BMW iX3 40 Neue Klasse. Elektryczny SUV z napędem na tył potwierdzony!
Do elektrycznej floty BMW iX3 dołączy tylnonapędowy SUV. Oficjalna premiera już pod koniec 2026 roku!
BMW iX3 40- potwierdzono powrót do napędu na tył w nowej klasie elektrycznych SUV-ów
Wejście BMW do segmentu Nowej Klasy, czyli elektrycznej architektury przyszłości, nabiera tempa. Oprócz oczekiwanego sedana i3, który ma zastąpić elektryczną serię 3, najważniejszą nowością wydaje się być rozszerzenie gamy napędowej dla SUV-a iX3. Najnowsze informacje, oficjalnie potwierdzone przez kierownictwo BMW, wskazują na wprowadzenie na rynek bazowej wersji z napędem na tylne koła, która zaoferuje znacznie niższą cenę wejścia.
iX3 40- premiera pod koniec 2026 roku z tylnym napędem
Druga połowa 2026 roku będzie kluczowa dla elektrycznej ofensywy BMW. To właśnie wtedy, zgodnie z zapowiedziami, do sprzedaży w Europie trafi model, który niemal na pewno zostanie nazwany BMW iX3 40. Alexandra Landers, dyrektor ds. produktów i komunikacji marki w BMW, potwierdziła w wywiadzie dla australijskiego magazynu "drive.com.au", że nowa, podstawowa wersja elektrycznego SUV-a otrzyma napęd wyłącznie na tylną oś. Z kolei w Australii model ten ma pojawić się na początku 2027 roku.
Odejście od napędu na obie osie to świadoma decyzja, mająca na celu zaoferowanie bardziej przystępnej cenowo alternatywy. Biorąc pod uwagę rynkowe trendy oraz obecne konwencje nazewnictwa w Monachium, nazwa iX3 40 jest już niemal pewna.
Moc i zasięg- mniejszy akumulator, ale obiecujący silnik
Wersja iX3 40 będzie pozbawiona silnika elektrycznego na przedniej osi, co naturalnie przełoży się na niższą cenę. BMW ma to zrekompensować potencjalnie mocniejszą jednostką na tylnej osi niż ta, którą znamy z czteronapędowego iX3 50. Sam silnik elektryczny w modelu 50 generuje solidne 326 KM i 435 Nm momentu obrotowego. Istnieją jednak przesłanki, że bawarski koncern pracuje nad jeszcze wydajniejszymi wariantami swoich elektrycznie wzbudzanych silników synchronicznych.
Jennifer Selig, menedżerka produktu, zasugerowała ponadto, że iX3 40 otrzyma nieco mniejszy pakiet akumulatorów niż topowy wariant. W rezultacie:
- Zasięg w cyklu WLTP będzie niższy niż deklarowane obecnie 805 kilometrów (zgodnie z danymi źródłowymi).
- Cena ma być za to *znacząco niższa*, prawdopodobnie oscylując w okolicach 60 000 euro.
W ten sposób BMW zaoferuje klientom wybór- mniejsza trakcja, moc i zasięg, ale w zamian znacznie bardziej atrakcyjna cena wejścia do Nowej Klasy.
Od iX3 50 do wyczynowego iX3 M- rodzina się powiększa
Model iX3 40 nie będzie jedyną nowością w gamie. Plan rozwoju przewiduje szerokie spektrum wariantów, odpowiadających różnym potrzebom klientów, od dynamicznej jazdy po najwyższe osiągi:
- iX3 50- model prezentowany, o mocy 469 KM.
- iX3 M60- wariant planowany, plasujący się między modelem bazowym a szczytowym.
- iX3 M (ZA5)- wyczynowa maszyna z ambicjami do wysokich osiągów, mająca czerpać rozwiązania techniczne z elektrycznego M3 (ZA0).
Dla tych, którzy szukają jeszcze bardziej przystępnej ceny podstawowej, w ofercie dostępny będzie również mniejszy brat- BMW iX1, który także doczeka się technologii Nowej Klasy.