Wielomarkowe dilerstwa strzałem w dziesiątkę
Co pięćdziesiąty nowy samochód w Polsce został kupiony w salonie Grupy PGD.
<strong>
Co pięćdziesiąty nowy samochód w Polsce został kupiony w salonie Grupy PGD.
</strong><br/>
<p class=maintext>
Kolejny rok wzrostu zanotowała Grupa PGD. Sprzedając w 2006 roku 5550 nowych samochodów osobowych i dostawczych, osiągnęła ona 1,99% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym. Do osiągnięcia 2% udziału zabrakło zaledwie 27 samochodów. Łącznie z autami używanymi (1950 sztuk) z salonów Grupy wyjechało w minionym roku 7500 samochodów.
</p><p class=maintext>
Równocześnie wzrosły udziały Grupy PGD w sprzedaży poszczególnych marek: Forda
z 16 do 19,3%; Nissana z 3,9 do 6,9%; Suzuki z 11,3 do 19,8%. Na wzrost sprzedaży Grupy o 28,4 % w porównaniu do roku 2005, wpłynęło przede wszystkim otwarcie nowych dwumarkowych salonów Japan Motors w Chorzowie i Krakowie oraz Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie. Salon Japan Motors Kraków-Jasnogórska w pierwszym pełnym roku działalności, zajął pierwsze miejsce w sprzedaży Suzuki w Polsce, spychając na drugą pozycję dotychczasowego lidera – Japan Motors Bielsko. Pierwsze miejsce w rankingu Forda w Polsce zajął warszawski OMC Motors, który sprzedał 1635 aut.
</p><p class=maintext>
Dobry start nowych wielomarkowych dilerstw, utwierdza nas w przekonaniu, że jesteśmy na dobrej drodze do klienta – komentuje Adam Pietkiewicz, prezes Grupy PGD. Dając klientom możliwość wyboru, więc w pełniejszy sposób odpowiadając na ich oczekiwania, zapewniamy sobie jednocześnie możliwość stabilnego wzrostu.
</p><p class=maintext>
Z końcem 2006 roku do Grupy PGD należało 9 salonów samochodowych w pięciu miastach Polski (Bielsko-Biała, Chorzów, Katowice, Kraków i Warszawa), posiadających łącznie 16 autoryzacji dilerskich pięciu marek. Również słowackie dealerstwo Grupy PGD – salon Euromotor w Banskiej Bystrzycy zaliczy miniony rok do udanych. Euromotor sprzedał bowiem 682 samochody, tj. o 25,8% więcej niż w roku 2005.
</p>
(rb)
<p class="rgh">Źródło: Samar i Grupa PGD</p>