Szukaj

Informacje o Nissan Murano

Lata produkcji: 2002 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości SUV crossover (segment I) produkowany od 2002 roku. Model jest klasycznym połączeniem samochodu terenowego oraz luksusowej limuzyny. Zbudowano go głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim, gdzie trafił na początek (w Europie debiutował w 2004 roku). Nazwa Murano pochodzi od imienia małej wyspy niedaleko Wenecji, która słynie z wyrobu szkła. Model wielokrotnie nagradzany, między innymi w plebiscytach North American Truck of the Year oraz AutoPacific (rok 2003). Obecnie w sprzedaży znajduje się druga generacja Murano.
czytaj więcej
Powagosław
Jego wygląd mówi sam za siebie. Murano to luksusowy SUV, któremu bliżej do eleganckiej limuzyny, niż terenówki nadającej się na bezdroża. Ale słuszna i muskularna postura wystarczy, by dziurawe polskie drogi nie były mu straszne. ~Powagosław
Luzacjusz
W reklamówce wszystkich Nissanów z napędem na cztery koła, Patrole, Pathfindery i Navary pokonują wody, skały i przepaście. Na koniec pojawia się Murano i jedzie sobie z górki po prościutkim asfalcie. Fakt, to też trzeba umieć. Ale jeśli masz do domu pod górkę, kup sobie prawdziwą terenówkę. ~Luzacjusz

Nissan Murano – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Nissan Murano

Liczba ocen: 72
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Lech
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Nissan Murano I
Jak tylko zobaczyłem Murano, jeszcze jako młody chłopak bez kasy, marzyłem o nim i wiedziałem, że kiedyś będę takiego miał, no i po kilkunastu latach mam:) choć stać mnie było na nowego suv-a tak bardzo zapadło mi w głowie Murano Z50, że postanowiłem go kupić, zadbać i jeździć następne 5/6 lat. Po prostu nowe auta nie mają już tego czegoś. Ale to kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Na wstępie wybór silnika i wersji na autocentrum jest niekompletny, zainteresowanych odsyłam do fachowych stron o wersjach Nissana Murano Z50. Moje Murano to najbogatsza wersja USA, z napędem na cztery koła (dołączany automatycznie lub możliwość zablokowania) 248KM i 330 Nm momentu przy 3000 obrotów. Silnik w najlepszym wydaniu. Aluminiowe V6 VQ35DE. Ten sam co w Z350 i Infiniti rozmaitych ale i w Reno Espace czy Vel Satis. Automat CVT, Kremowa skóra, szaro-srebrne zegary, system keyless go, podgrzewane siedzenia, kamera cofania, pełna elektryka, elektrochromatyczne lusterko, dwustrefowa klima, audio BOSE, zmieniarka na 6cd, czujniki deszczu, 2 pamięci fotela, fotel kierowcy ustawiany w kilku płaszczyznach + kompresor pod plecami, szyberdach, poduchy powietrzne, kurtyny boczne, blokada 4x4 i takie tam, właściwie jest wszystko na full co było dostępne w 2005 roku, po 17 latach wszystko działa bez problemu. Zaczynamy. Ten samochód nadal pięknie wygląda, nadal jest luksusowy, nadal świetnie się prowadzi, nadal ma świetne osiągi...ale...to nadal jest samochód dla ludzi zamożnych. Żeby kupić zadbany egzemplarz musimy wydać 20.000zł, a na koncie mieć przynajmniej rezerwę 15000zł na naprawy i to za 17 letni samochód. Nie wspominam o tankowaniu. Moje Murano przypłynęło w 2005 roku z USA, prosto z salonu, do polskiego salonu, bo tak było taniej wówczas. Ciekawy ten świat. W polskim salonie zamontowano europejski zestaw lamp (xenony 12V D2S) oraz wgrano nowy soft. Wcześniej posiadało go 3 właścicieli ja jestem czwarty i teraz na mnie spadł dopiero obowiązek zadbania o samochód (te wszystkie rzeczy, które poprzednicy mieli gdzieś) Tak więc, tak, jest to pancerne auto, ale do czasu, do czasu kiedy upomni się o uwagę, a ta uwaga i opieka będzie kosztowała oj będzie. Moim założeniem jest dokładnie opisać model i problemy z jakimi może się spotkać potencjalny przyszły właściciel. Jeśli chodzi o całokształt to jest to naprawdę super wóz. Można się w nim poczuć wyjątkowo i nic nie traci ze swojego uroku mimo uciekających lat.
3,4
~Witek
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Nissan Murano I
Samochód sprowadzony z USA na mienie i kupiony od pierwszego właściciela. Auto było bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem. Mała uwaga dotycząca wersji z USA: Nie ma możliwości zgodnego z prawem przerobienia przednich reflektorów! Nigdy i nigdzie nie ma lamp nie ksenonowych do tego modelu.Mamy wybór miedzy zwykłymi lampami symetrycznymi lub ksenonami do których montaż poziomowania i spryskiwaczy raczej jest niemożliwy. Dobrze, że diagności raczej nie zwracają na to uwagi. Interesują ich lamy przeciwmgielne i pomarańczowe kierunki. I całe szczęście.
3,5
~Witek
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Nissan Murano I
Auto w wersji USA sprowadzone na mienie przez pierwszego właściciela. Duży w miarę wygodny samochód generujący potężne koszty mimo tego, że nic bardzo poważnego się nie zepsuło. Podawana ilość kilku tysięcy innych, nie zamiennych części w samochodach z USA i Europy to totalna bzdura. Ale jeśli trzymać się przepisów to Murano z USA jest nie do zarejestrowania w Polsce. Nie ma lamp nie ksenonowych dla Europy a montaż ksenonów bez spryskiwaczy i poziomowania jest bezcelowe. Dzięki Bogu diagności czepiają się tylko światła przeciwmgielnego i kierunkowskazów.
Średnie spalanie dla Nissan Murano
11,8 – 15,1
l/100 km
9,6
l/100 km
12,0 – 15,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
SUV 3.5 255KM 188kW
Nissan Murano II
Gaz BRC praktycznie bez różnicy w mocy miedzy LPG a PB. Spalanie zależy od ciężkości nogi podczas normalnej jazdy 50/50 około 13,5 litra to dzięki CVT i niskim prędkością obrotowym silnika podczas normalnej jazdy. Auto REWELACJA cena pojazdu bardzo atrakcyjna, mozna kupić pojazd z niskim przebiegiem z pełnym wyposażeniem zaprołowe tego co VW lub Audi z tego samego rocznika. I silnik VQ35DE dwa razy wybrany silnikiem roku nic dodać nic ująć. Koszty serwisowania jak w fiacie punto masa dobrych zamienników za rozsądne ceny.
11,4
SUV 3.5 255KM 188kW
Nissan Murano II
Samochod jak ma swoja wage spalanie ma na poziomie lepiej niz dobrym. Przy delikatnej jezdzie, komputer pokladowy pokazuje 11 l w miescie . Przy duzej ilosci krotkich dystansow wzrasta do przedzialu 12-13. Na trasie spokojnie mozna osiagnac 10.5 11 l na setke przy tempomacie oraz predkosci 100. Ja jestem bardzo zadowolony. Jesli ktos bedzie jezdzil z pedalem gazu w podlodze to zawsze spalanie na poziomie 15 w gore. Bezstopniowa skrzynia robi swoje. Polecam nawet na krotkich trasach typu 50-60-70 na godzine jezdzic z tempomatem. Wyjazd z korka i odrazu tempomacik. A potem spalanie mocno w dol. Nie polecam auta dla marudzacych o tym ze co chwile wskakuje wyzsza wartosc sredniego spalania. Swoja droga silnik V6 o mocy podan 250 koni musi swoje palic.
14,0
SUV 3.5 i V6 4WD 234KM 172kW
Nissan Murano I
Wylatkowo duży samochód choć z zewnątrz na taki nie wygląda, przed zakupem testowałem XC90, Touareg oraz X5, żaden nie miał takiej swobody dla pasażerów tylnej kanapy. Murano jak oczywiście dla mnie wypadł najlepiej może troszkę poza spalaniem. Ale czego spodziewać się po V6 i 3,5l silniku oraz osiągami jakimi dysponuje (a są rewelacyjne). Na trasie można zejść do 10-11 l/100km a w codziennej jeździe po mieście to rejon 15l/100. Automatyczna skrzynia bezstopniowa CVT jest po prostu idealna. Auto posiadam od roku i jak na razie jestem bardzo zadowolony.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
5,0
SUV 3.5 i V6 24V 234KM 172kW
Nissan Murano I
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Dokladnie tak jak napisal kolega nizej! Gaz w murano to nie przelewki i wszystko musi byc zrobione porzadnie!:) Sam mam w swoim muranusie kompletna instalacje BRC i jestes z niej bardzo zadowolony! Nie ma sensu oszczedzac na gazie przy takim samochodzie... i tak koszt calej instalacji zwroci sie bardzo szybko (wszystko zalezy ile kto jezdzi) Mimo tego ze jezdze na gazie nie...
5,0
SUV 3.5 i V6 24V 234KM 172kW
Nissan Murano I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Murano to nie zabawka taka jak audi A3 czy inny VW Golf. Nie ma co oszczędzac na instalacji LPG. Jedyna firma która potrafi założyć ODPOWIEDNIĄ instalację do MURANO to CZAKRAM - instalacja BRC. Praktycznie żadnej różnicy w spalaniu, mocy itp. kultura pracy silnika jak na benzynie. Spalanie w mieście między 14 a 17L (w zależności od nogi :-)) niech nikt nie wierzy w opowieści...
3,8
SUV 3.5 i V6 24V 234KM 172kW
Nissan Murano I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Podczas jazdy wszystko jest OK, jednak na postoju na biegu jalowym na zimnym silniku obroty faluja a w zimie silnik potrafil nawet zgasnac (teraz auto jest po kalibracji wtryskow i moze nie bedzie juz tak zle tej zimy). Po nagrzaniu sie wszystko jest OK. Pomimo wielu podejsc nie udalo sie wyregulowac instalacji tak, aby komputer nie wykrywal bledow - czasem swieci mi sie...
Nissan Murano