Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj
Polecamy
Polecamy

Wybierz segment

Najnowsze testy

2017
FIAT Punto 1.2 6v 65 CV E4 5p Easy

FIAT Punto 1.2 6v 65 CV E4 5p Easy

51%
Ochrona dorosłego
43%
Ochrona dziecka
52%
Zabezpieczenie przechodnia
0%
Asystent bezpieczeństwa
2017
Alfa Romeo Giulietta1.6 Mjet 'Super'

Alfa Romeo Giulietta1.6 Mjet 'Super'

72%
Ochrona dorosłego
56%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
2017
BMW 630d GT

BMW 630d GT

86%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
81%
Zabezpieczenie przechodnia
59%
Asystent bezpieczeństwa
2017
 DS 3 1,2 Puretech 82 So Chic

DS 3 1,2 Puretech 82 So Chic

69%
Ochrona dorosłego
37%
Ochrona dziecka
55%
Zabezpieczenie przechodnia
29%
Asystent bezpieczeństwa
2017
 Dacia Duster 1.5 diesel

Dacia Duster 1.5 diesel

71%
Ochrona dorosłego
66%
Ochrona dziecka
56%
Zabezpieczenie przechodnia
2937%
Asystent bezpieczeństwa

Historia i założenia testów

Poziom bezpieczeństwa oferowany przez samochody ma obecnie ogromny wpływ na decyzję klientów o zakupie samochodów. Podstawowym źródłem informacji są testy zderzeniowe prowadzone przez niezależne organizacje.

Najbardziej znaną organizacją, która opracowała standardy i w oparciu o nie przeprowadza testy zderzeniowe jest Euro NCAP.

Zachęcamy do zapoznania się z procedurami stosowanymi przez Euro NCAP:

  • Historia testów zderzeniowych Euro NCAP
  • Zderzenie czołowe - symuluje większość typowych wypadków drogowych, powodujących poważne uszkodzenia,
  • Zderzenie boczne - stanowi obok zderzenia czołowego, najważniejszy test zderzeniowy,
  • Zderzenie ze słupem - wykonywane jest opcjonalnie, gdy systemy ochrony głowy są zamontowane w samochodzie,
  • Ochrona pieszego - seria testów, które są wykonywane w celu odtworzenia wypadków z udziałem pieszych,
  • Ochrona dziecka - w czołowych i bocznych zderzeniach testowych badane jest bezpieczeństwo dzieci na tylnym siedzeniu w foteliku,
  • Manekiny - dostarczają informacji, co dzieje się podczas wypadku, kończyna po kończynie według poradnika anatomii.