio kupilem mitsubishi galant 2.5 v6 2000r. kupilem go jakos latem i z samodem nic sie nie dzialo bynajmniej przez 1 miesiac w lecie jak bylem bo tyle nim jezdzilem ,bo ciagle jestem jeszcze za granica, przyjechalem ostatnio na swieta, i mam cos problem z zaworami, a troche sie na tym nie znam, bo po rozgrzaniu silnika dalej je slychac, silnik pracuje glosno , za chwile przestaje glosno chodzic, jest cicho na jakis czas , i za chwile z powrotem golosno i tak na przemnian, nawet po przejechaniu, 60km jest to samo?- prosil bym o pomoc, o co dokladnie w tym chodzi, czy bede musial cos wymienic lub wyregulowac??, i jesli gdy by to ile takie cos moglo by kosztowac, bo wiem ze do tego silnika nie jest to tania usluga?????.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mitsubishi Galant VIII Kombi